پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
هولولنز مایکروسافت ،HoloLens نوعی عینک واقعیت افزوده است که می‌تواند دنیای واقعی را با گرافیک‌های سه بعدی که کامپیوتر خلق کرده در هم آمیخته و به کاربر نشان دهد.

شعارسال: با استفاده از این عینک، کاربر می‌تواند تصویر سه بعدی حیوانات و انسان را در دنیای واقعی در هر زاویه ای که می‌خواهد ببیند و قسمت‌های مختلف بدن مانند عروق، اعصاب، عضلات و ارگانهای داخلی بدن به شکلی واقعی دیده شوند.

هم‌اکنون با استفاده از این تکنولوژی، گاو هولوگرافیک که تعاملی است بر اساس آخرین تکنولوژی فوق، در کلاس‌های درسی دانشجویان دامپزشکی دانشگاه هارپر آدامس جهت افزایش سطح آموزشی و یادگیری بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«آلیسون پیات» مدرس ارشد علوم دامی، از دسامبر سال گذشته در جلسات مختلف با میکروسافت در کمک به ایجاد تصاویر مختلف جهت تدریس آناتومی گاو تلاش بسیاری نموده است. میکروسافت نیز با پشتیبانی تیم‌ دامپزشکی «وبینار» توانسته است تصاویر گاو سه بعدی هولولنز را تولید نماید.

او می‌گوید: ما در عرض یکهفته به نتایج جالب توجهی در میکروسافت دست یافتیم. من تصاویر و یادداشت‌های لازم را از دروس تشریح آماده نمودم. ما در جهت کارایی بهتر این فناوری و اینکه به بهترین نحو در کلاس ارائه شود گفتگو و تبادل نظر نموده و تیم میکروسافت تمام موارد را در این زمینه انجام دادند.

ما می‌دانستیم که این کار بالاخره انجام می‌شود، اما زمان مشاهده هولولنز، به واقع لحظه جالبی بود که برایمان اثبات شد که این کار، عملی است.

در ابتدای شروع کار روی اندامها، ما از آناتومی پستان در گاو شروع نمودیم که ساختاری ساده دارد. البته هنوز مشغول تکمیل جزئیات هستیم و تاکنون تصویر گاو کامل، اسکلت و جریان خون را تکمیل نموده و هم‌اکنون روی تشریح و جزئیات پستان کار می‌کنیم.

از این فناوری می‌توان به طرق مختلف بهره برد، به عنوان مثال می‌توان قبل از کار تشریح عملی جهت آمادگی بیشتر دانشجویان در کلاس، از آن استفاده نمود و یا اینکه به عنوان مرور دوباره مباحث تدریس شده نیز کابرد خوبی دارد. در کل استفاده از این تکنولوژی تجربه یادگیری دانشجویان را ارتقا می‌دهد.

«آنتونی چادویک» می‌گوید: این روش، تجربه‌ای بسیار خوب با مشاهده واقعی و سه بعدی اندامها و تشریح آنها برای دانشجویان است. ، مزیت این فناوری آن است که شما در تشریح عملی اندامها، پس از اتمام کار نمی‌توانید بافتها را به حالت اول برگردانید. اما در اینجا می‌توانید به عقب برگشته و تمام مراحل را دوباره و بارها مرور کنید.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار:28مهر1396، کدخبر: 37738: www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین