پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هم اکنون ۱۴ بیمارستان دولتی در استان مرکزی فعالیت دارند که عمدتا دچار فرسودگی و نیازمند بازسازی هستند.

شعار سال: حسن طاهر احمدی پیش از ظهر شنبه در نشست معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسئولین حوزه سلامت استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰بیمارستان در سطح استان مرکزی فعالبودهکه سه مورد از آن ها خصوصی، سه مود زیر نظر تامین اجتماعی و ۱۴ مورد نیز دولتی هستند.

وی افزود: بیمارستان های خصوصی استان تقریبا همگی نوساز بوده، اما بیمارستان های دولتی گرفتار فرسودگی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: بیمارستان ولیعصر(عج) که بزرگترین بیمارستان اراک است، ۷۰ سال پیش ساخته شده و متناسب با نیازهای جمعیت ۵۰ هزار نفری شهر اراک در آن زمان بوده است.

طاهراحمدی تصریح کرد: با توجه به این مساله بیمارستان جدیدی در کنار این بیمارستان با کمک خیرین را مشغول ساخت هستیم که ۹۶ تخت به ۶۴ تخت بیمارستان ولیعصر اضافه خواهد کرد و در دو ماه آینده این بیمارستان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به آمار بیماری های شایع در استان ادامه داد: آمار سرطان در استان مرکزی در مقایسه با متوسط کشوری و همچنین استان های مجاور بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: بر طبق طرح تحول سلامت که پروژه ای ملی است ۴۸۵ تخت بیمارستانی در طی دو سال گذشته به تخت های بیمارستانی استان مرکزی اضافه شده است

طاهراحمدی اضافه کرد: با هم نیاز است که تخت های بیمارستانی به ویژه در مرکز استان افزایش یابد، چرا که در بیمارستان تخصصی آیت الله خوانساری اراک، روزانه ۶۰ الی ۸۰ نفر در نوبت بستری هستند.

وی گفت: طی چند سال اخیر در حوزه درمان در استان مرکزی کارهای زیادی انجام شده است از جمله اینکه دو هزار و ۵۰۰ متر کلینیک درمانی بهره برداری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مورد مشکلات مالی این دانشگاه تشریح کرد: مشکلات نسبت به چهار سال گذشته تا حدود زیادی حل شده و ۱۰۰ میلیارد تومان تراز منفی که موجب ورشکستگی دانشگاه شده بود به ۳۰ الی ۴۰ میلیارد تراز مثبت رسیده است.

طاهراحمدی افزود: مشکلاتی که دامن گیر بیمه ها شده حوزه سلامت را نیز دچار مشکل می کند، چرا که در حال حاضر ۱۶۰ میلیارد تومان از بیمه ها مطالبه داریم.

وی در پایان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک طی سال های اخیر تعاملات بسیار خوبی با ارگان های مختلف از جمله انتقال خون، تامین اجتماعی و همچنین فرمانداران، نمایندگان استان و ائمه جمعه داشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 31 تیر 96 ، کد مطلب: 4037328:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین