پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
رسانه های قطری از برگزاری رزمایش مشترک نیروهای این کشور با نیروهای ترکیه ای خبر داد.

شعار سال: رسانه های قطر گزارش دادند که نیروهای نظامی این کشور رزمایشی مشترک با نیروهای ترکیه ای برگزار کردند که نشان دهنده اتحاد استراتژیک دو طرف پس از تحریم قطر از سوی عربستان و متحدانش است.

روزنامه دولتی الشرق هدف این رزمایش را آمادگی نیروهای نظامی قطر برای دفاع از «تاسیسات اقتصادی، استراتژیک و زیرساختی حیاتی» عنوان کرد.

پارلمان ترکیه در 7 ژوئن مجوز اعزام هزاران نیرو به پایگاه نظامی در قطر را تصویب کرد. آنکارا اعلام کرده بود که 3 هزار نیروی زمینی به این پایگاه اعزام خواهد کرد تا در تمرین های مشترک و حمایت از تلاش های ضدتروریسم شرکت کنند.

بستن پایگاه نظامی متعلق به ترکیه از جمله درخواست های 13گانه عربستان، امارات، بحرین و مصر بوده است که پس از قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر خواهان شدند.

با این وجود، روابط ایدئولوژیکی حزب حاکم ترکیه با اخوان المسلمین و حمایت دوحه از این گروه اسلام گرا باعث شده است تا دو طرف روابط محکمی با هم داشته باشند. این در حالی است که عربستان و متحدانش از اخوان المسلمین به عنوان یک سازمان تروریستی یاد می کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارسینه ، تاریخ انتشار 16 مرداد 96، کدمطلب:۳۷۲۶۵۶، www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین