پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
در روزهای گذشته بر آن شدم با کاوشهای میدانی بیشتری وارد گود تحقیقات شده و پاسخ سوالاتمان را در باب ضعف دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و علل آن بیابم که چند نمونه از سوالات را به شرح ذیل منتشر مینماییم:

شعار سال: در روزهای گذشته بر آن شدم با کاوشهای میدانی بیشتری وارد گود تحقیقات شده و پاسخ سوالاتمان را در باب ضعف دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و علل آن بیابم که چند نمونه از سوالات را به شرح ذیل منتشر مینماییم.

*ایرادات وارده بر معاونت غذا و دارو

چرا در کنار درمانگاههای شبانه روزی داروخانه شبانه روزی وجود ندارد؟

چرا توزیع عادلانه داروخانه های شبانه روزی در شهر رعایت نشده و کارشناس و مسول این نابسامانی کیست؟

اگر در این راستا بیماری فوت کرد پاسخگو چه کسی است؟

چرا در داروخانه های شبانه روزی سروم ودارو یافت نمیشود؟

آیا شنیده های ما از انتصاب شخصی با مدرک دامپزشکی و دکترای سموم در پست معاونت غذا و دارو صحیح است و اگر چنین است از نظر مدیریتی چقدر حرفه ای و معقول به نظر میرسد؟

آیا بنابر شنیده ها دادن مدیریت بیمارستان به یک پرستار صحیح میباشد که در این مورد شفاف سازی شود؟

آیا با در نظر گرفتن موارد فنی و بار ترافیکی بیماران از نظر پزشکی معقول است که در اروژانس پزشک درمانگاه و اورژانس یک نفر باشد و اورژانسیها نیز مثل بیماران عادی درمانگاهی در نوبت بایستند، براستی در صورت فوت بیماران اورژانسی با ایستادن در صف و از دست دادن زمان مقصر کیست،پزشک،بیمار،یا مدیر کل؟

چرا در مناطقی به دلیل نبود درمانگاه و حتی یک مطب پزشک، مجوز داروخانه شبانه روزی صادر گردیده است، که به طور مثال میتوان به داروخانه شبانه روزی خانم دکتر صفری در خیابان شهید برائتی یا داروخانه شبانه روزی آخر خیابان ابوذر که فاقد هر گونه پزشک و درمانگاه میباشد و منتهی به جاده تبریز است اشاره نمود شاید هم بنده اشتباه میکنم وحضرات آن داروخانه را برای تبریزیهای عزیز احداث و تجهیز نموده اند؟آیا تاسیس چنین داروخانه هایی با مصرف کم دارو متصدیان داروخانه را به دلیل گذشت تاریخ مصرف دارو به سوی فروش آزاد وبدون نسخه برای فرار از زیان سوق نمیدهد؟

چرا در منطقه شهریار که شاهرگ روستاهای بسیاری برای رسیدن به مراکز درمان پزشکی است مجوز داروخانه شبانه روزی صادر نمیشود؟

آیا رانتها یا دستهای پشت پرده مانع از رسیدن کوچکترین امکانات خدمات درمانی به این شهرک شده است؟

جناب دکتر آقازاده آیا تا به حال به قسمت بیمارستان زنان و زایمان مطهری سر زده اید بنابه شنیده ها وضعیت بهداشتی این قسمت بقدری خراب است که در شهر به طور طنز صحبت از مرگ میکروبها در آن مکان بر سر زبانهاست یعن محیطی است که میکروبها نیز در آنجا آلوده میشوند!! لطفا شفاف سازی کنید!!

آیا تا به حال به وضعیت معماری ساختمان بیمارستانها و امکانات آن نظر افکنده اید آیا به عنوان یک مدیر کل و قائم مقام وزیر بهداشت در آذربایجان غربی دسکتاپ و دستگاههای آن به نام بیمارستان مورد قبول حضرتعالی میباشد،شاید با سفری چند ساعته به استان همجوار(آذربایجان شرقی) مواردی چند از این عقب ماندگی درمانی استانمان دستگیرتان شود.!!!!

آیا بیمارستانهای استانمان از نظر هتلینگ در چه وضعیتی قرار دارند؟آیا مورد قبول حضرتعالی هستند؟

جناب آقازاده آنطور که بنده آمار گرفته ام در شهرهای اشنویه ،پیرانشهر و نقده در هر کدام یک بیمارستان وجود دارد که پزشکان به طور شیفتی ۲۴ ساعته مشغول کار بوده و روزانه۳۵۰الی۴۰۰ نفر را ویزیت میکنند، یعنی پس از کسری استراحت و ناهار وشام با ۱۶ ساعت کاری مداوم هر پزشک در هر دو دقیقه و نیم یک بیمار را ویزیت میکنند آیا به نظر حضرتعالی در این مقوله بحث کمی و کیفی زیر سوال نمیرود آیا ویزیت هر نفر در دو دقیقه و نیم ارباب رجوع را شفا بخش است یا رفع تکلیف؟

آیا انتصاب یک دندانپزشک که اصولا کارش عملی بوده و در مسائل پزشکی وارد نیست در سمت ریاست شبکه بهداشت اشنویه انتصاب معقولی است،اگر خدایی نا کرده یکی از پزشکان تحت امر مرتکب احمال کاری شده یا با تشخیص غلط منجر به فوت شخصی شوند یک دندان پزشک چگونه میتواند با مطرح نمودن مسایل و موارد فنی به پزشک تحت امر بفهماند که قصور واشتباه ایشان باعث مرگ شخص گردیده است؟

براستی منظور از بیمار اورژانسی چیست؟

به ما بگوئید آنکال سونو گرافی در ارومیه فقط یک نفر است که در یک ساعت همزمان در دو یا سه بیمارستان به نام شیفت معرفی ولی هر چقدر زنگ میزنند در محل مداوا حاضر نمیشود؟

بنا بر شنیده ها آیا پزشکان متخصصی که کارانه آنها بالا ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان در ماه است نباید شیفت شب را جهت ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان بگذرانند؟

چه بسا در راستای این سخنم جا دارد از سردارانی نام ببرم که ۷۰۰ کیلومتر در بیرون از مرزها به خاطر امنیت و آسایش این مردم جانفشانی کرده، و شربت شهادت را با ثروت دنیوی عوض نمیکنند وعاشقانه به سوی معشوق رهسپار میشوند و در مقابل این همه زحمت حقوقی نا چیز دریافت مینمایند شاید اگر پزشکان کارانه بگیر سیستم علوم پزشکی در کنار آنها بودند کارانه اشان بیش از یک میلیارد تومان در ماه بود!! حال بگذریم….

البته ناگفته نماند در مقابل خدمت پزشکان متعهد این مبالغ نا چیز بوده بشرط آنکه خدمت را در سایه پرودگار بدرستی بر مردم ارزانی دارند.

جناب دکتر آقازاده ایراد زیاد است و فرصت برای یادگار گذاشتن باقیات صالحات کم، سوالات یکی از کاربران دورنانیوز از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی میباشد که دورنانیوز آنهارا به عنوان ابهاماتی مطرح کرده است که در صورت نیاز با صبر و شکیبایی ریاست محترم دانشگاه و زیر مجموعه ی مورد نظر شفاف سازی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی درنا نیوز، تاریخ انتشار جمعه 13 بهمن 1394، کد مطلب: 27848: www. durnanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین