پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: حمل و نقل دام و فرآورده های خام دامی فقط با مجوز دامپزشکی مجاز است و در صورت توقیف محموله های فاقد مجوز با متخلفان برخورد قانونی می شود.

شعار سال: کامیار داهیم ظهر یکشنبه در دیدار با رئیس اداره و کارکنان دامپزشکی پیرانشهر با بیان اینکه تمامی مجوز های حمل محموله های دامی از طریق سیستم یکبارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور صورت می پذیرد اظهارداشت: در این راستا ردیابی تمامی محموله ها از مبداء تا مقصد امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه حمل غیر مجاز و رعایت نکردن اصول بهداشتی و قرنطینه های می تواند موجب انتقال و شیوع انواع بیماریهای مشترک و دامی شود افزود: با اجرای طرح ثبت نام و صدور پروانه های بهداشتی خودرو های حمل فرآورده های خام دامی در سامانه صدور پروانه سازمان دامپزشکی کشور تاکنون ۸۹۱ پروانه بهداشتی برای خودرو های حمل فرآورده های خام دامی استان صادر شده است.

داهیم با بیان اینکه در سالجاری تعداد شش هزار و ۳۴۴ مورد گزارش گیری از واحد های طیور صنعتی انجام شده است افزود: در این مدت تعداد پنج هزار و ۲۳۳ مورد واحد های روستایی، تعداد ۲۷۷ مورد انجام نمونه برداری از واحدهای روستایی در قالب مراقبت غیر فعال نیز طی سالجاری انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه با هدف کنترل و پیشگیری از بروز بیماری های طیور در سطح استان نمونه برداری و مطالعات آزمایشگاهی مولکولی انجام شده است افزود: در طول سالجاری ۱۰۴ میلیون ۶۹۲هزار و ۷۳۷ دز واکسن در سالن‌های مرغداری استان علیه بیماری های ویروسی و باکتریایی مصرف شده است.

وی همچنین نقش کشتارگاه های دام را در سلامت و بهداشت جامعه وکنترل و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام مهم دانست و افزود: رعایت موارد بهداشتی و سرد سازی لاشه های استحصالی از کشتارگاههای دام به منظور حذف کامل آلودگی ویروسی محتمل در لاشه با بکار گیری اتاق سرد و نیز تشدید نظارت بر عملیات کشتار و ضد عفونی خط کشتار صورت می گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 24دی 96، کدمطلب:4199292، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین