پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از خطر شیوع مجدد آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در تالاب میقان اراک خبر داد و گفت: شرایط تحت کنترل است.

شعارسال: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از خطر شیوع مجدد آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در تالاب میقان اراک خبر داد و گفت: شرایط تحت کنترل است.

سعید محمودی ، منطقه مرکزی، عنوان کرد: استان های همجوار استان مرکزی همچون قم و قزوین در حال حاضر درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و خطر شیوع مجدد، تالاب میقان را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به آمادگی های لازم در این حوزه گفت: خوشبختانه تالاب میقان اراک کاملا تحت کنترل است و پایش و گزارش‌های روزانه ارائه می‌شود و تعداد محدود تلفات در تالاب نشانی از شیوع مجدد این بیماری نداشته است.

محمودی بیان کرد: با توجه به تجربه مهار آنفلوآنزا در سال گذشته در تالاب میقان اراک و برگزاری مانور مربوطه، آمادگی لازم در این خصوص وجود دارد، همچنین تجهیزات مورد نیاز اعم از تجهیزات انفرادی محیط‌بانان، قایق و ... تهیه شده است و از این حیث نگرانی وجود ندارد.

وی با تاکید بر کنترل تردد و رفت و آمدها در تالاب میقان افزود: به منظور پایش روزانه تیم‌هایی شکل گرفته است که به صورت مستمر تالاب را رصد می‌کنند و از این بابت شرایط مطلوب است، اما در مجموع احتمال بروز خطر وجود دارد.

تالاب میقان اراک و روستاهای اطراف این منطقه در اوایل آذرماه سال گذشته درگیر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شد. این بیماری بیش از 2 هزار و 400 پرنده را در تالاب به کام مرگ فرستاد و در جریان کنترل و مبارزه با آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان مرکزی 280 هزار قطعه پرنده در کانون‌های بیماری معدوم‌سازی شد.

نهایتا در بهمن ماه با کاهش شمار پرندگان مهاجر در این زیستگاه بیماری مهار شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 آذر 1396، کدخبر: 96090401718، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین