پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه ۴۷۵ اثر در سامانه جشنواره فیلم کوتاه رضوی یزد ثبت شد، گفت: از این تعداد، ۴۰۰ اثر در جشنواره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

شعار سال: علی غیاثی ندوشن دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد با اشاره به اینکه فراخوان دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد از مهر سال گذشته منتشر شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره که در فراخوان ذکر شده بود، در نظر گرفتن محدوده زمانی برای تولید فیلم‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌هایی که از سال 93 تاکنون تولید شده‌اند امکان حضور در این دوره جشنواره را داشتند و برای فیلم‌های تولید شده در سال‌های قبل از 93 محدودیت قائل شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: در ساختار برگزاری این جشنواره هم دو تغییر ایجاد شد که یکی مربوط به موسسه برگزار کنده جشنواره بود.

غیاثی ندوشن افزود: موضوع دوم هم در ارتباط با دبیر تخصصی جشنواره بود که در دو سال گذشته "رقیه توکلی" فیلم‌ساز یزدی و کاندید جشنواره بین المللی فیلم فجر این مسئولیت را بر عهده داشت و امسال این مسئولیت را "علیرضا دهقان" از مستندسازان برتر استان یزد و کشور پذیرفته است.

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد به برگزاری بخش‌های تخصصی این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: تا به الان بخش‌های تخصصی جشنواره که برگزار شده، به مراتب خوب و راضی کننده بوده است.

وی محل برگزاری این جشنواره را سینما تک یزد عنوان کرد و ادامه داد: امسال تعداد فیلم‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره نسبت به دوره‌های قبل کاهش داشته و علت آن هم محدودیت زمانی است که بیان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تعداد کل آثار ثبت شده در سامانه جشنواره را 475 اثر دانست و گفت: فیلم‌هایی که اصل آن به دبیرخانه جشنواره رسید 407 اثر بود که به نسبت آثار ثبت شده در سامانه کمتر است به علاوه اینکه هفت فیلم هم مشکل فنی داشتند و با تایید کارگردان از دور جشنواره خارج شد.

غیاثی ندوشن استان تهران را با 155 اثر، قم با 40 اثر و استان یزد با 32 اثر را استان‌های برتر در تعداد اثر ارسالی معرفی و خاطرنشان کرد: از مجموع 400 اثر صحیح رسیده به دبیرخانه، 225 فیلم داستانی و 153 فیلم هم در بخش مستند، 10 فیلم در بخش ویژه مستند و 12 فیلم هم در بخش ویژه داستانی جشنواره شرکت کرده‌اند.

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد به پیش برنامه‌های جشنواره یازدهم فیلم کوتاه و مستند رضوی یزد که با عنوان هشت گام در سال گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها که بیشتر در قالب کارگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود، بیشتر با هدف افزایش توان و تخصص هنرمندان فیلم ساز یزدی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این برنامه ها مورد استقبال خوب فیلم سازان یزدی قرار گرفت، افزود: امسال هم این طرح با تغییر شکلی در جشنواره دنبال شد و کارگاه های یک روزه به کارگاه های چند روزه تبدیل و کیفیت و اثرگذاری برنامه ها بیشتر شد

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 تیر 1394، کد مطلب: 1460731:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین