پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۸
مجید فراهانی، از منتخبان شورای شهر تهران تصریح کرد: در شرایطی هستیم باوجودآنکه هنوز کار شورای شهر جدید شروع نشده، متأسفانه رقیب و رفیق شورای جدید را می‌نوازد و یا یک هجمه سنگین از داخل با خارج باوجودآنکه قدم از قدم نگذاشته و آغاز به کارنکرده، روبرو است.

شعارسال: مجید فراهانی، از منتخبان شورای شهر تهران تصریح کرد: در شرایطی هستیم، باوجودآنکه هنوز کار شورای شهر جدید شروع نشده، متأسفانه رقیب و رفیق شورای جدید را می‌نوازند و این شورا با یک هجمه سنگین روبرو است در حالی که هنوز قدمی برداشته نشده است.

حسین مرعشی از اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگویی سخنان عجیبی را مطرح کرد که بسیار سؤال‌برانگیز شد. او در پاسخ به این سؤال که درباره انتخابات شهردار تهران در خارج از شورا مطرح شد، گفت: «چه کسی گفته است که نباید خارج از شورا مشخص شود؟ بالاخره یک جناح سیاسی انتخابات را برده است نه ۲۱ نفر؛ بنابراین ۲۱ نفر منتخب شورای شهر باید نظر جبهه اصلاحات را لحاظ کنند.»

مرعشی حتی در این رابطه تأکید داشته که «در صورت تعیین مصداق شورای عالی اصلاح‌طلبان، 21 عضو شورای شهر باید از آن تبعیت کنند.»

این اظهارنظر حسین مرعشی بدون هیچ تعارفی به معنای گوش‌به‌فرمان بودن 21 عضو شورای شهر است که با رأی مستقیم مردم انتخاب شده‌اند. این در حالی است که در حال حاضر آینده شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پی بالا رفتن انتقادات با اما و اگر روبرو است.

مجید فراهانی، از منتخبان شورای شهر تهران،در رابطه با اظهارات مرعشی گفت: در شرایطی هستیم، باوجودآنکه هنوز کار شورای شهر جدید شروع نشده، متأسفانه رقیب و رفیق شورای جدید را می‌نوازند و این شورا با یک هجمه سنگین روبرو است در حالی که هنوز قدمی برداشته نشده است.

وی در ادامه اضافه کرد: متأسفانه شاهدیم نیروهای جدید شورای شهر با حملاتی مانند مناسب نبودن ترکیب شورای جدید که نوک تیز آن در ابتدا به سمت شورای عالی اصلاح‌طلبان رفت، روبرو شدند. اکنون هم این حملات به بهانه اقدامات اولیه‌ای که برای انتخاب شهردار صورت می‌گیرد، انجام می‌شود.

فراهانی ضمن اشاره به مشکلاتی که شورای شهر پنجم با آن روبرو است، اظهار داشت: با مشاهده میزان بدهی‌های شهرداری تهران بسیار متعجب شدم زیرا شورای شهر جدید 4 برابر بودجه سالانه شهرداری را به‌عنوان بدهی به ارث می‌برد یا وقتی متوجه اصلی‌ترین بحران‌هایی که شهر تهران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند مانند ترافیک، بارگذاری جمعیتی، آسیب‌های اجتماعی و رشد محله‌ها که از همه سو شهر را با یک بحران تمام‌عیار روبرو کرده و هزاران کارنکرده، شدم که پیش روی اعضا جدید شورای شهر قرار دارد، اولین چیزی که در دستور کار قرار خواهد گرفت، تعیین یک شهردار قوی که امتحان خود را در عرصه‌های مختلف پس داده باشد، است.

این منتخب پنجمین دور از شورای شهر تهران ابراز کرد: اولویت اصلی در نظر گرفتن چالش‌های اصلی شهر تهران است به‌خصوص با توجه به اولویت‌های پیشنهادی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در برنامه منتشره این شورا هم قرار دارد. تمام تلاش خود را به کارخواهیم بست تا بتوانیم شهرداری که مشهور به پاک دستی و دارای پیشینه اصلاح‌طلبی است را برگزینیم. شهرداری که سابقه اجرا قوی در سطح ملی داشته و با استفاده از خرد جمعی و خدمات کارشناسی معتقد باشد و در زمان تصمیم‌گیری از شجاعت لازم بی‌بهره نباشد.

وی در ادامه افزود: به همین دلیل انتظار ما از تمام دوستان در داخل و خارج از مجموعه اصلاح‌طلبی این است که به شورای جدید کمک کنند زیرا شورا درصورتی‌که موفق به جذب همراهی همدلان نشود قطعاً در ابتدا کار دچار چالش میشود و زمین‌گیر خواهد شد. درصورتی‌که شورا در مسیر خود شکست خورد، دومینو شکست اصلاح‌طلبان شروع می‌شود. یادمان نرفته بعد از دوم خرداد 76 وقتی برای اولین بار مثلث شورا، مجلس و دولت تشکیل شد و اصلاح‌طلبان توانستند نهادهای انتخابی را تشکیل دهند آغاز شکست اصلاح‌طلبان در ناکامی شورا اول کلید خورد.

فراهانی تصریح کرد: وقتی شورا اول شکست خورد شورا شهر دوم با توجه به ناامیدی مردم چهره‌ای به نام محمود احمدی‌نژاد را به‌عنوان شهردار تهران معرفی کرد که درنتیجه آن مردم 8 سال تاوان حاکمیت چنین تفکری را پرداختند. بعد از شورای شهر شاهد از دست دادن مجلس شدیم، بنابراین امروز وظیفه همه دلسوزان این است که به یاری شورای شهر جدید بشتابند و به آن کمک کنند.

این منتخب پنجمین دور از شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال با توجه به زیر سؤال رفتن ماهیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، آیا شورای شهر منتظر تصمیم‌گیری از سوی آن‌ها باقی خواهند ماند، توضیح داد: هیچ فاصله یا شکافی بین تفکر حاکم بر شورای عالی سیاست‌گذاری و شورای شهر تهران وجود ندارد. باوجودآنکه در شورای سیاست‌گذاری و شورای شهر عضو هستم ولی هرگز این دو را باهم قاطی نکردم. اعضای شورای شهر تهران منتخب مردم تهران با تمام دیدگاه‌ها و سلایق سیاسی هستند، بنابراین قاطی کردن این مسائل با همدیگر و ایجاد یک نوع اختلال در مسئولیت‌ها را کارآمد نمی‌دانم.

وی درباره شیوه صحبت آقای مرعشی که توهین به اعضای شورای شهر محسوب می‌شود یا خیر، بیان کرد: به این رویکرد شما نقد وجود دارد و فکر می‌کنم درصورتی‌که کسی از اعضای شورای شهر دچار اشتباه می‌شود و نگاهی را مطرح می‌کند که از آن اختلاف‌نظر و تشتت برمی‌آید به‌جای گسترش اختلافات باید تلاش کرد تا راه به شکل بهتری پیش رود.

فراهانی دراین‌باره که وظیفه رسانه نقد است، یادآور شد: بیشتر بر انسجام اصلاح‌طلبان تأکیددارم تا در صورت اشتباه فردی آن عمل بدین شکل جبران شود. نباید اگر کسی اشتباهی می‌کند یا نگاه درستی ندارد، بیش‌ازحد برجسته شود. به‌قدری مشکل‌داریم در رابطه با شهر تهران که پرداختن به مسائل این‌چنینی را در اولویت نمی‌بینم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار: 23تیر1396، کدخبر: 65542: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین