پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
مدیر باغ پرندگان کرمانشاه با گلایه از بی‌توجهی مسئولان استان و به‌ویژه استاندار کرمانشاه، از تعطیلی بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه در کرمانشاه خبر داد.

شعار سال: امید قلیچی امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، از تعطیلی این باغ که بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه است به دلیل مشکلات مالی خبر داد.

وی در ادامه از عدم توجه مسئولان استان به این موضوع گلایه داشت و تاکید کرد: گلایه اصلی من به شخص استاندار بوده و با وجود دعوت‌های مکرر از مسئولان تا کنون هیچ مسئولی از باغ پرندگان بازدید نکرده است.

مدیر باغ پرندگان کرمانشاه، وسعت این باغ را دو هکتار اعلام و تصریح کرد: دو هزار قطعه پرنده در قالب ۷۰ گونه در این باغ بودند که متاسفانه هم‌اکنون به دلیل نبود امکانات آب و گاز، سرویس بهداشتی و عدم تامین خوراک و تغذیه پرندگان ۸۰ درصد آنها رابه صورت امانی در اختیار باغ پرندگان اصفهان قرار داده ایم.

قلیچی طول عمر این باغ را شش سال اعلام کرد و گفت: متاسفانه علاوه بر مشکلات مذکور حضور گردشگران نیز سیر نزولی داشته و مدتهاست این باغ راکد است.

وی ادامه داد: درسال‌های اول احداث بازدید کنندگان ۵۰ طاووس زیبا را می دیدند اما امروز تنها با دو طاووس روبرو هستند.

مدیر باغ پرندگان کرمانشاه یادآور شد: در زمان سفر رئیس جمهور به کرمانشاه قرار شد بودجه‌ای در اختیار باغ پرندگان قرار بگیرد و در کارگروه اشتغال استان هم تصویب شد اما هنوز اجرایی نشده است.

وی با گلایه از عدم همکاری مسئولان استان در این زمینه افزود: هم‌اکنون ساختمان پارک خزندگان و استخر تمساح نیز آماده است اما به دلیل نبود اعتبارات این بخش نیز دچار رکود شد.

مدیر باغ پرندگان کرمانشاه با بیان اینکه مالکیت بزرگترین باغ پرندگان خاور میانه کاملا خصوصی است، گفت: تاکنون هیچ حمایتی از طرف شهرداری و دیگر مسئولان استان از این پروژه نشده است.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته روزانه ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشتیم اما هم اکنون آمار بازدید کنندگان در روز به ۲۰ نفر هم نمیرسد.

قلیچی ادامه داد: هم‌اکنون برای پر کردن آب استخر باغ پرندگان مجبورم هر ۱۵ روز ۵۰ تانکر آب با هزینه هر تانکر ۱۰۰هزار تومان خریداری کنم و شرایط برای ادامه کار دشوار است.

قلیچی کل تسهیلاتی که از بانک ملی برای باغ پرندگان گرفته شده است را ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با قرارداد پنج ساله به ما تعلق گرفت اما به لحاظ مشکلاتی که برای سند داشتم مجبور شدم یک ساله تسهیلات را تصفیه کنم و این در حالی است که بالغ بر دو  میلیارد تومان هزینه شخصی برای این پروژه کرده ام.

وی با اشاره به اشتغال ۱۵ کارگر در این باغ گفت: هم‌اکنون به دلیل نبود بودجه ۱۰نفر از آنان بیکار شده اند و فقط با پنج کارگر و با امکانات کم مشغول کار هستیم.

قلیچی افزود: هم‌چنین برق تامینی باغ پرندگان از ترانس بوده و این به دلیل عدم همکاری مسئولان اتفاق افتاده است.

وی افزود: هم‌چنین ما برای گسترش این پروژه گردشگری مجوز رستوران را گرفته ایم اما به خاطر کاربری فضای سبز اجازه احداث رستوران را به ما نمی دهند.

مدیرباغ پرندگان کرمانشاه، همچنین به مشکلاتشان برای ایجاد مرکز خرید و فروش پرنده در باغ اشاره کرد و گفت: خانواده ها برای خرید پرنده مورد علاقه شان حاضر نیستند در جو مکان دیزل آباد حاضر شوند اما در این مکان اگر مرکز خرید وفروش راه اندازی شود - که تا کنون به دلیل نبود تسهیلات عملی نشده است- می توانند پرندگان مورد علاقه خود را با شناسنامه از این محل تهیه کنند.

وی تصریح کرد: همچنین علاقه مندان به نگهداری پرندگان خانگی می توانند در صورت رفتن به مسافرت یا تمایل تا ۵۰ قطعه پرنده خانگی خود را امانی در باغ پرندگان بگذارند تا از آنها نگهداری کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 12 تیر 1396، کد مطلب:4019089 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین