پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
محققان دانشگاه "میسوری" نشان می‌دهد زنانی که از نزدیکان خود با بیماری‌های جدی مراقبت می‌کنند با چالش‌های بسیاری رو به رو هستند.

شعار سال: زنان معمولاً به عنوان مراقب و پرستار در نظر گرفته می‌شوند. زمانی که بیماری در افراد وابسته پیشرفت می‌کند، خانواده مسئولیت نگه‌داری و مراقبت از افراد نظیر حمام و بهداشت، پخت و پز، تمیزی و کارهای بیرون از منزل را بر عهده می‌گیرد. این حجم کاری می‌تواند موجب استرس‌های جدی در زندگی شخص مراقبت‌کننده بگذارد.

طی این پژوهش 280 مراقب خانوادگی مورد بررسی قرار گرفتند و دریافتند زنانی که نقش مراقب را بر عهده دارند در مقایسه با مردها اعتماد به نفس کمتر، حمایت خانوادگی کمتر و پیامدهای منفی دیگری را تجربه می‌کنند.

محققان یکی از توجیهات ممکن این امر را باور عمومی جامعه مبنی بر بهتر و یا کارآمد بودن زنان در نگه‌داری می‌دانند، به همین علت سایر اعضای خانواده به نوعی از این مسئولیت شانه خالی می‌کنند و حتی شاید پیش خودشان فکر کنند که شخص مراقبت‌کننده نیاز به حمایت نداشته باشد.

این پژوهش در مجله "Journal of Palliative Medicine" منتشر شده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1394، کد مطلب: 94122113668:www. isna. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین