پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
استاد تمام دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، موضوع امنیت زیستی(بیوسکیوریتی) را بسیار فراگیر دانست و با اشاره به نامه اخیر سازمان دامپزشکی مبنی بر تعهد مجری نمایشگاه دام و طیور تهران به رعایت آن، تصریح کرد: این نامه احتمالا زیر فشار تهیه شده و اجرای امنیت زیستی در فضای نمایشگاه بین المللی، غیرعلمی، غیرمنطقی و صددرصد غیر قابل اجراست.
شعارسال: استاد تمام دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، موضوع امنیت زیستی(بیوسکیوریتی) را بسیار فراگیر دانست و با اشاره به نامه اخیر سازمان دامپزشکی مبنی بر تعهد مجری نمایشگاه دام و طیور تهران به رعایت آن، تصریح کرد: این نامه احتمالا زیر فشار تهیه شده و اجرای امنیت زیستی در فضای نمایشگاه بین المللی، غیرعلمی، غیرمنطقی و صددرصد غیر قابل اجراست.

محمدحسین بزرگمهری فرد، افزود: اقدام سازمان دامپزشکی کشور و انتشار نامه به وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حذف بخش های طیور از نمایشگاه دام و طیور تهران بسیار بجا و امیدوارکننده بود اما انتشار نامه دوم مورد تایید نیست و غیرمنطقی است.

استاد برجسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، گفت: به نظر می رسد سازمان دامپزشکی کشور زیر فشارهای شدید اقدام به انتشار نامه دوم آن هم به فاصله ۵ روز از نامه اول و درخواست به حذف بخش طیور از نمایشگاه، کرده است.

* نامه دوم سازمان دامپزشکی، مورد تایید نیست

استاد دانشگاه تهران با اشاره به فراگیر بودن موضوع امنیت زیستی که در نامه دوم سازمان دامپزشکی کشور، مجری نمایشگاه را ملزم به اجرای آن دانست، اظهار کرد: این مقوله بسیار گسترده است و مجموعه ای از پروسه های پیشگیری و بهداشتی را شامل می شود که اصلا امکان اجرا و انجام آنها در فضای بزرگی مانند نمایشگاه بین المللی که بازدیدکنندگانی از سرتاسر ایران و برخی کشورها دارد، وجود ندارد.

بزرگمهری ادامه داد: سازمان دامپزشکی ابتدا باید امنیت زیستی را تعریف کند و بگوید چگونه و با چه سازوکاری می توانند در چندروز برگزاری یک رویداد بین المللی آن را اجرا کنند. به باور من سازمان احتمالا زیر فشار اقدام به نگاشتن نامه دوم که بدون پشتوانه علمی و منطقی است، کرد و این اقدام مورد تایید نیست.

وی گفت: مفاهیم امنیت زیستی یا همان بیوسکیوریتی را ما از خودمان نمی گوییم. این پروسه های بین المللی و جهانی است و در اکثر کشورها اجرا می شود. برای نمونه، در کشورهایی که احتمال شیوع ویروس هایی مانند آنفلوانزای پرندگان وجود دارد، مرغداران را حتی از تجمع در مکان هایی مانند تعاونی ها و سندیکاها منع می کنند و کارهای ادارای بیشتر با تلفن و اینترنت انجام می شود تا از انتشار ویروس در فارم ها جلوگیری شود.

استاد دانشگاه تهران، افزود: نامه دوم سازمان دامپزشکی مبنی بر تهعد مجری نمایشگاه به رعایت موضوع امنیت زیستی در این رویداد چند روزه، جای نگرانی دارد و امیدوارم مسئولان مربوط در این زمینه تجدید نظر کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فود پرس، تاریخ انتشار: 23 آبان 1396، کدخبر: - ، www.news.parseek.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین