پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: امسال بیماری نیوکاسل و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

شعار سال: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت:امسال بیماری نیوکاسل و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

کامیار داهیم در جلسه هم اندیشی سازمان اداره کل دامپزشکی استان با بخش خصوصی در زمینه بررسی راههای کنترل بیماری نیوکاسل و انفلوانزای فوق حاد پرندگان افزود: امسال بیماری نیوکاسل و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است ولی تشدید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان در دست اجراست.

وی اظهار کرد: مهمترین عامل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عرضه مرغان بومی زنده ، جوجه یکروزه و کود مرغی در میادین و بازارهای هفتگی است.

داهیم تصریح کرد: پروسه بیماری آنفلوانزا از پرندگان مهاجر به مزارع مرغ مادر و واحدهای تخم گذار نیز منتقل می شود که در این راستا برای جلوگیری از شیوع این بیماری نیازمند ایجاد زیر ساخت های لازم در تمامی زمینه ها هستیم .

وی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ هزار نفر در صنعت طیور در استان اشتغال دارند تصریح کرد:سالانه بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه ای ثابت صنعت طیور در استان و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در کشور است که بروز این بیماریها باعث زمین گیر شدن واحدهای تولیدی طیور در کشور و استان خواهد شد که مشکلات اجتماعی نیز به دنبال آن به وجود خواهد آمد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در زمینه کنترل بیماری های دامی و طیور جزو استانهای پیشرو و صاحب نظراست گفت: باید ضمن آسیب شناسی از وضعیت موجود ، بسترهای لازم برای حل مشکل زیر ساخت های پرورش صنعت دام و طیور در استان فراهم شود.

داهیم خاطر نشان کرد: افزایش تعامل بخش خصوصی با اداره کل دامپزشکی استان در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام لازم و ضروری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 16 آبان 96، کدمطلب:96081609568، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین