پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
به‌منظور کمک به شما در تشخیص زمان ترک شغل و جستجوی شغل جدید، به وجود پنج نشانه مهم اشاره می‌کنیم که وجود آن‌ها نشان‌دهنده آن است که وقتش رسیده است تا شغل خود را ترک کنید.

شعار سالصرف‌نظر از سن، پیشینه و یا دستاوردهایتان، احتمالاً برایتان پیش‌آمده باشد که بخواهید مسیرشغلی خود را عوض کنید. بر اساس گزارش شبکه لینک‌د‌ین (LinkedIn)، از حدود ۳۱۳ میلیونی که عضو این شبکه هستند، حدود ۲۵ درصد از آن‌ها فعالانه دنبال شغل می‌گردند و در حدود ۶۰ درصد به شکل منفعلانه در جستجوی شغل هستند.

یعنی این شصت درصد نمی‌خواهند فرصت‌های جدیدی را از دست بدهند اما به‌صورت فعال هم دنبال شغل جدیدی نیستند.

در دو دهه گذشته به تعداد کسانی که برای خودشان کار می‌کنند (self-employed) و کسانی که مشاغل موقت دارند افزوده‌شده است. یکی از دلایل این روند در سال‌های اخیر، شکوفا شدن بحث کارآفرینی است.

در هر زمانی، حتی زمانی که ما از شرایط کنونی خود کاملاً ناخرسند هستیم، ترس و اجتناب از تغییر همراه ما هست. پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهد که افراد حتی اگر نگرش منفی نسبت به شغل یا سازمان کنونی خود داشته باشند، تمایل دارند که در شغلشان بمانند. از آنجایی که تغییر مسیرشغلی بیشتر ناشی از عوامل احساسی و عاطفی است تا عوامل منطقی، افراد با نارضایتی به فعالیت خود در شغل پایان می‌دهند. اما هراندازه بتوانیم این فرآیند را پیش‌بینی‌پذیر کنیم، احساس امنیت و آرامش بیشتری خواهیم داشت. بنابراین ترک شغل فعلی و جستجوی شغل جدید همواره با اضطراب همراه است و کار سختی است.

به‌منظور کمک به شما در تشخیص زمان ترک شغل و جستجوی شغل جدید، به وجود پنج نشانه مهم اشاره می‌کنیم که وجود آن‌ها نشان‌دهنده آن است که وقتش رسیده است تا شغل خود را ترک کنید. این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

نخست) در شغل فعلی چیزی یاد نمی‌گیرید. اگر شغل فعلی شما کنجکاوی، خلاقیت و عشق به یادگیری در شما را تأمین نمی‌کند و پاسخگوی ذهن تشنه شما در برآوردن نیاز به دانستن و یادگیری نیست، نخستین نشانه برای ترک شغل فراهم است.

دوم) عملکردتان پایین‌تر از حد انتظار است. اگر در شغلتان عملکرد عالی را ندارید و انجام وظایف شغلی وقت زیادی از شما نمی‌گیرد یا می‌توانید کارتان را بدون صرف وقت و انرژی زیاد انجام دهید، احتمال آنکه کم‌تر از آنچه می‌توانید عمل کنید، انجام می‌دهید بالاست. عملکرد کمتر از حد انتظارتان در شغل نشانه‌ای از آن است که شغل کم‌تر از حد توان شما نیاز دارد.

سوم) احساس بی‌ارزش بودن دارید. حتی اگر شغل فعلی‌تان پرداخت خوبی دارد و زمینه ارتقاء هم برایتان فراهم باشد، احساس کم‌ارزش بودن و مورد تقدیر و تشکر قرار نگرفتن به‌خصوص از طرف مدیر، نشانه آن است که از شغل خود لذت نمیبرید. در این زمان احتمال فرسودگی شغلی، کاهش بهره‌وری، افزایش غیبت و خرابکاری در سازمان وجود دارد. لذا اگر احساس بی‌ارزش بودن در سازمان دارید، وقت پیدا کردن شغل جدید است.

چهارم) شغل را فقط برای پول درآوردن انجام می‌دهید. بدترین حالت زمانی است که شما فقط با هدف پول درآوردن شغلی را انجام می‌دهید. این نشان‌دهنده آن است که شما فقط به انگیزش بیرونی اهمیت قائل هستید و به لحاظ درونی از شغل خود لذت نمی‌برید.

پنج) از رئیس خود متنفرید. پیش از آنکه با سازمان ملحق شوید، درواقع به رئیس مستقیم خود ملحق می‌شوید. رابطه معنادار مثبتی بین افرادی که شغلشان را دوست ندارند و آن‌هایی که از رئیسشان بدشان می‌آید وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از کل استرس شغلی به رابطه کارکنان با رئیسشان برمی‌گردد. بنابراین اگر از رئیس خود بدتان می‌آید بد نیست که به شغل جدیدی فکر کنید.

هر چند این پنج نشانه تنها نشانه‌هایی نیستند که باید مورد توجه قرار گیرند، اما از مهم‌ترین نشانه‌هایی هستند که نشان‌دهنده عدم‌رضایت شما از شغل فعلی‌تان است. اما فراموش نکنید که تنها راه فهم آنکه تغییر مسیرشغلی درست است یا نه، این است که این تغییر را انجام دهید. اگر اثری از نشانه‌های فوق را در شغل خود یافتید، به انجام این تغییر در کارراهه خود فکر کنید.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اچ آر یار، تاریخ انتشار: -، کد مطلب: -:www. hryar.com.


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین