پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
فرماندار شهرستان بوکان گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

شعار سال: جمال خسروی صبح پنجشنبه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان بوکان اظهارداشت: این تعداد حاشیه نشین در بوکان نسبت به جمعیت کل شهر که ۱۹۵ هزار نفر است، آمار بسیار بالایی است و رشد جمعیت و کمبود امکانات در سکونتگاه‌های غیر رسمی شامل محدوده شهر و خارج از محدوده، میزان آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: تیمی متشکل از ادارات مختلف در سطح شهرستان بوکان در قالب ستاد بازآفرینی اقدامات مناسبی برای رفع کمبودهای سکونتگاه‌های غیر رسمی انجام داده‌اند اما به علت آن که این مشکلات از ۲۰ سال قبل به جا مانده‌اند، حل و کاهش دادن آن‌ها بسیار سخت و نیازمند جهش و تحول بسیار جدی است.

خسروی عنوان کرد: موقعیت جغرافیایی، بوکان را به یک پدیده بسیار پیچیده تبدیل کرده است که پیچیدگی خاص بوکان در زمینه‌های مختلف با سایر شهرها قابل مقایسه نیست و علت آن بافت جمعیتی متنوع و قرار گیری در محل اتصال چندین استان است.

خسروی با تقدیر از فعالیت خیرین در شهرستان بوکان گفت: خیرین در شرایط نامساعد اقتصادی، بسیار به دولت کمک کردند و حضور آن‌ها در زمینه‌های مختلف مانند سلامت، مدرسه‌سازی، نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست، کمک به زنان بد سرپرست، ساخت مسکن محرومین مثال زدنی است.

وی افزود: اگر نصف کمک‌هایی که خیرین هزینه می‌کنند را دولت پرداخت کند، به ایده‌آل‌ترین وضعیت می‌رسیم و ارائه بسته‌های تشویقی برای شهرستان‌هایی مانند بوکان که در آن‌ها خیرین مشارکت فعال دارند، از طرف دولت ضروری است.

خسروی گفت: ساختمان اورژانس اجتماعی بوکان در کشور بی‌نظیر است که با همت و مساعدت خیرین ساخته شده‌است و آن‌ها با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر هفت میلیارد ریال کمک شایانی به دولت کرده‌اند.

فرماندار شهرستان بوکان با اشاره به نیازهای این شهرستان در بخش اجتماعی گفت: احداث و تجهیز مرکز DIC، احداث و تجهیز خانه نگه‌داری از دختران و پسران بالای شش سال، تعمیر و مناسب سازی مرکز سالمندان و نگه‌داری از معلولین ذهنی، ساخت کارگاه برای هنرمندان و صنعتگران معلول و سالن ورزشی، افزایش دو برابری مستمری زنان سرپرست خانوار از جمله نیازهای شهرستان بوکان به شمار می‌روند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 5 مرداد 96، کد مطلب: 4042974:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین