پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
حمله‌ موشکی یکشنبه شب داعش علیه مواضع فرماندهی داعش در دیرالزور سوریه در اغلب رسانه های مطرح جهان بازتاب وسیعی داشته است.
شعارسال: یکشنبه شب روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در اقدامی تلافی جویانه در واکنش به حملات تروریستی اخیر گروه تروریستی داعش در تهران با چندین موشک مواضع و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه را مورد هدف قرار داد.

سخنگوی سپاه تاکید کرده است که بر اساس اطلاعات موثق، عملیات موشکی ضدداعش موفقیت‌آمیز بوده است، اما پرتاب موشک های هوا و فضای سپاه بر علیه مواضع داعش در سوریه از همان لحظات نخست در رسانه های مطرح جهلن بازتاب گسترده ای داشته است.

نیویورک تایمز: حمله موشکی ، نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی تحت عنوان ایران با شلیک موشک «تروریست ها» در سوریه را تنبیه کرد،نوشت :حمله موشکی ایران بیانگر افزایش نقش این کشور در جنگ سوریه و نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با چند فروند موشک میان برد خود با هدف مجازات «تروریست»هایی که مرتکب حمله های هفته گذشته در تهران شده بودند شرق سوریه را هدف قرار داد .این حمله موشکی بیانگر افزایش نقش ایران در جنگ سوریه و نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است. همچنین این حمله پیامی به دشمنان ایران در منطقه، از جمله اسرائیل و عربستان سعودی، و همچنین آمریکا دارد که پایگاه های نظامی متعدد در خاورمیانه دارد.

نیویرک تایمز افزود: ایران پیش از این هرگز موشکی را در سوریه شلیک نکرده و تنها تاکنون آمریکا و اسرائیل در سوریه مبادرت به حمله موشکی کرده اند.

رویترز: این موشک ها مراکز تجمع تروریست ها و مرکز ساخت خودروی بمب گذاری شده را هدف قرار داده اند

خبرگزاری رویترز نوشت: ایران روز یکشنبه با شلیک موشک به شرق سوریه، پایگاه های گروه های شبه نظامی در آن منطقه را به تلافی حملات تهران هدف قرار داد.

در ادامه این گزارش آمده است: سپاه پاسداران با موشک های میان برد زمین به زمین خود از غرب ایران منطقه دیر الزوردر شرق سوریه را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن «تعداد زیادی» از تروریست ها و از بین بردن تجهیزات و سلاح های آنها شده است.

فرانس پرس: ایران از حمله موشکی به پایگاه‌های تروریست ها در سوریه خبر داد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی زبده نظام ایران روز یکشنبه اعلام کرد چندین موشک را از غرب این کشور به «پایگاه های تروریست ها» در منطقه دیر الزور در سوریه شلیک کرده است.

بخش عمده دیر الزور تحت کنترل گروه تکفیری صهیونیستی داعش است.

رسانه های ایرانی گزارش دادند که این نخستین حمله موشکی ایران به خارج از مرزهای این کشور بعد از 30 سال و جنگ ایران و عراق ( 88 - 1980 ) است.

آسوشیتدپرس: سپاه پاسداران ایران از حمله موشکی به شرق سوریه خبر داد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری از تهران نوشت: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد چندین حمله موشکی را به شرق سوریه و در تلافی حملات داعش در تهران، انجام داده است.

در پایگاه اینترنتی سپاه پاسداران و همچنین خبرگزاری های نیمه دولتی ایران در این باره آمده است: این حملات روز یکشنبه به دیر الزور سوریه انجام شد. در پایگاه اینترنتی سپاه پاسداران آمده است این نیروها اقدام به شلیک موشک های سطح به سطح با برد متوسط کردند و این منطقه را هدف قرار دادند.

در این خبرها به جزئیات بیشتری درباره این حملات اشاره نشده است، به غیر از آنکه موشک ها از ایران شلیک شده اند.

راشا تودی: ایران در تلافی حملات تروریستی تهران پایگاه های تروریستی در سوریه را هدف قرار داد

شبکه راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تلافی حملات تروریستی تهران، با موشک های میان برد خود مواضع تروریست ها در استان دیروالزور سوریه را هدف قرار داد.

بنا بر گزارش ها ،سپاه پاسداران ایران اعلام کرده شلیک این موشک های زمین به زمین از استان های غربی کرمانشاه و کردستان صورت گرفته است. در اثر این حمله موشکی تعداد زیادی از تروریست ها کشته و خسارت مادی قابل توجه ای به مواضع تروریست ها وارد شده است.

سی ان ان: حمله موشکی ایران به سوریه نشان دهنده افزایش نقش ایران در تحولات سوریه است

خبرنگار سی ان ان در تهران گزارش داد: حمله موشکی ایران به سوریه نشان دهنده افزایش نقش ایران در تحولات سوریه است.

الجزیره انگلیسی: ایران با موشک های زمین به زمین داعش را در سوریه هدف قرار داد

حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر ترویست های تکفیری صهیونیستی در شبکه تلوزیونی الجزیره انلگیسی بازتاب یافت.

این شبکه اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران موشک های زمین به زمین را از غرب ایران به سوریه شلیک کرد.

نیویورک پست: ایران به تلافی حملات تهران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد

پایگاه اینترنتی نشریه نیویورک پست نوشت: ایران به تلافی حملات تهران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد.

هاآرتص: ایران با موشک هایی با برد هشتصد کیلومتر خاک سوریه را هدف قرار داد

پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ایران با موشک هایی با برد هشتصد کیلومتر خاک سوریه را هدف قرار داد.

موشک های ایران پس از عبور از خاک عراق خاک سوریه را هدف قرار دادند.

جروزالم پست: ایران با موشک شرق سوریه را هدف قرار داد

پایگاه اینترنتی نشریه جروزالم پست نوشت: ایران با موشک مواضع گروههای شبه نظامی در شرق سوریه را هدف قرار داد.

ایران چندین فروند موشک میان برد را از خاک خود به مواضع گروههای شبه نظامی که معتقد است که مسئوول حمله اخیر در تهران هستند به منطقه دیرالزور در شرق سوریه شلیک کرد.

خبرگزاری اتریش: ایران مواضع داعش در سوریه را بمباران کرد

خبرگزاری اتریش (آپا) به حمله موشکی ایران به مواضع تروریست های داعش پرداخت و نوشت که سپاه پاسداران ایران یکشنبه شب با موشک های خود به مواضع تروریست های داعش در سوریه حمله کرد. همچنین دیگر رسانه های اتریش از جمله روزنامه استاندارد نیز به درج خبر حمله موشکی ایران به مواضع تروریست های داعش در سوریه پرداختند.

اسرائیل نشنال نیوز: ایران از موشک های شهاب سه میان برد در حمله به سوریه استفاده کرد

پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی اسرائیل نشنال نیوز نوشت: ایران از موشک های شهاب سه میان برد در حمله به مواضع داعش در سوریه استفاده کرد.

کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی: سپاه پاسداران ایران مواضع داعش را در سوریه هدف قرار داد

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش فوری خود نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه و مقر تروریست ها در سوریه حمله موشکی کرد. رسانه روسی افزود: ایران در این موشکباران به عنوان پاسخ به حمله تروریستی تهران، از موشک های بالستیکی میان برد استفاده کرد که به مراکز تروریست ها در شرق سوریه اصابت کرد.

خبرگزاری ایتارتاس درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مراکز تروریست ها در دیرالزور نوشت: نظامیان ایرانی به پایگاههای تروریست ها در شرق سوریه حمله موشکی کردند.

در گزارش رسانه روسی آمده است: در این عملیات مراکز تجمع تروریست ها در حومه شهر دیرالزور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف قرار گرفت.

شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز در بخش های خبری خود گفت: ایران به پایگاهvها و مراکز تروریست ها در دیرالزور سوریه حمله موشکی کرد.

این موشک ها دفتر مرکزی و مراکز تجمع تروریست های تکفیری و مرکز ساخت خودروی بمب گذاری شده را هدف قرار داده اند.

گلوبال نیوز: ایران به تلافی حملات داعش مواضع این گروه در سوریه را هدف قرار داد

پایگاه اینترنتی گلوبال نیوز نوشت: ایران به تلافی حملات داعش به مجلس خود مواضع این گروه را در شرق سوریه هدف حملات موشکی خود قرار داد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29 خرداد 1396، کدخبر: 96032916354، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین