پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۵ درصد مرگ ایرانیان به علت بیماری‌های غیرواگیردار است و امروز بیماری‌های غیرواگیر مانند افزایش وزن و بیماری‌های قلبی و فشار خون موجب مرگ می‌شوند.

شعار سال:سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به خدمات و تلاش‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: با وجود اینکه کارهای زیادی صورت گرفته اما هنوز از این خدمات راضی نیستیم ولی رئیس جمهور به وعده خود عمل کرد و امروز همه ایرانیان بیمه هستند.

وی بیان کرد: دو میلیون متر مربع فضای درمانی در کشور نوسازی و احداث شد و این خدمات در شرایطی صورت گرفت که دولت نفت را بسیار ارزان‌تر از گذشته می‌فروشد.

*۱۱ میلیون نفر در دولت تدبیر و امید بیمه شده‌اند

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: ۱۱ میلیون نفر در دولت تدبیر و امید بیمه شده‌اند که ۸۰ درصد آنان افراد زیر خط فقر بوده‌اند.

وی یادآور شد: آمبولانس هوایی توانسته جان صدها بیمار را نجات دهد و سزارین نیز کاهش یافته و زایمان طبیعی با برنامه‌ریزی و حمایت‌های صورت گرفته افزایش یافته است.

هاشمی تصریح کرد: خدمات درمانی زیادی نیز در تبریز و آذربایجان‌شرقی صورت گرفته و کارنامه درخشانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز داریم و یکی از ممتازترین استان‌ها در این زمینه است.

*هر روز در نظام جمهوری اسلامی ایران دهه فجر است

وی به هشتمین سفر خود به آذربایجان‌شرقی در دوران وزارت اشاره کرد و یادآور شد: پروژه‌های متعددی از شب گذشته در استان و شهر تبریز افتتاح شده و البته در حال حاضر پروژه‌ها را به محض اتمام افتتاح می‌کنیم و هر روز در نظام جمهوری اسلامی ایران دهه فجر است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: همه چیز از آن مردم بوده و اگر مردم انقلاب اسلامی ایران نبودند این انقلاب به وجود نمی‌آمد و امروز نیز مردم تعیین کننده در کشور هستند و امور کشور نیز در مسیری پیش می‌رود که در منطقه حرف اول را زده و تعیین کننده است.

*اشتغال و معیشت مهم‌ترین مشکل و دغدغه مردم است

هاشمی مشکل اشتغال و معیشت را مهم‌ترین مشکل و دغدغه مردم دانست و گفت: این مشکلات تا زمانی که مسئولان با همدیگر همدل و همزبان نشوند مرتفع نخواهد شد و مشکلات بزرگ کشور در سایه وحدت حل شدنی است و امام نیز همواره هشدار می‌دادند که مشکلات بزرگ کشور از داخل و قدرت طلبی و گروه‌گرائی‌ها به وجود می‌آید.

*هشدار نسبت به حضور فرصت‌طلبان و از بین رفتن اخلاص در مدیران و مسئولان

وی حضور فرصت‌طلبان در انقلاب را از آفت‌های انقلاب برشمرد و گفت: از بین رفتن اخلاص در مدیران و مسئولان افت بزرگ دیگر است و البته تا امروز با حضور رهبری و مسئولان معتقد به آرمان‌ها از این آسیب‌ها در امان بوده‌ایم و اگر آسیبی بوده کم رنگ بوده است.

*۷۵درصد علت مرگ ایرانی‌ها

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۷۵ درصد مرگ ایرانیان به علت بیماری‌های غیرواگیردار است و امروز بیماری‌های غیرواگیر مانند افزایش وزن و بیماری‌های قلبی و فشار خون موجب مرگ می‌شوند و ۵۰ درصد افراد دارای فشار خون از بیماری خود بی‌خبر هستند.

وی گفت: همه ما در معرض بیماری‌های مختلفی هستیم که ۸۰ درصد این بیماریى‌ها قابل پیشگیری است و اگر بیمار شدیم باید روند درمانی و جبرانی سختی را پشت سر بگذاریم.

*کم‌تحرکی یکی از بلاهایی است که جامعه ما را درگیر خود کرده است

هاشمی گفت: کم‌تحرکی یکی از بلاهایی است که جامعه ما را درگیر خود کرده و باید با تحرک کافی و نیز پیشگیری از بیماری‌ها سلامت خود را به خطر نیاندازیم.

هاشمی با تبریک پیشاپیش روز پرستار به جامعه پرستاری استان و کشور یادآور شد: بنا به نظرسنجی‌های صورت گرفته مردم استان نیز از خدمات دانشگاه علوم پزشکی تبریز رضایت دارند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تبریز من، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1394، کد مطلب: 57327:www. tabrizeman.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین