پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
فرماندار هویزه با اشاره به کمبودآب شرب و خام در منطقه گفت: تمام شالیکاران چه آنهایی که با مجوز و چه آنهایی که بدون مجبوز اقدام به برداشت، آب می کنند و سبب نرسیدن آب به پایین دست می شوند، اکنون به دلیل افزایش تعدا شالیکاران پایین دست ما دچار مشکل شده است.

شعار سال: ناظم با بیان اینکه بحرانی بی‌آبی در شهرستان هویزه از دو هفته گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: به منظور حل مشکل اهالی با تمام معاونت‌های سازمان آب و برق صحبت شد و رونوشت مکاتبات ما مبنی بر وجود بحران آب در منطقه را اعلام کردیم.

وی با اشاره به کمبودآب شرب و خام در منطقه تصریح کرد: کلیه شالیکاران چه آنهایی که با مجوز و چه آنهایی که بدون مجبوز اقدام به برداشت آب می‌کنند و سبب نرسیدن آب به پایین دست می‌شوند، اکنون به دلیل افزایش تعداد شالیکاران پایین دست ما دچار مشکل شده است.

فرماندار هویزه توضیح داد: در بالادست (حمیدیه، سوسنگرد و ...) تلمبه‌های زیادی هستند که اقدام به کشیدن آب می‌کنند و باعث می‌شوند آب به پایین دست نرسد.

ثبوتی با تاکید بر فقدان آب در شط نیسان و کرخه نور گفت: حتی در صورت رهاسازی آب به میزان کافی اما به دلیل وجود پمپ‌های آب در مسیر رهاسازی و همچنین فصل شلتوک‌کاری، به طور حتم در این هفته و هفته آینده با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان آب برق باید با کسانی که بدون مجوز اقدام به برداشت آب می‌کنند، برخورد کند، یادآورشد: برخورد شایسته‌ای با این موضوع از سوی سازمان آب و برق صورت نگرفته است.

ثبوتی با انتقاد از مشکلاتی که زهکش‌ها زمان رهاسازی آب ایجاد می‌کنند، توضیح داد: کانال‌های زهکش آب شامل کانال CMDو EMD ظرفیت لازم را نداشته و نیاز به لایروبی دارند.

وی با تاکید بر لزوم لایروبی کانال زهکش CMDو EMD عنوان کرد: لایروبی کانال‌های CMDو EMD به عهده سازمان آب و برق است که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای لایروبی آن صورت نگرفته و در صورت تصمیم برای انجام این کار لایروبی آن حداقل یکسال زمان می‌برد.

ثبوتی اظهار کرد: رهاسازی آب بیشتر از حد و میزان مشخص انجام شود تا کسانی که در مسیر بدون مجوز اقدام به برداشت آب می‌کنند و سازمان آب نیز از برداشت آنها مطلع است، باعث نشوند آب به پایین دست نرسد.

وی با اشاره به ادعای سازمان آب و برق مبنی بر اینکه بیش از میزان مشخص شده آب رهاسازی می‌شود، گفت: اگر چنین اتفاقی رخ دهد به طور حتم در پایین دست مشکل آب وجود نداشت و این تنها یک ادعا است.

فرماندار هویزه متذکر شد: در سال گذشته تنها 12 هزار هکتار کشت شلتوک داشتیم این در حالی است که در سال جاری بیش از 25 هزار هکتار شلتوک‌کاری شد که این عامل سبب شد با کمبود آب مواجه شویم.

فرماندار شهرستان هویزه در پایان ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ظرف دو روز آینده مشکل آب مناطق پایین دست هویزه مرتفع شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس (استان خوزستان)، تاریخ انتشار 24 تیر 96 ، کد مطلب: 13960424002056:www.khuzestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین