پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استان از اجرای موفق طرح همیار درمان در استان اصفهان خبر داد.

شعار سال: حمیدرضا شتابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای طرح همیار درمان در استان اصفهان اظهار کرد: اهمیت ایمنی به عنوان مهمترین رکن و هدف نظام درمان کشور است.

وی افزود:درگیر شدن پرسنل محیطی خبره در نظارت‌ها و افزایش اثربخشی بازدیدها، استفاده از متد آموزش آبشاری جهت افزایش اثربخشی آموزش‌ها، استفاده از تجربیات موفق سایر مراکز درمانی، ایجاد نوعی رقابت مثبت بین مراکز درمانی استان، پیگیری رفع نواقص مراکز درمانی به صورت فعال، ارتقای نسبی کمی و کیفی ارائه خدمات و ترویج فرهنگ پاسخگویی و مسؤولیت‌پذیری در بیمارستان از جمله ضروریات اجرای این طرح است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: بسته اجرایی طرح همیار درمان طی شش ماه مطالعه با استفاده از نظر خبرگان استانی تدوین شد که در این طرح هشت مرکز درمانی استان اصفهان به عنوان سرقطب(شش مرکز آموزشی درمانی و دو مرکز درمانی استان اصفهان) معرفی و سایر مراکز درمانی استان به عنوان زیرمجموعه بیمارستان‌های قطب تقسیم‌بندی شدند.

** اجرای طرح همیار درمان در استان اصفهان

وی یادآور شد: کارشناسان خبره استانی در بیمارستان‌های قطب و زیرمجموعه برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، آزمون و گزینش نهایی انتخاب شده و چک‌لیست‌های همیار درمان با محوریت ایمنی بیمار در فاز اول تهیه شده است.

شتابی تصریح کرد: همچنین کلاس‌های آموزشی توجیهی در خصوص چک لیست‌ها، نحوه ارزیابی و یکسان‌سازی نظرات همیاران برگزار شده و طرح همیار درمان از تیرماه سال جاری پس از پایان ماه مبارک رمضان در استان اصفهان کلید خورده است.

وی ادامه داد: همچنین از 27 مرکز استان اصفهان در نخستین روز اجرایی شدن طرح همیار درمان در تاریخ 13 تیرماه 96 توسط بالغ بر 60 نفر از همیاران درمان بازدید به عمل آمده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان عنوان داشت: طرح همیار درمان برای نخستین بار در کشور به صورت کاملاً موفق در استان اصفهان اجرا شده که در راستای اجرای آن نزدیک به 50 بازدید در ماه از مراکز درمانی استان اصفهان صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: همچنین به منظور استمرار نظارت بر بیمارستان‌های استان و با هدف کاهش خطاهای درمانی و نهایتاً تکریم بیمار 600 بازدید در سال از مراکز درمانی استان اصفهان انجام می‌شود.

شتابی اذعان داشت: داشبورد اطلاعات مدیریتی به منظور ارزیابی عملکرد مدیران ارشد مراکز درمانی استان اصفهان ایجاد شده و طرح همیار درمان به صورت پایلوت در استان اصفهان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: این طرح در قطب هفت کشور(یزد، کاشان، چهارمحال بختیاری و اصفهان) اجرا شده و بخش کشوری آن نیز در حال اجراست.

** انتخابات نظام پزشکی یکی از فرآیندهای مهم جامعه پزشکی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه انتخابات نظام پزشکی یکی از فرآیندهای مهم برای جامعه پزشکی محسوب می‌شود، یادآور شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به عنوان مجریان این انتخابات هستند که در مرحله نخست روند برگزاری آن در استان اصفهان، 372 داوطلب برای عضویت در هیأت مدیره نظام پزشکی استان اصفهان تائید صلاحیت شدند که 88 نفر از آنان متعلق به شهر اصفهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به عنوان رؤسای هیأت‌های اجرایی انتخابات نظام پزشکی هر استان هستند؛ افرادی که برای این انتخابات در استان اصفهان تائید صلاحیت شدند از 19 لغایت 28 تیرماه مجاز به تبلیغات هستند.

** انتخابات نظام پزشکی 30 تیرماه برگزار می‌شود

شتابی اذعان داشت: 30 تیرماه انتخابات نظام پزشکی در استان اصفهان برگزار شده و 31 تیرماه سال جاری نتایج آن اعلام خواهد شد؛ همچنین مهلت اعتراض به نتایج انتخابات از یکم لغایت سه مردادماه بوده و از سه لغایت پنج مردادماه زمان رسیدگی به اعتراضات است که نهایتاً 11 مردادماه اعتبارنامه داوطلبان توسط رئیس هیأت نظارت بر انتخابات صادر خواهد شد.

وی با اشاره به آمار مشمولان حضور در انتخابات نظام پزشکی استان اصفهان متذکر شد: 12 هزار و 412 پزشک پروانه‌دار در شهر اصفهان و 16 هزار و 240 پزشک پروانه‌دار در استان اصفهان می‌توانند با ارائه کد ملی خود از طریق سامانه پیامکی 2000190 در این انتخابات شرکت کرده و رأی دهند.

** بیمارستان «الزهرا» در رتبه نخست ارزشیابی اعتباربخشی بیمارستان‌ها قرار دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در ادامه با اشاره به رتبه‌بندی طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها در استان اصفهان بیان داشت: بیمارستان‌های الزهرا(س)، مطهری فولادشهر، سوانح سوختگی، چمران و فاطمه‌الزهرای نجف‌آباد به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم ارزشیابی اعتباربخشی بیمارستان‌های استان اصفهان قرار دارند.

وی ابراز کرد: در راستای طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها در سال گذشته 50 کلاس آموزشی برای مجریان بیمارستان‌ها استان اصفهان برگزار و بیش از 200 بازدید میدانی و نظارتی در راستای این طرح صورت گرفت.

شتابی ارتقای وضعیت موجود بیمارستان‌ها را هدف اجرای طرح اعتباربخشی بیمارستان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: نتیجه اعتباربخشی 40 بیمارستان در استان اصفهان مشخص شده که 82.5 درصد بیمارستان‌های استان اصفهان در محور اورژانس ارتقاء یافته‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس استان اصفهان، تاریخ انتشار 22 تیر 96 ، کد مطلب: 13960422000299:www.isfahan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین