پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۲۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
سرپرست اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس فعالیت‌های صورت گرفته بیماری سندرم تنفسی در جمعیت شتر استان مشاهده نشد.

شعارسال: سرپرست اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: بر اساس فعالیت‌های صورت گرفته بیماری سندرم تنفسی در جمعیت شتر استان مشاهده نشد.

«محمد اصغرزاده» ، با اشاره به پایش و مراقبت‌های دامپزشکی در حوزه شترداری، اظهار کرد: از ابتدای امسال 151 مورد بازدید در حوزه رصد بیماری تنفسی شتر انجام شده و بیش از 3050 شتر مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: طی بازدید و معاینه‌های یاد شده 1277 نمونه سواپ به صورت رندوم از شترهای استان دریافت شد که از این تعداد 106 مورد مشکوک به بیماری بودند.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای دام‌های مشکوک 21 روز قرنطینه و نمونه‌گیری مجدداً انجام و مورد آزمایش قرار گرفت که همه موارد منفی شدند.

اصغرزاده با بیان این‌که بیشترین حجم نمونه‌گیری‌ها در شهرستان نهبندان با 1122 مورد است، تصریح کرد: با توجه به وجود شتر در شهرستان‌های نهبندان، خوسف، بیرجند و سرایان، این طرح در این شهرستان‌ها انجام گرفت.

وی ادامه داد: بیماری سندرم تنفسی شتران یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که با مشکلات تنفسی حاد همراه است.

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی افزود: سندرم تنفسی خاورمیانه مرس یک بیماری عفونی است که توسط عضوی جدید از خانواده کرونا ویروس ایجاد شده و برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ در عربستان سعودی گزارش شد.

اصغرزاده یادآور شد: کوروناویروس‌ها خانواده‌ای بزرگ از ویروس‌های مختلفی هستند که باعث بروز علائم مختلف از سرماخوردگی تا سندرم حاد تنفسی می‌شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7 آذر 1396، کدخبر: 96090703183، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
نظارت دامپزشکی و جهاد کشاورزی بر بیماری های دامداران و کشاورزان از جمله مسائلیست که میتواند از بسیاری از بیماری های واگیر و همینطور ضرر های احتمالی به کشاورزان و دامداران را متوقف کند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین