پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
معاون وزیر صنعت گفت: 25 درصد زمین های شهرک و نواحی صنعتی، فضای سبز می شود.

شعار سالعلی یزدان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بر اساس قانون باید 10درصد فضای سبز شهرک ها و نواحی صنعتی به فضای سبز اختصاص یابد ولی با مشارکت صنایع و شرکت ها 15درصد به این میزان اضافه خواهد شد.

یزدانی افزود: در واقع قرار است 25 درصد از فضای سبز شهرک های صنعتی کشور به فضای سبز تبدیل شود و فضای سبز موجود در این شهرک ها هفت هزار و 505هکتار است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 197 تصفیه خانه در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد، افزود: این تعداد تصفیه خانه در قالب 223 مدول در حال فعالیت است.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت اضافه کرد: نزدیک به 170 هزار مترمکعب در شبانه روز پساب خروجی حاصل از فعالیت این تعداد تصفیه خانه در کل کشور است ضمن آنکه 70هزار مترمکعب نیز در حال طراحی و اجراست.

یزدانی یادآور شد: هم اکنون 56 شهرک صنعتی کشور بازچرخانی فاضلاب صنعتی اجرا شده که بر امسال نیز این طرح ها در ستاد اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است.

به گفته وی، 75 درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور زیر پوشش شبکه فاضلاب و تصفیه خانه قرار دارد که اگر مجلس شورای اسلامی کمک کند طرح های زیست محیطی این شهرک ها را که در مسیر محیط زیست است سرعت بیشتری پیدا کرده و لکه های صنعتی کمتر شکل می گیرد.

در سفر خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و یزدانی معاون وزیر صنعت به استان یزد تصفیه خانه فاضلاب مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد به بهره برداری رسید.
در این مراسم فاز نخست این تصفیه خانه با ظرفیت چهار هزار و 500 مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز افتتاح شد.

تصفیه خانه یاد شده که 65 کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب دارد در زمینی به مساحت 56هزار مترمربع و با هزینه 95 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

واحدهای تصفیه خانه مورد اشاره شامل آشغالگیر، ایستگاه پمپاژ اولیه فاضلاب خام ، واحد دانه گیری ،چربی گیر با هوادهی و ایستگاه پمپاژ پساب است.

همچنین این تصفیه خانه دارای مخازن متعادل سازی ، هوادهی لجن و ته نشینی استاتیکی است.

عملیات اجرایی این تصفیه خانه از سال 91 در استان یزد اغاز شده بود.

طرح تصفیه خانه مشترک شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد در دو مدل با هدف آبیاری فضای سبز برنامه ریزی شده و قادر است بصورت شبانه روز 9 هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه کند و فاز دوم آن در صورت تکمیل ظرفیت فاز نخست، اجرایی می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 18 خرداد 96، کدمطلب:۶۱۲۰۱۲۹، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین