پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۰۵۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به خطر ورشکستگی مراکز پخش دارو و تجهیزات پزشکی هشدارداد و گفت: بیمارستان‌ها ۹ هزار میلیارد تومان به مراکز پخش دارو بدهکار هستند.

شعار سالهمایون هاشمی با بیان اینکه مطالبات بخش دولتی و غیردولتی ازبیمه‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی مجلس شورای اسلامی است، گفت: افزایش مطالبات مراکز درمانی از بیمه‌ها از جمله تامین اجتماعی و بیمه سلامت موجب نگرانی فزاینده‌ای شده و بسیاری از مراکز پخش دارو و تجهیزات پزشکی در حال حاضر دچار ورشکستگی شدند، هم اکنون بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان مطالبات و یا به شکلی بدهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به بخش‌ها و مراکز دارویی و تجهیزات پزشکی است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در بستر زمان 9 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند، افزود: برای حل مشکل بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی و مطالبات مراکز پخش دارو تجهیزات پزشکی از بیمارستان‌ها رییس جمهور باید برای پایداری منابع اجرای طرح تحول از ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم راهکار اساسی در نظر بگیرد؛ یعنی سرانه منطقی تعریف کرده و از سویی اجرای گایدلاین‌ها را تکمیل کند، زیرا گایدلاین به عنوان یک چراغ راهنما هزینه های حوزه بهداشت و درمان را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه گایدلاین‌ها بسیاری از همپوشانی‌های هزینه‌ای دربخش بیمه و پرداخت‌های مستقیم را کاهش می دهد، تصریح کرد: برای کاهش بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی می‌توان اقدامات بسیاری را انجام داد، البته ازماه‌ها قبل هشدارهای لازم نسبت به افزایش بدهی‌ها و مطالبات مراکز درمانی ازبیمه‌ها داده شد؛ اما اتفاق قابل قبولی دراین خصوص صورت نگرفته است، البته رییس سازمان برنامه و بودجه باید برای تعیین تکلیف سریعتر این موضوع تدابیرلازم را اتخاذ کند، زیرا بسیاری ازمراکز پخش محصولات بهداشتی و درمانی شرایط نامناسبی داشته و رو به تعطیلی هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه کمیته غذا و دارو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درطی هفته‌های آینده با همکاری های مرکز پژوهش‌های مجلس موضوع بدهی بیمه ها را بررسی می‌کند، گفت: مجلس تنها می‌تواند این مشکل را آسیب شناسی کند و دولت باید راهکار عملی را برای رفع این مشکلات پیشنهاد دهد، بنابراین دولت باید به جد مشکلات بیمه‌ها و بدهی‌ها را تعیین تکلیف کرده و منابع لازم را دراختیار وزارت بهداشت برای پرداخت بدهی‌ها به مراکز پخش دارو تجهیزات پزشکی قرار دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه صنعت بیمه در این جامعه دچار مشکلاتی است، به خانه ملت گفت: دخل و خرج بیمه‌ها همخوانی نداشته و بیمه‌ها باید ازهمان ابتدای سال‌های تولد باسرمایه گذاری‌های قابل قبول و ایجاد چرخه‌های مالی مناسب برای درآمدزایی از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری می‌کردند؛ این درحالی است که بیمه‌ها تنها متکی به درآمدهای مستقیم هستند، بنابراین پس ازگذشت 3 دهه مشخص شده که میزان هزینه های بیمه ها ازمیزان درآمدها بیشتراست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 28 خرداد 96، کدمطلب:13960328000446، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
1
برو کشکت رو بساب پدر جان؟ شما رو چه به این حرف ها؟ مردی آستین بالا بزن برو پیگیری کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
1
عملکرد گذشته اش در سازمان بهزیستی رو لطفا رصد کنید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
1
واقعا چرا در روند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، به گذشته عملکردی و مدیریتی شون توجه نمی شه؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
0
اول گویا تایید صلاحیت نشد و بعدا تایید صلاحیت خودشو گرفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
1
ای کاش دنیا به گونه ای بود که وزن افراد قابل تشخیص می بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
1
تو از اقتصاد بیمه چقدر می دونی که داری در خصوص مشکلات شون حرف می زنی؟ اندک اطلاعاتت از حوزه دارو رو هم مدیون علی ربیعی و انتصابت بعنوان مدیر عامل شرکت دارویی ؟؟؟ هستی دیگه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
این مرد عملکرد شایسته ای از خودش در بهزیستی بجا نگذاشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین