پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۹۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
یکشنبه هفته جاری اخبار نگران کننده ای از دانشگاه حکیم سبزواری منتشر شد، این اخبار حکایت از یک درگیری شدید در سلف مرکزی این دانشگاه داشت که به شدت دانشجویان و خانواده های دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری را نگران کرده بود.

شعارسال: یکشنبه هفته جاری درگیری شدیدی در سلف مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری انجام شد.

یکشنبه هفته جاری اخبار نگران کننده ای از دانشگاه حکیم سبزواری منتشر شد، این اخبار حکایت از یک درگیری شدید در سلف مرکزی این دانشگاه داشت که به شدت دانشجویان و خانواده های دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری را نگران کرده بود.

اقدس سیدی دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در تشریح این اتفاق  اظهار کرد: در تاریخ ۲۱ آبان ماه، حوالی ساعت ۱۸:۳۰ الی ۱۹ بین چند تن از دانشجویان حاضر در سلف درگیری لفظی رخ می‌دهد که با ادامه دار شدن این مشاجره، کار بالاگرفته و منجر به درگیری فیزیکی مقابل درب ورودی پسران می‌شود.

سیدی افزود: طی این درگیری ۴ دانشجوی ضارب پس از اینکه یک دانشجو را به وسیله‌ی شیشه نوشابه، چوب، صندلی و غیره، مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و به دختران حاضر در صحنه نیز اهانت و فحاشی می‌کنند، به سمت خوابگاه پسرانه‌ی اندیشه متواری شده و بعد از ایجاد درگیری دیگری در آنجا، از سمت ضلع جنوبی دانشگاه و از روی دیوار اقدام به فرار می‌کنند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: در اینجا حراست پس از تماس تلفنی یکی از دانشجویان مبنی بر گزارش درگیری در سلف، بلافاصله در صحنه حاضر شده که متاسفانه در آن زمان ضاربین متواری شده بودند، در این زمان مسئولین حراست پس از بازبینی دوربین‌های واقع در ورودی سلف و شناسایی افراد ضارب با کلانتری محل تماس گرفته و ضاربین در همان شب دستگیر و بازداشت شده اند.

وی اظهار داشت: در روز بعد از این درگیری، مدارک جمع آوری می‌شود و تحویل کلانتری شده و جلسه‌ی اضطراری با حضور رئیس حراست، رئیس دانشگاه و متهمین برگزار می‌شود و در آن جا به اتهامات ضاربین مثل درگیری در سلف، درگیری لفظی در آمفی تئاتر شریعتی و درگیری در محل خوابگاه اندیشه رسیدگی می‌شود و پس از جلسه کمیته انضباطی طی حکمی از جانب ریاست دانشگاه افراد ضارب به طور موقت از ورود به دانشگاه حکیم سبزواری محروم شده و وضعیت تحصیلی شان به حالت تعلیق درآمده است.

سیدی بیان کرد: با توجه به در جریان بودن پرونده و طولانی بودن روند رسیدگی قضائی و عدم اثبات فعلی اتهامات هنوز حکم قطعی در رابطه با این افراد صادر نشده است و به محض صدور حکم قضائی و شفاف سازی تمامیت موضوعی ماجرا این موضوع را اطلاع رسانی می‌کنیم.

همچنین صبح امروز شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری در بیانیه‌ای از پیگیری این شورا نسبت به این موضوع خبر داد که در بخشی از این بیانیه آمده است:

پس از پخش اخباری مبنی بر عدم وجود امنیت در دانشگاه و ضرب و شتم برخی از دانشجویان، شورای صنفی اقدام به پیگیری جدی این موضوع نمود.

در روز سه شنبه مورخ بیست و دوم آبان ماه نود و هفت، اعضای شورای صنفی جلساتی با دکتر مولوی، ریاست دانشگاه، دکتر تسنیمی، رئیس دفتر ریاست دانشگاه، دکتر صیانتی، معاونت محترم دانشجویی و رئیس کمیته انضباطی و همچنین مهندس نصرتی پور، مدیر حراست دانشگاه برگزار کردند و در نهایت صراحت، خواستار احقاق حقوق دانشجویان شدند.

مسئولین ذی ربط در این جلسات و صحبت‌ها در راستای دلگرمی دادن به دانشجویان و حفظ امنیت دانشجو و دانشگاه، اعلام داشتند:

دانشگاه، جدا و قویا پیگیر این پرونده خواهد بود و با تمام توان از تضییع حقوق دانشجویان، جلوگیری خواهد کرد.

ضمنا قرار بر این شد که نتیجه‌ی پیگیری‌های دانشگاه با محوریت حراست، به شورای صنفی گزارش شود.

دانشجویان بدانند که شورای صنفی به عنوان نماینده ایشان با تمام قوا این مسئله را پیگیری خواهد کرد و با کمک مسئولین دانشگاه، آن را به نتیجه‌ای مطلوب برای دانشجویان منجر خواهد کرد

شایان ذکر است که دانشجوی مورد ضرب و شتم قرار گرفته کاملا با شورای صنفی در تعامل است و شورای صنفی طی جلساتی با ایشان، حمایت کامل این شورا را از ایشان اعلام کرد.

قطعا نیاز است که حراست دانشگاه حکیم سبزواری با نظارت بیشتری وضعیت امنیت این دانشگاه را پیگیری کند؛ چرا که مسئله ی امنیت مطالبه ی جدی همه ی دانشجویان این دانشگاه است، شنیده ها حکایت از این موضوع دارد که این مسئله برای اولین بار نیست که توسط دانشجویان در دانشگاه رخ داده و قبل تر نیز شاهد بروز این اتفاقات در این دانشگاه بوده ایم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات،برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار : 24آبان 97 ، کد خبر: 724234،www.snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین