پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۰۴۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
مطابق گزارش بانک مرکزی، در ۴ سال اخیر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای خارجی وارد کشور شده است.

شعارسال: بر اساس آمارهای بانک مرکزی، دولت یازدهم در ۴ سال عمر خود ۳۱۴ میلیارد دلار صرف واردات کالا و خدمات کرد و عمده درآمد ارزی کشور را خرج کرد.

مطابق گزارش بانک مرکزی، در ۴ سال اخیر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای خارجی وارد کشور شده است. در این مدت همچنین دولت ۶۴ میلیارد دلار صرف واردات خدمات کرده است.

با نرخ دلار به طور متوسط ۳۲۰۰ تومان در ۴ سال گذشته، می‌توان گفت دولت یازدهم در این مدت بیش از هزار تریلیون تومان صرف واردات کرده است.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، دولت یازدهم از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵، مجموعا ۸۵ درصد درآمد ارزی کشور را صرف واردات کرد. این در حالی است که دولت دهم در عمر چهارساله خود ۷۵ درصد درآمد ارزی کشور را صرف واردات کرده بود.

در دولت روحانی از ۳۷۰ میلیارد دلار درآمد ارزی کشور (مجموع درآمد صادرات نفتی + صادرات غیرنفتی + صادرات خدمات) ۳۱۴ میلیارد دلار آن صرف واردات شد و فقط ۵۶ میلیارد دلار آن ذخیره شد.

این در حالی است که دولت دهم فقط ۷۵ درصد درآمد ارزی کشور را در دوره خود صرف واردات کرد و بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار نیز بر ذخایر ارزی کشور افزود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار: 21تیر1396، کدخبر: 748452: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
فردا تکذیب می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین