پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
انتخابات مجلس در دو سال آینده و ریاست جمهوری در 4 سال آینده به عملکرد اصلاح طلبان در شورای شهر تهران به شدت وابسته است. شهردار پایتخت زیر ذره بین جریان ها و رسانه ها خواهد بود و کم کاری و ناکارامدی وی به پای اصلاح طلبان و جریان های حامی دولت نگاشته خواهد شد و در نتیجه تاثیر مستقیمی در انتخاب مردم در انتخابات آینده می گذارد.

شعار سال: نزدیک به 12 سال است که محمدباقر قالیباف مدیریت شهر تهران را برعهده دارد و به اذعان ناظران منصف و هیات های دیپلمات خارجی چهره پایتخت ایران تغییرات شگرفی داشته و می تواند در زمینه پیشرفت و توسعه با کلانشهرهای مهم جهان مقایسه شود. به همین خاطر بود که برای اولین بار در تاریخ بلدیه کشور، شهردار تهران در سال 2008 به عنوان یکی از 8 شهردار برتر جهان انتخاب شد و پس از آن نیز ابرپروژه هایی مانند پل طبیعت و دریاچه خلیج فارس در میان چند پروژه شهری منتخب در جهان قرار گرفتند. همچنین در سال 2011 سیستم حمل و نقل عمومی تهران به خاطر سرعت توسعه و رشد قابل توجهش در لیست 5 شهر برتر جهان گنجانده شد.

سخن از دستاوردهای پایتخت در یک دهه اخیر نیازمند گزارشی تفصیلی و مبسوط است که در اینجا نمی گنجد. اما می توان پیشرفت تهران را در حوزه های مختلف عمرانی، زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی گنجاند.

در همین اوایل تیرماه و پس از انتخابات ریاست جمهوری بود که بزرگترین باغ کتاب جهان درست در پایتخت کشور اسلامی ایران توسط شهرداری تهران احداث و افتتاح شد. افتتاح های مهمی چون خط 7 مترو تهران و خط 8 مترو به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) همگی گویای وجود مدیریت جهادی در شهر تهران است که تکرار چنین مدیریتی بدون شک آرزوی بسیاری از شهرداران است.

با وجود کارنامه درخشان محمدباقر قالیباف در تهران، اصلاح طلبان که پس از 15 سال به شورای شهر بازگشته اند بدون هیچ انصافی و به صورت کاملا هدفمند سطح تخریب ها را افزایش داده اند و میراث قالیباف را به شهر سوخته و ویرانه تشبیه می کننند و اخیرا نیز محمد هاشمی در مصاحبه اظهار داشته که قالیباف تهران را به 100 سال قبل عقب رانده و مدیریت وی از احمدی نژاد نیز اسفناکتر است.

این اظهارات یکسویه و کاملا منفی از سوی اصلاح طلبان درحالیست که شهروندان تهرانی به خوبی با سطح پیشرفت های پایتخت آشنا هستند و این توسعه در مقابل چشمان آنها صورت گرفته است. اما تلاش برای انحراف در افکار عمومی و ارائه کارنامه نه تنها منفی بلکه فاجعه بار از شهردار کنونی دلایل متعددی دارد که به آن پرداخته می شود.

- اصلاح طلبان خود به خوبی به توانایی و کارآمدی مدیران شان آشنا هستند و می دانند در میان مدیران ارشد این طیف هیچ کدام توانایی و کارایی قالیباف خستگی ناپذیر را ندارند. مدیریت لیبرالی و برآمده از رویکردهای قدیمی و تمرکزگرا نمی تواند با مشکلات و معضلات مختلف شهر تهران دست و پنجه نرم کند و این مشکلات بدون تردید مدیریت جهادی را می طلبد.

- ترس از تکرار کارنامه مدیریت شهری شورای اول تهران یکی دیگر از دلایل شروع آتش تخریب اصلاح طلبان است. اختلافات عمده بر سر انتخاب شهردار جدید تهران در میان اصلاح طلبان به مانند شورای نخست در جریان است و دهها نام در این روزها بر سر زبان آنها افتاده است و هریک از گروه ها و شخصیت های اصلاح طلب گزینه خود را اصلح تر از سایرین می داند. این امر موجب ایجاد اختلاف و طولانی شدن انتخاب شهردار خواهد شد.

- چنین اختلافاتی سبب می شود تا پیشرفت هایی که در یک دهه اخیر حاصل شده و مردم به تحقق وعده های مدیرانی شهری عادت کرده اند، متوقف یا کند شوند. با پیش آمدن چنین امری افکار عمومی تهران که یکی از تاثیرگذارترین اقشار در کشور هستند، باعث پشیمانی آنها از اعتماد مجدد به اصلاح طلبان خواهد شد و شاید آنها برای همیشه می بایست از سودای شورای شهر و خیابان بهشت خداحافظی کنند. بهشتی که با بازی های سیاسی و حاشیه سازی اصلاح طلبان به جهنمی برای شهروندان تهرانی تبدیل خواهد شد.

- سیستم مدیریتی و شهری که در یک دهه اخیر در مدیریت شهری تهران ایجاد شده با کوچکترین خلل و دستکاری های ناشیانه دچار اختلال خواهد شد و این اختلال در خدمات رسانی به شهروندانی پایتخت تاثیرگذار است. از راس مدیریت شهری تا سرای های محلی و شورایاری ها همگی به صورت هماهنگ و سیستماتیک در ارتباط و خدمات رسانی هستند. تغییراتی که اصلاح طلبان در این سیستم با داس بی انصافی و عینک سیاسی ایجاد خواهند کرد، شرایط را وخیم می سازد و مردم را از کرده خود در انتخاب این طیف پشیمان خواهد کرد. در چنین شرایطی سطح شکایات و نارضایتی ها بالا می گیرد و این موضوعی است که اصلاح طلبان به هیچ وجه مشتاق آن نیستند.

- انتخابات مجلس در دو سال آینده و ریاست جمهوری در 4 سال آینده به عملکرد اصلاح طلبان در شورای شهر تهران به شدت وابسته است. شهردار پایتخت زیر ذره بین جریان ها و رسانه ها خواهد بود و کم کاری و ناکارامدی وی به پای اصلاح طلبان و جریان های حامی دولت نگاشته خواهد شد و در نتیجه تاثیر مستقیمی در انتخاب مردم در انتخابات آینده می گذارد.

- قالیباف در هر جایگاهی قرار گرفته پس از وی مدیران بعدی با دستاوردها و عملکرد او مقایسه شده اند و تحولاتی ابتکاری و خلاقیتی که قالیباف در مدیریت داشته در کشور بی نظیر است. پلیس 110، بنزهای پلیس، 137 شهرداری، ابرپروژه های شهری و ... ناشی از ابتکارات مدیریتی قالیباف هستند که مدیران اصلاح طلب برای تکرار این کارنامه و یا ارائه ابتکارات جدید دست بسته تر از مدیران ارشد دیگر در کشورند.

بنابراین بهترین راهکار برای جریان اصلاح طلب در مقابل چنین کارنامه تنها تخریب و سیاه نمایی است تا با غبارآلود کردن فضا بر روی قضاوت افکار عمومی تاثیرگذاشته و خود را به عنوان افراد شایسته جلوه دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جهان نیوز ، تاریخ انتشار 20تیر 96، کدمطلب:532580، www.jahannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین