پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
دکتر موسی الرضا امین زارعین یکی از چهره های موفق علمی و فرهنگی شهرستان سبزوار است که با وجود رنج بردن از یک معلولیت شدید جسمانی ترجمان واقعی عبارت خواستن، توانستن است را در رفتار و زندگی خود به نمایش گذاشته است.

شعار سال: دکتر امین زارعین که در ایام جوانی دانشجوی یکی از رشته های فنی مهندسی بوده و درعین حال به ورزش کشتی نیز می پرداخته است، پس از دچار شدن به معلولیت نخاعی، بدون اینکه برای همیشه دچار یأس و نا امیدی شود، مسیر زندگیش را به گونه ای که متناسب با شرایط جدید جسمانیش باشد، تغییر می دهد و به تحصیل در رشته فلسفه می پردازد و سرانجام دکترای خود را در رشته فلسفه علم در یکی از دانشگاه های خارج از کشور اخذ می کند و چنان می درخشد که وبسایت کشوری دفتر فرهنگ معلولین از امین زارعین به عنوان پژوهشگر و استاد نمونه یاد می کند.

وی علاوه بر فعالیت های علمی در زمینه اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت های زیادی دارد به طوری که موسس جامعه معلولین سامان سبزوار ورییس انجمن تشکلهای معلولین خراسان رضوی وعضو هیئت امناء جامعه معلولین ایران است.

دکتر امین زارعین علاوه بر همه زمینه های مختلف فعالیتی که در بالا گفته شد، در زمینه وبلاگ نویسی نیز از سال های گذشته تا کنون فعالیت گسترده ای دارد. محتوای آرشیو وبلاگ این استاد برجسته سبزواری شامل مقالات، نوشته ها، پرسش و پاسخ، تصاویر، خاطرات و .... می شود.

وی در یکی از جدیدترین پست های وبلاگش، با توجه به دانشی که در زمینه علوم دینی و قرآنی دارد، به موضوع جالبی پرداخته است که احتمالا برای بسیاری از افراد جذابیت خاصی را دارد.

«جن» یکی ازموجودات اسرارآمیزی است که همواره درباره وجود یا عدم وجود آن بین افرادمختلف نظرات متفاوتی وجود دارد به طوری که عده ای به وجود جنیان به طور کل اعتقادی ندارند و آن ها را خرافی می دانند و عده ای دیگر این موجودات ماورایی را باور دارند.

دکتر امین زارعین در این مطلب که ظاهرا ماحصل پرسش و پاسخی بین او و دانشجویانش در یکی از کلاس های درس دانشگاه حکیم سبزواری بوده و توسط یکی از دانشجویان فلسفه این دانشگاه به نام محمد علی آبادی پیاده سازی و تنظیم شده است، با استناد به آیات قرآن کریم، وجود جن را تأیید کرده و انواع آنان رامعرفی نموده و تعداد و جنس و شیوه ارتباطی که هر گروه از جنیان می توانند با انسان ها داشته باشند را توضیح داده است.

اگر شما نیز مشتاق به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره این موجودات ماورایی و چگونگی حیات و ارتباطشان با انسان هستید، هم اکنون به پیوند زیر در بخش حوض هشت پایه اسرارنامه مراجعه کنید:

آیا «جن» وجود دارد؟ / انواع جنیان و نوع ارتباطشان با انسان

پرسش و پاسخ دانشجویان درمورد چیستی و چگونگی جن از نظرقرآن کریم

ضبط و تنظیم محمد علی آبادی دانشجوی فلسفه دانشگاه حکیم سبزواری

جن موجودی است مادی، مرزوق، مختار و مکلّف.هفتادودومین سورهء قرآن به نام جن است شیطان ازجنیان است.جسمش ازانسان قویتراست ولی روحش ضعیفترتعدادشان از انسانها بیشتروقبل ازآنها وجود داشته اند40آیهء قرآن مربوط به آنهاست.مکلف به اطاعت ازپیامبران وائمهء انس هستند.

ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون.(ما جن و انس را نیافریدیم مگر برای عبادت.)

این هم تکلیف را میرساند هم اختیار را.

جنس شیطان از جن است.در سوره بقره آیه 34 میفرماید:

<<وإذ قلنا للملائکة اسجدوا لآدم فسجدوا إلا إبلیس أبى واستکبر وکان من الکافرین >>

و به فرشتگان گفتیم: آدم را سجده کنید، همه سجده کردند جز ابلیس، که سرباز زد و برتری جست و او از کافران بود

اینجا استثنا هست اما استثنا همیشه از جنس مستثنی منه نیست.

و در آیه 50 سوره کهف:

وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ کَانَ مِنَ الْجِنِّ....

و هنگامی که به فرشتگان گفتیم : آدم را سجده کنید، ( آنها ) همه سجده کردند، مگر ابلیس که از جنیان بود

خلقت اجنه قبل از انسانها بوده است.

ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون.اینجا جن مقدم است.و دوم اینکه در آیه میفرماید ما گفتیم سجده کن بر آدم.

تعداد آنها از انسان بیشتر است.چون هم قبل از انسانها بوده اند و هم بعد از اینکه انسانها متولد می شوند به خواست شیطان انسان همزادی از جن دارد

جسما از انسان قوی تر و روحا از انسان ضعیف تراند.چون از انسان لطیف تراند قوی ترند.لطیف و کثیف در فلسفه نه به معنای کثیفی فاضلاب.مثلا چوب از آب کثیف تر است و آب از گاز کثیف تر است.و بر عکس.گاز از آب لطیف تر است و آب از چوب و پلاسما که از همه لطیف تر است.

جنس اجنه از آتش است.آتش که گاز است از ما که ترکیبی از گاز و آب و خاکیم لطیف تر است.پس از انسان قوی ترند چون از هرجا میتوانند وارد شوند.

روحا ضعیف ترند چرا که در میان پیامبران هیچ یک از اجنه نبودند.آنها مکلف به اطاعت از پیامبران و امامان ما هستند.

اجنه میتوانند هم منقبض شوند و هم منبسط.مثلا اگر دود یک سیگار را درون یک بطری شیشه ای رها کنیم ودرب آن را ببندیم خواهیم دید که این دود که نوعی گاز است تا مدتی قابل رویت است.یا گاز مایع که بر اثر فشار مایع شده است.اما اگر دود سیگار را در یک سالن رها کنیم در انتهایی سالن بوی آن قابل استشمام است.یعنی هم قابلیت انقباض دارد و هم قابلیت انبساط.

هفتاد و دومین سوره قرآن به نام جن است.چهل آیه در قرآن مربوط به جن است.28 تای آن در سوره جن و مابقی در جای جای قرآن.گاهی گفته میشود جن وجود نارد حال انکه در قرآن 28 آیه مربوط به نماز است و 40 آیه مربوط به جن.

انسان و جن حق دخالت در کار دیگری را نداشته و در قرآن از این کار منع شده اند.توضیح اینکه:هرگاه از طرف شخصی عاقل به کسی امر یا نهی می شود یعنی مخاطب توانایی انجام آن را دارد و قدرت در مخاطب مستتر است..مثلا اگر به ما بگویند سیگار نکشید بدین معناست که ما قابلیت سیگار نکشیدن را داریم.پس این امر خدا بر دخالت نکردن جن و انس در کار یکدیگر یعنی ما میتوانیم در کار هم دخالت بکنیم یا نکنیم.اما همانطور که خدا به ما امر کرده نماز بخوانید، روزه بگیرید و ..... ولی بعضی این کارها را انجام نمیدهند در این مورد هم چون هم جن و هم انسان هردو مختارند میتوانند از این امر تخطی کنند.

مرزوقند اما اینکه غذای انها چیست نمیدانیم.

آنها ما را می بینند ولی ما آنها را نمی بینیم.چون جسما قوی تر و لطیفند.اما می توانند خود را فشرده و قابل رویت نمایند.در میان انسانها هستند و رفت و آمد دارند.چون به صورت گازند برای عبور و مرورشان به فرض مثال میتوانند مثل باد با سرعت 100 کیلومتر حرکت کنند.

ارتباط با اجنه به کلی مردود نیست و نمی توان منکر شد ولی به ندرت حقیقت دارد.کسانی هستند که اجنه را اسیر می کنند وبا آنها رابطه برقرار می کنند و از آنها اطلاعات می گیرند.مثلا اگر در کلاسی یک نفر تنها کاری انجام دهد چون اجنه در رفت و آمدند او را می بینند و به خاطر جسم لطیفشان که رفت و آمد را بر آنان سهل می کند می توانند به یکدیگر اطلاع دهند.

انسان با چهار شیطان روبروست.

- قویترین آنها شیطان رانده شده یا ابلیس اکبر است.او با ما کاری ندارد.چرا که ما آنقدر قوت نفس نداریم که او به سراغ ما بیاید.یعنی لازم نیست او بیاید.چون خودمان رهرو اوییم.

- اما شیطان بعدی که خطرش از قبلی بیشتر است شیطان همزاد انسان است.هر انسانی یک همزاد از جن دارد.که انسان را فریب می دهد.

- اما سومی که باز ضعیف تر از قبلی اما خطرناک تر است شیطان انس است چرا که بیشتر در دسترس ماست.انسانهایی که انسانهای دیگر را فریب می دهند.

-و چهارمی که از همه ضعیف تر و خطرناکتر است نفس است.چرا که همیشه همراه ماست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبزه وار فرهنگ، تاریخ انتشار 19 مهر 1394، کد مطلب: -: www. sabzevarfarhang.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین