پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
مدیرعامل آبفار اصفهان گفت: به دلیل خشک‌سالی‌هایی که به صورت مستمر ادامه داشته 10 تا 15 درصد منابع را از دست داده‌ایم، این مقدار بالغ بر 391.7 در ثانیه آب کمتر شده و از دست رفته است در مقابل 188.5 لیتر نیز احیا شده است.

شعار سال: محمدحسین قرائتی صبح چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به تعطیلات عید فطر و حضور شهروندان در روستاها با افزایش مصرف بیش از ظرفیت مواجه بودیم که با اقدامات انجام شده مشکلی وجود نداشت.

وی افزود: تأمین آب سالم و بهداشتی، احداث ایستگاه‌های پمپاژ و به صورت کلی تمام خدماتی که شرکت آبفا باید در روستاها انجام دهد در حوزه کاری شرکت آب و فاضلاب روستایی تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ادامه داد: علاوه بر تأمین آب شرب روستائیان، آب دام‌ها را هم باید تأمین کنیم که آمار رسمی از وجود 1.6 تا دو دام سبک و سنگین حکایت دارد.

وی با بیان این آبفار 240 هزار مشترک را پوشش می‌دهد و از 1339 روستای دارای سکنه استان، 951 روستا از خدمات مستقیم شرکت استفاده می‌کنند، عنوان کرد: منابع آبی کل استان به صورت پراکنده در سطح استان گسترده شده به 878 عدد می‌رسد که شامل چشمه، چاه و قنات است.

قرائتی تأکید کرد: بعضاً از منابع آب اصفهان بزرگ استفاده می‌کنیم اما علی‌رغم کاهش منابع، تأمین 10 درصد برداشت از خطوط اصفهان بزرگ کمتر شده است.

15 درصد از منابع تامین آب از بین رفته است

وی با اشاره به منابعی که از چرخه تأمین آب خارج شده ابراز داشت: به دلیل خشک‌سالی‌هایی که به صورت مستمر ادامه داشته 10 تا 15 درصد منابع را از دست داده‌ایم، این مقدار بالغ بر 391.7 در ثانیه آب کمتر شده و از دست رفته است در مقابل 188.5 لیتر نیز احیا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با اشاره به توسعه مجتمع‌های آب‌رسانی توضیح داد: در گذشته برای هر روستا از منبع همان روستا آب را تأمین می‌کردیم که مسائل مربوط به خود را داشت و در هر روستا باید امکاناتی اختصاص داده می‌شد و از طرفی با از شبکه خارج شدن منبع تأمین آب دیگر امکان جایگزینی وجود نداشت.

وی با بیان این که برای چند روستا یک مجتمع آب‌رسانی با اتصال منابع آبی ایجاد می‌شود، اضافه کرد: توسعه مجتمع‌های آب‌رسانی در اولویت آبفار قرار دارد چرا که در شرایط فعلی خدمات‌رسانی به صورت مجزا به روستاها منطقی نیست.

افزایش مجتمع‌های آب‌رسانی با بودجه صندوق توسعه ملی

قرائتی در سال گذشته با اجازه رهبر انقلاب از صندوق توسعه ملی مبلغی به این موضوع اختصاص داده شد و متعهد شدیم 36 مجتمع جدید در سال 95 و 96 در استان اصفهان انجام شود، این تعداد 165 هزار نفر را شامل می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با بیان این که سال گذشته 19 مجتمع با اعتبار 48.2 میلیارد تومان در مدار قرار گرفت، عنوان کرد: به بهره‌گیری از مجتمع‌های فرسوده 130 هزار نفر از آب پایدار و سالم بهره‌مند شدند

وی تصریح کرد: کاهش 1.18 درصدی هدر رأفت آب، افزایش ضریب پایداری، شاخص آب پایدار و سالم و کاهش آب‌رسانی سیار از جمله نتایج افزایش مجتمع‌های آب‌رسانی است؛ همچنین یک میلیون و 116 هزار متر مکعب آب معادل 32 لیتر بر ثانیه به چرخه مصرف برگردانده شد.

قرائتی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در هفته صرفه‌جویی گفت: تبلیغات به وسیله بروشور، پیامک و پوستر، انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش شهرستان‌ها برای آموزش دانش آموزان، اجرای طرح سه‌شنبه‌های آبی که در این طرح مسؤولان آبفار در مدارس و مساجد حضور پیدا می‌کردند و شیوه‌های صحیح مصرف را اطلاع‌رسانی می‌کردند.

10 هزار اخطار به پرمصرف‌ها

وی در خصوص شناسایی انشعابات پرمصرف خاطرنشان کرد: حدود 10 هزار مورد اخطار به مشترکان پرمصرف داده شده و اگر رعایت الگوی مصرف را نداشته باشند بعد از اخطار نسبت به قطع موقت انشعاب اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان ابراز داشت: 60 درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، 32 درصد یک تا دو برابر و هشت درصد از دو برابر الگوی مصرف، بیشتر از آب شرب استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که 88 درصد مشترکان آبفار خانگی و 12 درصد غیرخانگی هستند اظهار داشت: این در حالی است که 82 درصد کل مصرف آب در بخش خانگی و مابقی غیرخانگی است.

قرائتی در ادامه با بیان این که 20 تا 30 درصد انشعابات غیرمجاز را شهروندان اعلام می‌کنند، عنوان کرد: کسانی که در سطح استان زمینی را خریداری کرده‌اند و قبض برای آن‌ها نمی‌آید انشعاب غیرمجاز داشته و نسبت به قانونی و مجاز کردن انشعاب خود اقدام کنند تا با خود اظهاری شامل تخفیف شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان، اصلاح و بازسازی خطوط انتقال 3.2 کیلومتر، بازسازی مخازن آب 320 متر مکعب، نصب کنتورهای حجمی و اصلاح کنتورهای خراب را از اقدامات یک سال اخیر شرکت آب و فاضلاب روستایی برشمرد.

شکستگی لوله‌ها ظرف کمتر از دو ساعت رسیدگی می‌شوند

وی اضافه کرد: ایجاد 50 اکیپ حوادث از دیگر اقدامات انجام گرفته است که همین باعث شده رسیدگی به شکستگی لوله‌ها که سال‌های قبل پنج ساعت زمان می‌برد به زیر دو ساعت کاهش پیدا کند که این موضوع از هدر رفتن آب نیز جلوگیری می‌کند.

قرائتی با اشاره به این که 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی عبور از فصل گرما را بدون چالش می‌کند، تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست که در بحث کیفی آب شرب وجود داشته باشد و این موضوع به نوعی خط قرمز آبفار است که در هر صورت باید رعایت شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان با بیان این که دومین آبفار کشور هستیم که به آزمایشگاه فلزات سنگین مجهز هستیم، گفت: 13 دستگاه حذف نیتران با 1.4 میلیارد اعتبار بر روی خطوطی که نیاز داشت به بهره‌برداری رسید.

وی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر چند روستا به صورت سیار آب‌رسانی می‌شوند تصریح کرد: 329 روستا به صورت سیار آب‌رسانی می‌شوند که این تعداد تا پایان تابستان به 400 روستا می‌رسد.

در پایان با بیان این که مبلغ تمام شده هر متر مکعب آب حدود 1000 تومان است که کمتر از 200 تومان آن را مشترکان در قبض‌های خود می‌پردازند گفت: شماره تلفن 1523 برای شکایات و خدمات مشترکین بوده که به صورت شبانه‌روزی در دسترس است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 تیر 1396، کد مطلب: 13960407000729:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین