پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۹۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: جامعه پرستاری به رغم محدودیت‌هایی مانند کثرت بیماران، کمبود نیرو و تجهیزات و عدم پرداخت مطالبات‌شان با ایثار در راستای اجرای طرح تحول سلامت خدمت کرده اند.

شعار سال: دکتر محمد آقاجانی در اجلاس مشترک روسای دانشکده‌های پرستاری و مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های سراسر کشور، گفت: طرح تحول نظام سلامت با سه رویکرد مهم ایجاد عدالت در دسترسی، کاهش پرداختی مردم، ارتقای کیفیت و افزایش رضایت مردم از اردیبهشت ۹۳ به دست شما آغاز شد و تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین گروه‌ها در طرح تحول سلامت، پرستاران هستند، گفت: جامعه پرستاری به رغم محدودیت‌هایی مانند کثرت بیماران، کمبود نیرو و تجهیزات و عدم پرداخت مطالبات‌شان با ایثار در راستای اجرای طرح و خدمت رسانی بیشتر عمل کرده‌اند.

آقاجانی با اشاره به برخی مشکلات و کمبودهای تاریخی حوزه سلامت، گفت: به عنوان مثال در زمینه کمبود تخت شاخص تخت بیمارستانی ما ۱.۶ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است؛ این در حالی است که این شاخص در کشور همسایه ما ۲.۷ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ است. بنابراین این مشکلات هم متوجه بیماران است و هم متوجه شما پرستاران که مجبور می‌شوید بیماران را به دلیل کمبود تخت در تخت‌های اکسترا و در راهروها بستری کنید.

وی با اشاره به نسل جدید اعتباربخشی در بیمارستان‌ها گفت: در اعتباربخشی جدید، نقش گروه پرستاران افزایش یافته، در عین حال هدف اصلی اعتباربخشی، توسعه کیفی یکپارچه در بیمارستان در راستای ارائه خدمات موثر و ایمن به بیماران است.

آقاجانی با بیان اینکه در اعتباربخشی جدید ۲۴۸ استاندارد و ۹۰۳ سنجه وجود دارد، گفت: بنابراین کاهش سنجه‌ها یک روند منطقی را در این اعتباربخشی طی کرده است؛ به طوریکه از تعداد آنها کم و به عمق‌شان اضافه کردیم؛ چرا که این نسل از اعتباربخشی نتیجه‌گرا است.

وی تمرکز بر ایمنی بیمار را یکی از رویکردهای برجسته در متن جدید اعتباربخشی دانست و گفت: در این اعتباربخشی ۱۱۰ سنجه به طور خاص به ایمنی بیمار اختصاص دارد و هدف آن کاهش خطاهای پزشکی، پرستاری و پاراکلینیک است.

آقاجانی ادامه داد: در اعتباربخشی یک موضوع مهم خودکفایی بیمارستان‌ها در تدوین استانداردهاست؛ به گونه‌ای که کتاب راهنما و نوع استانداردها، بیمارستان‌ها را از استفاده از شرکت‌های خارج از بیمارستان بی‌نیاز می‌کند. بر این اساس خود بیمارستان باید توانمند باشد و برای استقرار اعتباربخشی تلاش کند؛ چرا که کمک شرکت‌ها هیچ دردی را از بیمارستان دوا نمی‌کند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در عین حال ما استانداردهایمان را به استانداردهای بین‌المللی نزدیک کرده و در عین حال به مسائل ملی هم توجه کرده‌ایم تا از ورود کمپانی‌های خارجی برای اعتباربخشی بی‌نیاز باشیم، گفت: در نسل جدید اعتباربخشی، ارزش‌های طرح تحول سلامت مانند کاهش پرداخت از جیب، افزایش کیفیت هتلینگ، حضور پزشک متخصص مقیم، زایمان طبیعی، وجود اتاق‌های تک نفره زایمان و...، مورد توجه قرار گرفتند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 29 تير 1395، کد مطلب: 3718065:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین