پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۷۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۰
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به وجود دو مرجع قانونی، تصویب رشته محل های موجود در دفترچه آزمون 95 دانشگاه آزاد اسلامی قانونی است و حدود 20 درصد از رشته محل های موجود در دفترچه آزمون 95 در مقاطع تحصیلات تکمیلی به تأیید این شورا رسیده است.

شعارسال: فرهاد حسین زاده لطفی جمعه درگردهمایی دبیران هیات امنا ، روسای دبیرخانه ها و معاونان آموزشی استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در بندرعباس افزود: 80 درصد نیز به تایید شورای گسترش رسیده و جای هیچگونه نگرانی برای داوطلبان متقاضی تحصیل در این رشته محل ها وجود ندارد.

وی در خصوص دو مرجع قانونی بیان شده نیز ابراز داشت: مطابق قانون این رشته محل ها باید از یک مرجع شورای گسترش وزارت علوم یا هیات سه نفره مصوب ماده واحده ی سال 67 مجلس شورای اسلامی مجوز لازم را کسب کرده باشند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حذف برخی رشته ها و برگشت بعضی از رشته در دفترچه کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی سال 95 ادامه داد : این موارد به سرعت بررسی شد و رشته و محل های که مجوز لازم را داشتند به دفترچه بازگردانده و رشته محل ها بدون مجوز نیز حذف شدند.

حسین زاده لطفی اضافه کرد: پیش نویس کمیسیون موارد خاص به صورت واحدی ، استانی و کشوری (سازمان مرکزی)در حال تدوین و تکمیل است که مقرر شده تا اختیارهای لازم به واحد ها و استان ها تفویض شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های مناطق جنوبی کشور، گفت: اولویت توسعه رشته های علوم دریایی با واحدهای مستقر در مناطق یادشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 11 دی 1394، کدمطلب: 81902425 (5081757) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین