پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: با توجه به اینکه قرار بود مرحله چهارم این دوره انتخابات سازمان نظام دامپزشکی در 7 آبان ماه برگزار شود روز گذشته با شکایت 6 نفر از همکاران توسط دیوان عدالت اداری با صدور حکمی انتخابات نظام دامپزشکی متوقف شد.

شعارسال: محمدرضا صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارومیه، با اشاره به وظایف و ماهیت تشکیل سازمان نظام دامپزشکی اظهار کرد: این سازمان یک نهاد مستقل غیر دولتی محسوب می شود و عمده فعالیت‌ آن نیز ‌مربوط به حوزه‌های سلامت دام در واحدهای اقتصادی و پیشگیری و کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان است که نتیجه این فعالیت‌ها نیز ارتقا سلامت انسان ها می باشد.

صفری بر ضرورت تقویت حضور دامپزشکان در حوزه وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: علاوه براین با توجه به اتصال سازمان تجارت جهانی و صادرات غذا و واردات نهاده های مرتبط با صنعت دام و طیور ارتقای سطح بهداشت و سلامت واحدهای تولیدی امری ضروری می باشد تا بتوان بازارهای خوب منطقه ای را تحت اختیار داشت.

به گفته رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در حال حاضر 34 هزار نفر عضو این مجموعه هستند که شامل دکترای تخصصی دامپزشکی، دکترای عمومی ،کارشناسان ارشد، کارشناس و تکنسین دامپزشکی می شوند.

وی از فعالیت 2 هزار و 500 ناظر فنی و بهداشتی در حوزه سلامت غذا با منشا خام دامی نیز خبر داد و افزود: هدف از این امر نیز تضمین سلامت هرچه بیشر سلامت غذا است.

صفری در خصوص توقف انتخابات نظام دامپزشکی نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار بود مرحله چهارم این دوره انتخابات سازمان نظام دامپزشکی در 7 آبان ماه برگزار شود روز گذشته با شکایت 6 نفر از همکاران توسط دیوان عدالت اداری با صدور حکمی انتخابات نظام دامپزشکی متوقف شد.

وی با انتقاد از اظهارنظرهای خارج از صلاحیت قانونی برخی از افراد در حوزه وظایف و مسئولیت‌های سازمان دامپزشکی گفت: ما به عنوان یک مجموعه مردم نهاد به یک مرحله ای از خودباوری رسیدیم که اگر حقی از طرف مجموعه سازمان نظام دامپزشکی برای اشخاصی سلب شده می توانند با مراجعه به مراج قضایی پیگیر احقاق حق خودباشند اما اینکه بخواهند با اظهارات خارج از صلاحیت قانونی شان باعث تشویش افکار عمومی شوند قابل چشم پوشی نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه دانا، تاریخ انتشار: 15مهر1395، کدخبر: 915527: www.dana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین