پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
امام جمعه زنجان گفت: با افزایش دما و گرم شدن هوا میزان مصرف آب و برق در کشور افزایش یافته است که لازم است در این راستا صرفه‌جویی صورت گرفته تا شاهد قطعی نباشیم.

شعار سال: آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: عزت در دنیا و سعادت در آخرت در سایه رعایت تقوای عملی محقق می‌شود که بر دو پایه عمل به واجبات و ترک محرمات استوار است که عمل به هر دو واجب است.

وی افزود: در قرآن‌کریم و در کلام ائمه معصومین (ع) موضوع تقوا پس از توحید و معاد مطرح شده که این نشان از اهمیت بالای آن دارد که در عرصه‌های مختلف به دلیل وسعت زیاد بیان شده است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند: تقوا همچون آب جاری در نهر است، تقوا همچون آب که وجودش برای حیات زندگی ضروری است، سه گروه به دنبال تقوایی الهی هستند گروه نخست به دنبال ورود به بهشت هستند و به سبب آن به دنبال عمل به تقوای الهی هستند. گروه دوم به دلیل ترس از آتش جهنم در این راه حرکت می‌کنند ولی گروه سوم نگاهی فراتر از این دو گروه دارند، آن‌ها به خاطر خود خداوند او را عبادت و ستایش کرده و تنها برای کسب رضای الهی تقوا پیشه می‌کنند.

امام جمعه زنجان یادآور شد: هر اندازه ایمان فرد بالا باشد درجه تقوای او نیز افزایش می‌یابد و اعمالش از خلوص نیت برخوردار خواهد بود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز آغاز فرهنگ مالیاتی، تصریح کرد: همه می‌دانند هزینه های جاری کشور از طریق منابعی اداره می‌‌شود که مالیات یکی از این منابع است، شخصی که فرار مالیاتی می‌کند ظلم می‌کند.

وی از ۱۸ تیرماه سال ۵۹ به‌عنوان سالروز کشف کودتای آمریکایی در پادگان هوایی نوژه همدان یاد کرد و گفت: این کودتا با همکاری آمریکا و رژیم بعثی عراق صورت گرفت که با عنایت الهی شکست خورد، ما باید توجه داشته باشیم که آمریکا همواره پس از پیروز انقلاب اسلامی در صدد ضربه زدن به کشورمان بوده اما همواره شکست خورده است، زیرا پشتیبان انقلاب اسلامی خداوند و ملت حزب‌الله است.

خطیب نمازجمعه زنجان افزود: ۱۵ شوال سالروز شهادت ابرمرد تاریخ اسلام حمزه سید الشهدا (ع) عموی پیامبر گرامی اسلام است. همچنین ۱۷ شوال سالروز جنگ خندق است که این‌ روز، روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای است. ورزش زورخانه‌ای ورزش اصیل است که مسائل دینی و جوانمردی در آن مطرح است، لذا مسولان باید بدان توجه داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: انگلیس در چهار منطقه جهان همچون ایران، ترکیه، افغانستان و پاکستان خواستار اجرای طرح بی‌حجابی و هدف از این طرح، اسلام‌زادیی بود که در تقویم کشورمان این روز، روز فرهنگ عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است. همچنین ۲۲ تیرماه به‌عنوان روز مقامت نام‌گذاری شده که در این روز جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و حزب‌الله در جنوب لبنان صورت گرفت که نام مقاومت به خود گرفت که نتیجه آن پذیرفتن شکست از سوی آمریکا و اسرائیل شد.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه با گرم شدن هوا مصرف آب و برق از حد استاندارد افزایش یافته است به طوری که به هشدار رسیده و با ادامه این روند شاهد قطعی خواهیم بود که لازم است صرفه‌جویی شود، ما دو برابر دنیا مصرف آب داریم. هر روز اگر یک لیتر آب صرفه‌جویی کنیم شاهد ذخیره ۸۰ میلیون لیتر آب در کشور خواهیم بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان زنجان، تاریخ انتشار 16 تیر 96، کد مطلب: 964-3685-5:www.zanjan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین