پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از افزایش مشارکت بین‌بخشی و تدوین نقشه راه پرستاری در سال 95 خبر داد.

شعار سال: احمد نجاتیان با اشاره به برنامه‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت، گفت: امسال سال خوبی برای معاونت پرستاری بود. در نیمه دوم سال بالاخره چارت نهایی معاونت پرستاری وزارت بهداشت تشکیل شد و یکی از زیر مجموعه‌های آن تحت عنوان دفتر ارتقا سلامت و خدمات بالینی آغاز به کار کرد.

وی افزود: همچنین معاونت پرستاری موفق شد برای اولین بار در راستای تدوین برنامه علمیاتی و اهداف کمی و کیفی خود، سه هدف مهم شامل شاخص‌های ملی کیفیت مراقبت پرستاری، توسعه مراکز پرستاری در منزل و موضوع صلاحیت حرفه‌ای پرستاران را در برنامه عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار دهد.

مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، ادامه داد: این کار، گامی مهم بود که بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده اتفاق افتاد و خوشبختانه به تصویب وزارت بهداشت رسید. بر این اساس امیدواریم در سال 95 نتایج آن را شاهد باشیم.

نجاتیان تصریح کرد: در حوزه دفتر ارتقای سلامت نیز گام‌های خوبی برداشته شد که از آن جمله می‌توان به آغاز کار ساماندهی پرستاری سالمندی، اشاره کرد که جلسات آن تشکیل شد و تفاهم‌های داخل وزارتخانه‌ای نیز انجام شده است. همچنین در راستای تربیت پرستاران متخصص نیز کارهای اولیه انجام شده که امیدواریم در سال آینده نتایج این زحمات و کارهای کارشناسی انجام شده را ببینیم.

وی با بیان اینکه قرار است در بحث پرستاری سالمندی در جهت اهداف وزارت بهداشت برای مراقبت از سالمندان شاهد نقش‌آفرینی پرستاران باشیم، گفت: زیرا در حال حاضر سالانه حدود 100 پرستار فوق لیسانس سالمندی داریم و به لحاظ همکاران هیئت علمی و افراد دارای PHD سالمندشناسی بضاعت خوبی داریم که می‌توان از این پتانسیل به بهترین نحو بهره برد.

نجاتیان گفت: از دیگر برنامه‌های سال آینده، فعال شدن بیش از پیش شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت پرستاری است که در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته است و از سال آینده درصدد فعال‌تر شدن آن هستیم.

وی افزود: وظیفه این شورا هماهنگی بین‌بخشی است و بخش‌های مختلف نظام سلامت چه از درون وزارت بهداشت و چه از خارج از وزارتخانه در این شورا نمایندگانی خواهند داشت و در حقیقت این شورا با هدف افزایش همکاری‌های بین بخشی فعال می‌شود.

مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات بالینی معاونت پرستاری تاکید کرد: در سطح داخلی وزارت بهداشت در این شورا نمایندگانی از حوزه های مختلف وزارتخانه و معاونت‌های مختلف حضور خواهند داشت و در سطح خارج وزارتخانه‌ای نیز تمام نهادهای صنفی، حرفه‌ای و علمی پرستاری در این شورا نماینده خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین حضور اساتید، صاحبنظران و مدیران پرستاری در شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پرستاری نیز پیش‌بینی شده است تا بتوان سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیمات اصلی در حوزه پرستاری را در این شورا تدوین و طراحی کرد.

نجاتیان افزود: پیش‌بینی می‌شود؛ اولین دستور کار این شورا نهایی‌سازی نقشه راه پرستاری کشور باشد. این نقشه راه در طول چهار سال گذشته در دفتر پرستاری وقت و معاونت پرستاری در دوره‌های گذشته پیگیری شده است و پیش‌نویس آن نیز آماده شده، ساعت‌ها کار کارشناسی روی آن انجام شده است، ولی قطعا این نقشه راه با توجه به تحولات و تغییرات رخ داده در نظام سلامت، نظیر اجرای طرح تحول نظام سلامت و ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری نیازمند بروزرسانی است.

وی ادامه داد: قرار است این نقشه راه، سرلوحه کار همه بخش‌ها در حوزه پرستاری باشد تا بتوان در حوزه پرستاری بر اساس این نقشه برنامه‌ریزی کرد و ادامه راه داد.

مدیر کل دفتر ارتقا سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: این شورا طبق برنامه پیش‌بینی شده در فرودین سال 95 راه‌اندازی می‌شود تا بتوان طی فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده، پیش‌نویس موجود از نقشه راه پرستاری را مورد بازنگری قرار داد و نسخه نهایی آن تدوین و جهت ابلاغ به مراجع ذی‌صلاح وزارت بهداشت به عنوان یک سند فرادستی ارائه شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاريخ انتشار: 15 فروردین 1395، کد خبر: 155439، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین