پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۵۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: مرگ‌ومیر ناشی از سرطان با انجام غربالگری و تشخیص به‌موقع (تشخیص زودهنگام) تا حدود ۵۰درصد کاهش می‌یابد.

شعارسال: محمد رضا قوام نصیری در ارتباط با غربالگری سرطان اظهار داشت: غربالگری یعنی تشخیص ضایعات سرطانی که اکثراً فاقد علائم کلینیکی بوده و معمولاً در اجتماعات با افراد سالم تشخیص داده می‌شوند، بنابراین با تشخیص زودرس یا زودهنگام سرطان‌ها متفاوت است.

وی افزود: معمولاً سرطان‌ها در ایران دیرتر از زمان تشخیص در کشورهای اروپایی یا آمریکا انجام می‌پذیرد، به همین دلیل نتایج درمانی در ایران مشابه کشورهای اروپایی و آمریکا نیست. غربالگری، اسکرینینگ یا تشخیص سرطان در افراد سالم جامعه باید در اجتماعاتی انجام پذیرد که معمولاً انواعی از سرطان‌ها شیوع بیشتری از حد معمول داشته باشند.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با تأکید بر هزینه انجام غربالگری (Screening) برای تعدادی از سرطان‌ها از نظر اقتصادی بار مالی زیاد به دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحمیل می‌شود. یکی از علل هزینه زیاد انجام غربالگری‌ها استفاده از دستگاه‌های گرانقیمت ( آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی یا تحتانی، انجام ماموگرافی‌های خاص و استاندارد برای تشخیص سرطان سینه در زنان و...) است.

قوام نصیری ادامه داد: غربالگری (screening) سرطان در ایران باید برای تشخیص سرطان‌هایی که شیوع بیشتری دارند مورد استفاده قرار گیرند، به‌عنوان مثال برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از سرطان معده در ژاپن طی 30 سال با انجام غربالگری کاهش بسیار چشمگیر و مؤثری در مرگ ناشی از سرطان معده در این بیماران داشتند.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران خاطرنشان کرد: باید نقش آگاهی‌بخشی مردم در خصوص سبک زندگی و شناخت عوامل سرطان را در نظر داشته و با توجه به اینکه تشخیص زودرس سرطان در مراحل ابتدایی موجب می‌شود نتیجه بهتری از درمان حاصل و تا حدود 50 درصد از میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان جلوگیری شود، زیرا مرگ‌ومیر ناشی از سرطان با انجام غربالگری و تشخیص به‌موقع تا حدود 50 درصد کاهش می‌یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17خرداد1396، کدخبر: 1429143: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
اگر رایگان و اجباری انجام بشه، مردم میان. در غیر این صورت اگر پولی باشه و یا اجباری در کار نباشه، مردم پیگیری نمی کنند. چون درگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین