پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
فرماندار مشهد در خصوص ظرفیت‌های دهیاری‌ها گفت: مسائل اقتصادی، تولید، اشتغال و حل آسیب‌های اجتماعی از مهمترین ظرفیت‌های دهیاری‌ها است.

شعار سال: رحیم نوروزیان امروز 26 تیرماه در «همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان مشهد» که در فرمانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، در خصوص ظرفیت‌ها در مسائل اقتصادی مربوط به تولید و اشتغال اظهار کرد: در قانون بودجه هر سال، دستورات و تکالیفی آمده که حتما باید برای شناسایی ظرفیت‌ها بررسی شود.

وی ادامه داد: در تبصره 18، 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که درمورد مناطق محروم، تا هشت درصد اضافه هم تعلق میگیرد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

فرماندار مشهد در خصوص ظرفیت دهیاران در حل آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: آمار طلاق، نزاع و درگیری فعلی شایسته کشور ما نیست و دهیاران باید در حوزه جغرافیایی دهیاری خود، آسیب‌های اجتماعی را سامان دهند.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران باید ارتباط فعال داشته باشند تا مشکل مردم کاهش پیدا کند و از چشم‌انداز و برنامه برخوردار باشند. در روستاها اولویت آب، راه، بهداشت، آموزش و پرورش است که باید در اعتبارات به آن توجه شود.

نوروزیان افزود: همه ما باید در راه حل کردن مشکلات گام برداریم. اگر تلاشی نکنیم در حلال بودن حقوقمان شبهه ایجاد می‌شود.

معاون استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به آسیب‌های سیاسی‌کاری عنوان کرد: دهیاران با هر گرایش سیاسی که هستند، نباید سیاسی‌کاری کنند. در جریان انتخابات دهیاران را متهم به کار ستادی کردند. اگر دهیاری از بنده یا بخشدار در جریان انتخابات شنیده که در جلسه‌های دهیاران را تشویق به کار ستادی کرده‌ام، آن را در بوق و کرنا کند.

وی اضافه کرد: کار ما به عنوان مجری انتخابات، اجرای دقیق قانون است. اعتقاد داشتیم که سه سال و نیم در منظر مردم بودیم. اگر راضی می‌بودند رای می‌دادند و اگر نبودند، رای نمی‌دادند. پس نگرانی نداشتیم و دنبال رای جمع کردن نبودیم.

فرماندار مشهد با اشاره به عدم صحت اتهامات مطرح شده، گفت: انسانی که از خدا نترسد، چشمان خود را بسته و دهان خود را باز می کند.

نوروزیان اظهار کرد: کار شوراها و دهیاران سیاسی نیست. شورا می‌تواند گرایش سیاسی داشته باشد، اما نباید سیاسی کاری داشته و باید به دنبال خدمت رسانی باشد.

وی با بیان اینکه در مسئله ساخت‌وسازهای روستاهای حاشیه شهر نوک پیکان به سمت دهیاران است، اظهار کرد: دهیاران باید برای آسایش و رفاه خود و فرزندان خود، قوانین و مقررات را برای جلوگیری از هرج و مرج اعمال کنند.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه موفق‌ترین مدیران کشور از مراتب پایین مدیریتی آغاز کردهاند، تصریح کرد: تعداد این مدیران بسیار کم است، اما چون با سیستم اجرایی و کار آشنایی دارند، بسیار موفق هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه یک ذخیره ارزشمند نیروی انسانی است. باید با این دید نگاه شود که تجربیات دهیاران برای آینده کشور بسیار مهم است. به جایگاه دهیاری‌ها کمتر توجه می‌شد که در چهار سال اخیر بهبود یافت.

نوروزیان افزود: دهیاران اگر جایگاهتان را دست کم بگیرند، بقیه نیز اهمیتی قائل نمی شوند. به عنوان یک مسلمان هم فرصتی برای راضی کردن وجدان خود و خدمت به مردم و هم یک فرصت مدیریتی مطلوب دارند.

فرماندار مشهد هدف را خدمترسانی به مردم عنوان کرد و افزود: دهیاران نباید به مسائل حاشیه‌ای توجهی کنند. وجود نگاه‌های مخالف عیب نیست و عدم رعایت عدالت و انصاف عیب است.

وی با بیان اینکه رای اکثریت تعیین کننده‌است، اضافه کرد: برخی می گویند اکثریت ممکن است اشتباه کند که چنین نیست. وقتی شورای نگهبان کسی را تایید می کند، یعنی مهر تاییدی بر مدیریت، تدبیر و عدالت او زده‌است. رای مردم نیز که با نظارت شورای نگهبان است، مهر تایید دیگری است و در آخر هم تنفیذ مقام معظم رهبری دیگر حرفی باقی نمی‌گذارد.

نوروزیان گفت: امروز در کشور نیاز به آرامش، اتحاد و انسجام داریم. اگر کسی هنوز در فکر انتخابات است، باید آن را کنار بگذارد.

در بخش دیگر این همایش، محمود کاظمی، مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی، با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مسئله بیمه اجتماعی از کم شدن مقررات دست‌وپاگیر و تسهیل عضویت در این صندوق خبر داد و گفت: برداشتن شرط محدودیت سنی، اجرای بیمه برای کشاورزان غیرساکن و تسهیل تعهدات در حوزه از کار افتادگی، بازنشستگی و فوتی از موارد تسهیل شرایط است.

وی افزود: در خراسان رضوی با 130 هزار خانوار بیشترین مشمولین را داریم. دو برابر حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

کاظمی با اشاره به آغاز طرح بازنشستگی پیش از موعد اظهار کرد: در این طرح قرار است محدودیت سنی اعمال شود. افراد بالای 50 سال فرصت دارند تا 30 تیر ماه برای ثبت‌نام اقدام کنند.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان خراسان، تاریخ انتشار 26 تیر 96 ، کد مطلب: 964-14390-5:www.khorasan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین