پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۴۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
آیا این تاخیر، با تلاش ابتکار برای انتصاب غیرقانونی مهاجر مرتبط است؟ آیا ابتکار، با برخوردی قاطعانه و عادلانه با آخرین تخلف مهاجر، انتصاب غیرقانونی وی و چشم‌پوشی از سوابقش را تا حدودی جبران خواهد کرد؟

شعارسال: در حاشیه ایجاد شبهات ناشی از به تعویق افتادن برخورد با خاطیان پرونده پنهان‌کاری مرگ هیرکان، به اسنادی رسیدیم که حکایت از سابقه تخلف اسماعیل مهاجر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان و محکومیت وی به مجازات محرومیت دائم از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی در دستگاههای دولتی دارد. این اسناد محرمانه، مخالفت سازمان بازرسی کل کشور را با انتصاب مجدد مهاجر توسط معصومه ابتکار و اصرار ابتکار بر به‌کارگیری مهاجر به نمایش می‌گذارد. مدیرکلی که علاوه بر محکومیت به انفصال دائم از پست‌های حساس و مدیریتی در دستگاه‌های دولتی، اکنون در عین حال که حقوق بازتشستگی دریافت می‌کند به صورت غیرقانونی در سمت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان به فعالیت مشغول است.

یکی از سوابق تخلف اسماعیل مهاجر، به سال 86 بازمی‌گردد. زمانی که صید پرندگان در استان گلستان به دلیل شیوع آنفلوانزای پرندگان، ممنوع اعلام شد اما شکارچیان نورچشمی، با چراغ سبز آقای مدیرکل، در بحبوحه شیوع این بیماری، هفتصد پرنده مهاجر را به گلوله بستند.

با نگاهی به مستندات مذکور و سوابق تخلف اسماعیل مهاجر، پنهان‌کاری 9 ماهه مرگ هیرکان، جابه‌جا کردن گردنبند ردیاب، دفن مخفیانه لاشه، کتمان و تکذیب خبر مرگ هیرکان تا همین چند روز پیش و سپس متهم کردن رسانه‌ها به دنبال کردن دستاویز قرار دادن مرگ هیرکان برای حذف ابتکار از کابینه دولت دوازدهم، از سوی آقای مدیرکل چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

در حالی که وعده معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، مبنی بر اعلام جزئیات مرگ هیرکان در ابتدای هفته جاری محقق نشد، روز گذشته مرتضی فرید، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بخش‌هایی از ماجرای هیرکان مربوط به حوزه وی نیست، اعلام نتیجه بررسی‌ پرونده هیرکان را به پایان هفته جاری موکول کرد.

این در حالی است که مستندات و اظهارات شاهدان عینی از یک سو و اظهارات ضد و نقیض اسماعیل مهاجر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان درباره تاریخ مرگ و کشف لاشه هیرکان از سوی دیگر نه تنها حکایت از پنهان‌کاری دارد بلکه با فاش کردن اقداماتی نظیر جابه‌جا کردن گردنبند ردیاب و دفن مخفیانه لاشه، وقوع تخلف و اقدام به فریب افکار عمومی را محرز کرده و تاخیر در برخورد قاطعانه سازمان حفاظت محیط زیست با خاطیان این پرونده را با شبهاتی مواجه می‌کند.

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هفته گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها اطمینان داده بود: درباره مرگ هیرکان هنوز نمی‌توانیم نظر قطعی اعلام کنیم اگر پنهان کاری صورت گرفته باشد، تخلف است و پیگیری می‌شود. ابعاد این موضوع باید به طور کامل، روشن شود. به همین علت بخش‌های مختلف سازمان حفاظت محیط زیست به ویژه بازرسی و حراست به این موضوع پرداخته‌اند و در حال بررسی آن هستند. باید زمان بدهیم تا بخش بازرسی بتواند گزارش کاملی ارائه دهد. اگر محرز شود که پنهان کاری صورت گرفته و تخلف شده، حتماً برخورد می‌شود.

آیا پنهان‌کاری هنوز برای سازمان حفاظت محیط زیست محرز نشده یا ...؟

اقدام به پنهان‌کاری به وضوع محرز است چرا که اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در سوم خرداد و ساعاتی پیش از افشاگری محیط‌بانان، قاطعانه خبر از زنده بودن هیرکان داده بود در حالی که اکنون اسماعیل مهاجر، به ناچار به مرگ هیرکان در سومین ماه پس از رهاسازی اعتراف می‌کند. اما چرا اعلام خاطیان پرونده و برخورد قاطعانه با آنها به تعویق افتاده است؟ آیا این تأخیر، با تلاش ابتکار برای انتصاب غیرقانونی مهاجر مرتبط است؟ آیا همانطور که کارشناسان و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست هم پیش از این اشاره کرده‌اند، ابتکار بیش از حد از اسماعیل مهاجر حساب می‌برد؟ آیا ابتکار، با برخوردی قاطعانه و عادلانه با آخرین تخلف مهاجر، انتصاب غیرقانونی وی و چشم‌پوشی از سوابقش را تا حدودی جبران خواهد کرد؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 24خرداد1396، کدخبر: 1435752: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
چقدر جالب بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
از ابتدا هم نسبت به عملکرد خانم ابتکار و شیوه مدیریتی او بدین بودم و هنوز هم هستم. روز به روز هم به من ثابت می شود که اشتباه نکرده ام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
پرونده زمینهای بندر چم خاله و کسانی که آن را خرید و فروش کرده بودند را هم بررسی بفرمایید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
با فوت آقای هاشمی ، فکر کنم حامی اصلی خانم ابتکار هم کنار گذاشته شد. اینشان دیگر کم کم باید به بازنشستگی دائم از حوزه سیاسی و مدیریتی کشور فکر کنند. هرچند که بنظر من ، توانایی فعالیت اقتصادی مولد را هم ندارند.
من اگر جای ایشان بودم ، کتاب خاطرات می نوشتم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
دسته گل های سیستم خانم ابتکار تمومی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین