پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۲۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۷
محمد رضا قادر مدیر کل اداره گمرکات استان کرمان؛ با بیان اینکه جوامع بشری همواره نیاز به تبادل کالا و تکنولوژی و خدمات با یکدیگر داشته و دارند، گفت:کشورها با مرزها و جغرافیای معین هر کدام دارای مزیتها و موقعیتهای متفاوتی به جهت برخورداری از منابع طبیعی ،تاریخ ،فرهنگ و و شرایط متفاوت هستند.

شعارسال: قادر گفت:نگاهی به آمار وارقام موجود از فعالیت های تجارت خارجی استان نشان از آن دارد که هرچقدر از عمر انقلاب اسلامی سپری شده هرساله شاهد افزایش فعالیت های اقتصادی استان بوده ایم.

محمد رضا قادر مدیر کل اداره گمرکات استان کرمان؛ با بیان اینکه جوامع بشری همواره نیاز به تبادل کالا و تکنولوژی و خدمات با یکدیگر داشته و دارند، گفت:کشورها با مرزها و جغرافیای معین هر کدام دارای مزیتها و موقعیتهای متفاوتی به جهت برخورداری از منابع طبیعی ،تاریخ ،فرهنگ و و شرایط متفاوت هستند.

وی ادامه داد: لذا هیچ جامعه و کشوری بی نیاز از سایر کشورها نیست و می توان گفت تمامی کشورها به یکدیگر نیاز دارند و جهت رفع نیاز خود ناگزیر به تبادل کالا و خدمات می باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمرگ به معنی این است که سازمانی دولتی مسئول اجرای قوانین و مقررات مربوط به ورود و صدور کالا و وصول درآمدهای حاصل از حقوق و عوارض ورود و صدور کالا می باشد، عنوان کرد: در اسناد مکتوب کهن ایرانیان در شاهنامه به گمرک اشاره شده است که آنان حقوق گمرکی را به معنی باژ گمرک را باژگاه و مامور گمرک را باژخواه نام برده اند.

قادر در خصوص فعالیت سازمان جهانی گمرک بیان کرد: با شروع قرن بیستم و افزایش تجارت بین الملل و ضرورت هماهنگی و همکاری کشورها در زمینه تسهیل و توسعه تجارت و یکسان سازی مقررات و حذف موانع تجارت خارجی ایجاد یک سازمان دائمی برای به روز در آوردن اطلاعات و متون فنی تهیه نمانکلاتور و ارزش از سوی کشورها ی اروپایی مورد توجه قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: بنابراین هسته اولیه آن شورای همکاری گمرکی بود که در سال ۱۹۵۲ با حد نصاب رسیدن اعضاء شورای همکاری گمرکی پا به عرصه وجود گذاشت و در سال ۱۹۹۴ نام آن از شورای همکاری گمرکی به سازمان جهانی گمرک تغییر یافت و به یک نهاد بین المللی تبدیل گردید.

مدیر کل اداره گمرکات استان کرمان با بیان اینکه در سال ۱۳۳۸ ایران از اولین کشورهایی بود که با تصویب مجلس وقت عضو سازمان جهانی گمرک گردید، ابراز کرد: کد گذاری کلیه ی کالاها و کالاهای نو پدید و اعلام به اعضا جهت یکسان سازی، تلاشهای اعضا برای به حداکثر رساندن سطح اثر بخشی همکاری اعضا با یکدیگر و با سازمانهای بین المللی باهدف مبارزه با تخلفات گمرکی و قاچاق از جمله مأموریت های سازمان جهانی کمرگ می باشد.

وی اظهار کرد: گمرک کرمان از سال ۱۳۴۸ بصورت دفتر مستقل گمرکی در ساختمانی واقع در تقاطع خیابان حافظ و جامی آغاز بکار کرده است و در سال ۱۳۶۰و در پی ارتقاء سطح از دفتر خانه به اداره در محل ساختمان فعلی مستقر گردیده است.

قادر ادامه داد: با توجه به افزایش تولیدات داخلی استان از جمله محصولات کشاورزی همچون پسته، خرماو همچنین محصولات معدنی و صادرات آنها به خارج از کشوردر سال ۱۳۷۹ به اداره کل ارتقاء یافته است.

مدیر کل اداره گمرکات استان کرمان در خصوص مهمترین اقدامات در مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: شناسایی هوشمند کالای قاچاق از غیر قاچاق، صدور پته گمرکی و حذف پروانه ی کاغذی، ثبت الکترونیکی مشخصات کانتینرها از جمله اقدامات سازمان گمرک می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق افزود: از جمله اقدامات دیگر می توان به کنترل صد درصدی کالاهای وارداتی به صورت هوشمند، ثبت جزئی ترین اطلاعات کالای ترخیص شده از گمرکات به صورت الکترونیکی، پنجره واحد مجازی، تبادل الکترونیکی اطلاعات با بانک مرکزی، ایجاد بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی، مانیتورینگ الکترونیکی کالاهای ترانزیتی، تبادل الکترونیکی اطلاعات با بنادر اشاره داشت.

قادر بیان کرد:نگاهی به آمار وارقام موجود از فعالیت های تجارت خارجی استان نشان از آن دارد که هرچقدر از عمر انقلاب اسلامی سپری شده هرساله شاهد افزایش فعالیت های اقتصادی استان بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۱ میزان صادرات از محل گمرکات استان کرمان ۷۲ هزار و ۵۸ تن به ارزش دلاری ۲۴۶ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۷۱۰ بوده است، ابراز کرد: در این بازه زمانی یاد شده میزان واردات به استان کرمان ۳ هزار و ۱۹۷ تن به ارزش دلاری ۳۴ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۷۰۲ بوده است.

قادر در پایان در خصوص حجم تجارت در سال ۱۳۹۶ خاطر نشان کرد: میزان صادرات به محل گمرکات استان کرمان ۳۵۳ هزار و ۹۷۱ تن به ارزش ۱ میلیارد و ۱۶ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۹۳ دلار بوده است و همچنین میزان واردات به استان ۱۷۲ هزار و ۴۸ تن و به ارزش ۱ میلیارد و ۴۲۴ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۱۰ دلار بوده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان کرمان، تاریخ انتشار: 16بهمن 1397 ، کدخبر: 16613 www.armanekerman.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
یک مقدار از این مبلغ صادرات را برای توسعه این استان لحاظ کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین