پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۶۳۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه فرآیند انتخاب شهردار باید با شفافیت کامل صورت گیرد، گفت: اگر در دوره‌های گذشته شاهد عملکرد ناموفق شوراها و وقوع فجایعی در دل شهرداری بودیم به دلیل همین عدم شفافیت است.

شعار سال: آذر منصوری گفت: بیش از آنکه مهم باشد؛ شهردار چه کسی است، مهم فرآیندی است که برای انتخاب شهردار طی می‌شود. فرآیند انتخاب شهردار باید با شفافیت کامل صورت گیرد، چرا که اولین مطالبه ما از شورای پنجم شفافیت و تبدیل شورا و شهرداری به اتاق شیشه‌ای است. اگر در دوره‌های گذشته شاهد عملکرد ناموفق شوراها و وقوع فجایعی در دل شهرداری بودیم به دلیل همین عدم شفافیت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه شهردار آینده باید با رای اکثریت ۲۱ نفره شورا انتخاب شود، تصریح کرد: من به عنوان شهروند به ۲۱ نفر رای دادم و مطالبه‌ام این است که شهردار آینده با ۲۱ رای انتخاب شود و روند انتخاب شهردار موجب ایجاد انشقاق در شورای شهر نشود.

او خاطرنشان کرد: حفظ این ائتلاف و سرمایه تا انتخابات بعدی منوط به همگرایی و پرهیز از مواردی است که ایجاد اختلاف می‌کند.

منصوری ادامه داد: شهردار منتخب باید به شورای شهر پاسخگو باشد نه اینکه شاهد تعاملاتی از جسم دوران قالیباف باشیم که خروجی‌اش املاک نجومی شد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه شهردار آ‌ینده تهران باید معاونان و شهرداران ۲۲ منطقه خود را پیش از انتخاب نهایی معرفی کند، افزود: شهردار آینده تهران باید تعریف مشخصی از تهران داشته و چالش‌های آن را بشناسد. شهرداری که این قابلیت را داشته باشد که چهار سال بر کرسی شهرداری تهران بنشیند و پس از یک سال تغییر نکند. فراموش نکنیم شورا میراث‌دار مجموعه‌ای از مشکلات و نابسامانی‌ها است و شهردار منتخب باید برنامه‌ای چهار ساله و قابل سنجش ارائه دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به لزوم شفافیت برای حل بحران‌هایی که امروز تهران با آن روبرو است، خاطرنشان کرد: قطعاً جلسات رسمی شورا باید به صورت علنی برگزار شود و حداقل مطالبه ما از شورای شیشه‌ای برگزاری جلسات به صورت علنی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 30 تیر 96، کدمطلب:513537، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
آذر منصوری پست می خواد یا واقعا حرفی برای گفتن دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
آذر منصوری عضو شورای مشاوران خاتمی و عضو شورای مرکزی و معاون سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی است که در شهریور ۱۳۸۸ دستگیر شد و در اسفند همان سال حکم ۳ سال زندان از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دریافت کرد.آذر منصوری در زمان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران، در شهریور ۱۳۸۸ هنگامی که از منزل خواهرش در ورامین بازمی‌گشت، به دست مأموران اطلاعات این منطقه در خیابان متوقف و بازداشت شد. به گفتهٔ وکیل وی، محمد رضا فقیهی، اتهام‌های او «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات»، «تبلیغ علیه نظام»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» عنوان شد که به خاطر آن حکم ۳ سال زندان از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دریافت کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
اسم آذر منصوری از زمانی سر زبان‌ها افتاد که به‌عنوان معاون سیاسی جبهه مشارکت انتخاب شد. این خبر مربوط به مرداد 1385 است که در آن زمان در رسانه‌ها اعلام شد که انتخاب آذر منصوری به معاونت سیاسی دبیر کل جبهه مشارکت پس‌ازآن صورت گرفته که الهه کولایی این سمت را نپذیرفته است.

این انتخاب ظاهراً بر اساس سهمیه‌بندی جنسیتی درون جبهه مشارکت انجام‌شده است. منصوری در سال‌های 85 تا 88 یکی از فعالین حزب مشارکت بود و بارها به انتقاد از سیاست‌های دولت نهم پرداخت و در انتخابات 88 نیز یکی از فعالان ستاد میرحسین موسوی بود که در نهایت به دلیل ارتکاب جرائم متعدد به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. نام او طی یک سال اخیر به‌عنوان یکی از مسئولین و پایه‌گذاران حزب اتحاد ملت مطرح شد. در جلسه شورای مرکزی این حزب که مدتی قبل برگزار شد، وی در رقابت با شکوری راد نتوانست حائز اکثریت آراء شود و سمت دبیر کلی را به شکوری راد واگذار کرد. در ادامه به بررسی برخی از سوابق و اظهارنظرهای منصوری خواهیم پرداخت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
سیاست کنترل جمعیت در کشور از اواخر دهه شصت آغاز شد و با روندی بسیار پرشتاب باعث کاهش نرخ باروی در کشور شد، به‌گونه‌ای که طی پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال 1420 اگر همین روند ادامه داشته باشد، رشد جمعیت کشور به صفر می‌رسد و سالخوردگی جمعیت به‌صورت فزاینده‌ای ادامه پیدا می‌کند. این آمارها و مشکلات متعدد پیری جمعیت، باعث برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری در دولت و مجلس طی چند سال اخیر شده است، اما باوجوداین، برخی از اصلاح‌طلبان و از جمله خانم منصوری با این سیاست‌ها مخالف‌اند و معتقدند که طرح مجلس درباره جمعیت باعث کاهش اشتغال زنان می‌شود. منصوری می‌گوید: «طی سال‌های اخیر با اعمال سیاست تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و ارائه برخی لوایح به مجلس به‌شدت شاهد تنزل جایگاه زنان در کشور بوده‌ایم. در این شرایط اجرای طرح جامع «جمعیت و تعالی خانواده» همین فرصت اندک اشتغال را از دختران و زنان ایرانی می‌گیرد.
تا اینجای بحث را می‌توان نظر کارشناسی خانم منصوری دانست و خرده‌ای به آن نگرفت، اما هنگامی‌که خانم منصوری به همراه دبیرکل حزب متبوعش، علی شکوری راد، در میزگردی به تمسخر فرزند آوری می‌پردازد. در این میزگرد که بخشی از آن راجع به حضور زنان در عرصه سیاست است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره گام چهارم و ساز و کارهایی که باید برای برداشتن این گام صورت بگیرد با بیان این‌که سر و سامان دادن به جریان متکثر اصلاح‌طلبان که نزدیک به ۲۶ حزب عضو این جریان هستند مسائل، مشکلات و موانع خاص خودش را دارد، گفت: بدون در نظر گرفتن آنها طبیعتاً پرداختن به سازوکاری که بتواند بین این مجموعه انسجام و ائتلاف اعلام کند به دور از واقع‌بینی و درک موقعیتی است که با آن مواجه هستیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
واقعا می نفهمم که چرا باید به ایشان اینقدر امتیاز داده شود؟؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین