پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
یک نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی عنوان کرد: در هیچ‌کجای دنیا تفاوت پرداختی بین پزشک و پرستار همانند ایران نیست و ایران بیشترین تفاوت پرداختی بین این دو قشر را دارد.

شعارسال: دکتر مسعود پزشکیان در همایش بزرگداشت روز پرستار اظهار کرد: آنچه که در مجلس شورای اسلامی به دنبال آن بودیم و اقداماتی را نیز صورت دادیم موجب شد روند کار کمی در حوزه پرستاری اصلاح شود که از این میان می‌توان به دو اقدام بسیار مهم اشاره کرد.

وی افزود: اختصاص 10درصد خالص هدفمندی یارانه‌ها یکی از اقدامات بسیار مهم در حوزه نظام سلامت بود تا افرادی که به خدمات آزادانه دسترسی ندارند بتوانند خدمات بهداشتی و درمانی که در شأن آنهاست،دریافت کنند.

یکی دیگر از اقدامات مهم مجلس مصوب کردن یک درصد ارزش افزوده برای روستاییان و مردم ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر بود.

وی افزود: در قانون نحوه هزینه 10درصد هدفمندی یارانه‌ها و یک‌درصد ارزش افزوده به درستی نوشته و برنامه‌های آن مشخص بود و این یکی از کارهای بزرگ دولت یازدهم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دولت یازدهم این پول را به حوزه سلامت اختصاص داد تا نگاه ویژه‌ خود به سلامت را به اثبات برساند، اما متاسفانه مسئولان در اجرا کاری کردند که این پول به طرف افرادی سرازیر شد که نباید به سمت آنها سرازیر می‌شد. بنابراین می‌توانیم بگوییم مسئولان حق نداشتند که این قانون را در نهایت بی‌عدالتی اجرا کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در بخش دیگری از سخنانش با توجه به تبعیض‌های پرداختی بین پزشکان و پرستاران گفت: هیچ جای دنیا فاصله پرداختی مانند کشور ما نیست. برای مثال در کشور فرانسه هر پزشک سالانه 130 تا 140 هزار یورو دریافتی دارد و یک پرستار 60 تا 70 هزار یورو، اما در کشور ما یک پزشک با چهار ساعت کار در بیمارستان 100 میلیون تومان و یک پرستار با 40 ساعت کار یک‌میلیون تومان به دست می‌آورد.

وی افزود: نحوه اجرای قانون و هزینه 10 درصد یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده توسط مسئولان به گونه‌ای است که می‌توان گفت ادامه این روند دولت را با مشکلات بزرگی مواجه می‌سازد.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در حال‌حاضر در جامعه ما یک فرد نابغه بعد از فارغ‌التحصیلی اگر دارای شغل شود بیش از پنج میلیون تومان درآمد نخواهد داشت، اما این درحالی است که یک دانشجوی رشته پزشکی بعد از فارغ‌التحصیلی و وارد شدن به بیمارستان ماهانه 100 میلیون تومان درآمد دارد که این آینده جامعه را به خطر می‌اندازد زیرا بچه‌ها نیز در آینده شغلی را انتخاب خواهند کرد که در آن پول باشد یعنی پزشکی را انتخاب می‌کنند. این باعث می‌شود سایر علوم در کشور پیشرفت نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: بنده ضد هیچ‌کس نیستم، من تنها ضد ظلم و ستم هستم که در نظام سلامت کشور وجود دارد و بارها تاکید کرده‌ام یک مملکت را می‌توان با کفر اداره کرد اما با ظلم نمی‌شود، بنابراین باید بی‌عدالتی ریشه‌کن شود.

وی افزود: بنده طرفدار دولت یازدهم هستم و همیشه از این دولت دفاع کرده‌ام و به دفاعیات خود افتخار می‌کنم اما این موضوع بدان معنا نیست که در برابر ظلم ساکت بمانیم.

پزشکیان یادآور شد: کار پرستاری غیرقابل قیمت‌گذاری است و آنچه مشخص است بی‌عدالتی بیش از تبعیض‌های پرداختی موجب آزار و اذیت پرستاران شده است.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام بی‌عدالتی‌ها در نظام سلامت و سرازیر شدن درآمدهای 10درصد هدفمندی یارانه و یک‌درصد ارزش افزوده به سمت افرادی که نباید سرازیر می‌شد، مسئولان اجازه نمی‌دهند ما صحبت کنیم و این بی‌عدالتی‌ها را به گوش مردم برسانیم، همان‌گونه که امروز در مراسم روز پرستار که توسط وزارت بهداشت در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود ما را دعوت نکردند و نگذاشتند نظرات کارشناسی خود را به آنها اعلام کنیم زیرا اصلا آنها نمی‌خواهند به حرف‌های ما گوش دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار خبر 24 بهمن 1394، کدمطلب: 84428، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزيتا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
0
1
بسيار موافقم ، كار پرستاران بسيار سخته و در صورتيكه تامين نباشند بي انگيزگي به سلامت بيماران صدمه وارد ميكند ، واقعا جاي رسيدگي دارد . البته اين سطح از حقوق در خيلي از مشاغل سخت ديگر هم هست كه جاي تامل دارد . بايد پذيرفت اگر كارمندان تامين نباشند فساد دائما كسترش خواهد يافت
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
0
واقعا نمی دونم چرا کسی به فکر کنترل درآمدهای الکی این پزشکان که 90% شون از توان علمی کافی برخوردان نیستن نمی افته و چرا اینفد بین قسمت های مختلف سلامت تبیغض قائل میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
0
0
مای گاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
0
متاسفانه در کشور ما فاصله بین حقوق و درآمدها. فاصله وحشتناکی ایجاد شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین