پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
رییس اتاق بازرگانی کرمان از 50 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته برای خط ریلی جیرفت خبر داد و عنوان کرد: باید در سال جدید، اعتبار بیشتری به این پروژه اختصاص داده شود تا این پروژه عملیاتی شود، همچنین منطقه ویژه اقتصادی جازموریان باید راه اندازی شود.

شعار سال: "مهدی طبیب زاده" ظهر امروز 15 تیرماه در بیست و چهارمین جلسه شورای گفتگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت و عنبرآباد با حضور وزیر ارتباطات گفت: برای ایجاد توسعه پایدار در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد، باید از ظرفیت های موجود با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت استفاده شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته به دلیل برنامه ریزی مشکل خاصی در جیرفت به عنوان حمل و نقل وجود نداشته و درآمد کشاورزان بیشتر بوده است.

رییس اتاق بازرگانی کرمان از نحوه اقدامات اتاق بازرگانی کرمان بعنوان معین منطقه برای شناسایی ظرفیت های شهرستان های جیرفت و عنبرآباد سخن به میان آورد و اظهار کرد: از ابزارهای مختلف برای شناسایی پتانسیل ها و معرفی ظرفیت های شهرستان جیرفت و عنبرآباد استفاده کرده ایم.

وی با بیان این مطلب که جیرفت مشهور به هند دوم ایران است، تصریح کرد: 6.8 میلیارد مترمکعب آب شیرین در منطقه جنوب استان مصرف می شود، که با احتساب قیمت جهانی هر لیتر آب دو دلار و قیمت جایگزینی آب در استان کرمان سه دلار، در می یابیم که محصولات کشاورزی تولید شده در این منطقه، اقتصادی نیستند.

طبیب زاده با بیان اینکه باید واقعیت ها را برای برنامه ریزی ها در نظر گرفت، اظهار کرد: اقدامات و برنامه های در کوتاه مدت و بلند مدت برای توسعه همه جانبه منطقه جیرفت و عنبرآباد در نظر داریم.

وی از شناسایی موانع توسعه این دو شهرستان سخن گفت و به جهادکشاورزی پیشنهاد داد: سازمان جهاد کشاورزی باید در سیاست های خود بازنگری انجام دهد به گونه ای که تولیدات محصولات کشاورزی اقتصادی شوند.

رییس اتاق بازرگانی کرمان با تاکید برآنکه آب باید محور جنوب استان کرمان قرار گیرد، عنوان کرد: تکیه سازمان صنعت ،معدن و تجارت باید بر صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه جیرفت و عنبرآباد باشد.

وی اضافه کرد: ما درخواست 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در اقتصادی کردن کشاورزی و تکمیل زنجیره های دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد، را کرده ایم، که امیدواریم با این اقدامات بتوانیم در این شهرستان ها تحول خوبی را ایجاد کنیم.

طبیب زاده جیرفت را منطقه کشاورزی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه جیرفت منطقه کشاورزی است باید اعتبارات تخصیص یافته در بخش کشاورزی با سایر مناطق تفاوت داشته باشد و تخصیص اعتبار بیشتری در بخش کشاورزی در این شهرستان ها داده شود.

وی از تحرک جدی در شهرستان عنبرآباد خبر داد و بیان کرد: در بحث صادرات، مرکز گمرک و مرکز استاندارد در این منطقه مستقر شده اند، به گونه ای که از تیرماه سال جاری محصولات این شهرستان ها مستقیما به مرزها صادر شده اند.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان ادامه داد: یکی از مشکلات کشاورزان این است که محصولات کشاورزی در مرزها معطل می مانند به دلیل آنکه محصولات کشاورزی، سریع الفساد هستند، باید در این خصوص تدبیری اتخاذ شود.

وی با بیان این مطلب که بانک صنعت و معدن باید در این شهرستان مسقر شود، تصریح کرد: باید شهرستان جیرفت میراث فرهنگی مستقل داشته باشد و امیدواریم با این اقدامات قدم استوار در جهت توسعه پایدار این منطقه برداشته شود.

طبیب زاده از 50 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته برای خط ریلی جیرفت خبر داد و عنوان کرد: باید در سال جدید، اعتبار بیشتری به این پروژه اختصاص داده شود تا این پروژه عملیاتی شود، همچنین منطقه ویژه اقتصادی جازموریان باید راه اندازی شود.

وی از لزوم تکمیل زیر بناها سخن به میان آورد و بیان کرد: راه ها و فرودگاه های شهرستان جیرفت باید توسعه یابند و اگر زیرساخت ها در شهرستان جیرفت تکمیل شود، جیرفت توسعه پیدا خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان کرمان، تاریخ انتشار 15 تیر 96، کد مطلب: 964-4284-5:www.kerman.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین