پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد:سالانه با توجه به فارغ التحصیلان غیر ممکن است ،پرستاری جویای کار باشد اما بیکار بماند.

شعارسال: محمد میرزا بیگی در خصوص اقدامات این معاونت اظهار کرد:برای جبران کمبود گروه پرستاری از دکترا تا کمکی کمبود داریم و کمبود در این گروه بالغ بر یکصد هزار نفر است که لازم است هر چه زودتر چاره ای اندیشه شود .

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره حل مشکلات پرستاران عنوان کرد: بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان می بایست متناسب با همه سطوح ، سطح بندی مراقبت های پرستاری به تناسب هر سطح آن، نیروی پرستاری به کار گرفته شود بنابراین تامین نیرو باید در کوتاه مدت صورت بگیرد .

وی تصریح کرد :به این منظور ایجاد موسسه ای مطمئن توسط هیات امنای ارزی در کنار وزارت بهداشت برای تامین نیروی انسانی پرستار همراه با تامین امنیت شغلی کافی و پرداخت حقوق و مزایا به پرستاران خود برابر پرستاران استخدام شده دولتی و در بیمارستان هایی که با این موسسه، همکاری می کنند این اتفاق رخ داده است.

محمد میرزا بیگی افزود: 16 هزار نیروی پرستار در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت به کار گرفته شدند که 9 هزار نفر از آنهابرای جبران افزایش بار مراجعات به بیمارستانها و 7 هزار نفر نیز برای بیمارستانها و بخشهای جدید و توسعه یافته به کار گرفته شدند. همچنین ظرفیت دانشکده های پرستاری تا دو برابر افزایش یافت.

ویدر همین خصوص خاطر نشان کرد:در طول برنامه چهارم توسعه 45هزار نفر، برنامه پنجم سی هزار نفر و فقط در طرح تحول سلامت تاکنون بالغ بر 16هزار نفر نیروی پرستاری به کار گرفته شده است .

میرزابیگی با اشاره به کارگیری 10 هزار نیروی یک ساله کمکی که قرار است اقدامات بر زمین مانده بیماران را انجام دهند گفت : وظیفه این گروه هیچ تداخلی با وظایف پرستار دانشگاهی ندارد و تنها شامل مراقبتهای اولیه بالینی است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره نظام پرداخت گروه پرستاری ایادآوری کرد: دریافتی پرستاران از زمانی که نظام پرداخت بر مبنای خدمت بنیان گذاری شد متناسب با زحمات آنها نبوده اما گام عملی مهم برای این موضوع در مهر ماه 93 برداشته شد که حداکثر تا 27 ونیم درصد برای کارکنان غیر پزشک ارتقا یافت .

میرزابیگی درخصوص تعرفه های خدمات پرستاری نیز عنوان کرد:این موضوع به طور کامل به شورای عالی نظام پرستاری رفته و تاکنون چندین جلسه بین شورا، ذینفعان و سازمان نظام پرستاری برگزار شده که متاسفانه یکی از فرصت سورزی های مهم در همین بخش توسط برخی افراد صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه اعتبار مربوط به تجهیز پاویون های پرستاری گفت: همزمان با تجهیز و نوسازی و هتلینگ بیمارستانها به طور کامل پرداخت شده است، از اتمام کار این پاویون ها زیر نظر مدیران پرستاری ،راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت پرستاری و بهبود جایگاه مدیریت پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی و ستاد وزارت بهداشت از دیگر اقدامات مهم این معاونت بوده است .

معاون پرستاری وزیر بهداشت درباره برنامه های سال آینده گفت: توجه ویژه و تمرکز بر پرستاری جامعه نگر با ایجاد و گسترش مراکز و دفاتر ارائه مراقبتهای پرستاری در سطح جامعه و نیز امکان مشارکت پرستاران علاقه مند برای تاسیس مراکز مراقتبهای پرستاری در خارج از بیمارستان ها به صورت مراقبت هایی درمنزل یکی از اهداف عملیاتی سال 95 وزارت بهداشت است .

میرزابیگی خاطر نشان کرد:آمارها حکایت از این دارد که در کشورهای دنیا به طور میانگین به ازای هر 27 هزار نفر یک مرکز ارائه مراقبتهای پرستاری برای مردم در خارج از بیمارستانها وجود دارد. اما در کشور ما به ازای حدود هر چهارصدهزار نفر یک مرکز مجوز گرفته که در عمل، این مراکز یا غیر فعال یا ناقص و غیر علمی اداره می شوند .

وی افزود: آسیب شناسی های ما نشان می دهد که این مشکل به دلیل نبود آیین نامه های قوی جهت نظارت بوده و امیدواریم در سال های آینده شاهد موفقیت های چشمگیری در این زمینه به ویژه برای مراقبت از بیماریهای مزمن سالمندان و سرطانی ها باشیم .

معاون پرستاری وزارت بهداشت دومین هدف عملیاتی را برای سال آینده خاطر نشان کرد: شروع روند اجرایی اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران واجد شرایط طی برنامه ای با زمان بندی سطح بندی و برش بندی های معقول است که هدف اصلی این برنامه نیز ارائه خدمات پرستاری ایمن به مردم با وجود پرستارانی دارای هویت و صلاحیت حرفه ای علمی و توانمند است .

در پایان یادآوری کرد: سومین هدف عملیاتی سال 95 تعریف و توسعه شاخص های پرستاری در ابعاد خدمتی مدیریتی روشهای مراقبت و سایر زیر ساختهای اساسی پرستاری است .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار خبر 26 اسفند 1394 ، کدمطلب: 384753، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین