پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به احتمال شیوع بیماری تنفسی پرندگان گفت: لازم است تلفات غیرعادی پرندگان در مرغداری‌های این استان گزارش شود.

شعار سال: صادق صالحی پیش از ظهر پنج‌شنبه در خصوص احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی پرندگان با آغاز فصل سرما تصریح کرد: انتظار می‌رود مرغداران مراقبت لازم از طیور خود داشته باشند.

وی افزود: مرغداران می‌بایست با تشدید ضوابط امنیت زیستی از شیوع عوامل بیماری‌های تنفسی طیور در مزرعه خود جلوگیری کرده و به ویژه تلفات غیرعادی را در کمترین زمان اطلاع‌رسانی کنند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان با توجه به اینکه پرندگان آبزی، وحشی و پرندگان مهاجر عوامل اصلی شیوع بیماری‌ها تنفسی هستند و می‌توانند بیماری ویروسی را در مسافت طولانی انتقال دهند، ضروری است عموم شهروندان از تماس با این گروه از پرندگان و یا شکار آن ها خودداری کنند.

صالحی تأکید کرد: علاوه بر این خرید طیور زنده و طیور روستایی از بازارچه‌ها می‌بایست با اطمینان از سلامت آن بوده و شهروندان از خرید مرغ زنده خودداری و در مقابل گوشت بسته‌بندی ممهور به مهر دامپزشکی تهیه کنند.

وی افزود: در راستای پایش و مراقبت این بیماری‌ها اداره کل دامپزشکی استان ‌با ساماندهی اکیپ‌های بیماری یاب دامپزشکی در سطح استان و نیز رابطین بهداشتی در روستاها تدابیر مراقبتی ویژه را ‌اعمال و عملیات نظارتی خود را تشدید کرده است. ‌

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 4 آبان 96، کد مطلب: 4125467 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین