پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
اساسنامه پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای این دانشگاه با هدف پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور بررسی و تصویب شد.

شعار سال : حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد به انجام تعهدات این دانشگاه در پیاده سازی استانداردهای آموزش عالی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال بیش از 5 هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه جذب خواهند شد.

وی که در بیست و یکمین جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد سخن می گفت، افزود : از سوی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی با پیاده سازی طرح هایی مانند ساها (سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد) و احداث یک میلیون و 700 هزار مترمربع فضای آموزشی شامل آزمایشگاه، کارگاه، کلاس درس، استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی طی مدت دو سال گذشته گام های موثری در راستای کیفی شدن این دانشگاه برداشته است.

میرزاده همچنین به استاندارد سازی رشته های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این موضوع در راستای رعایت شاخص ها و استانداردسازی در دستور کار معاونت آموزش و سنجش و پذیرش قرار گرفت و در این فرایند ممیزی سختگیرانه ای را بر واحدها اعمال کردیم به گونه ای که حدود 2 هزار رشته محل که با استانداردهای سختگیرانه ما تطبیق نمی کرد از دفترچه حذف شد.

بعد از بررسی و تصویب اساسنامه پژوهشگاه علوم دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه، میرزاده اظهار داشت: تاسیس این پژوهشگاه با توجه به پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به یکی از خواسته های مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه و رئیس جمهوری صورت می پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این پژوهشگاه صرفا برای امور پژوهشی و تحقیقاتی تاسیس می شود، گفت: پژوهش در حوزه های علوم قرآنی، مطالعات میان فرهنگی، زبان و ادب فارسی و علوم اجتماعی از اهم حوزه های فعالیت این پژوهشگاه به شمار می رود.

میرزاده همچنین از آغاز احداث ساختمان این پژوهشگاه در خرداد سال آینده خبر داد و گفت: 18 هزار متربع فضا برای این منظور در نظر گرفته شده و کارهای سخت افزاری و نرم افزاری مربوط به این طرح نیز آغاز شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 05 دی 1394 کد مطلب : 81894583 (5070768) www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین