پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: ما باید در برابر سریال‌های ضد ارزشی و ۱۰۰ قسمتی که کشور همسایه می‌سازد، سریال‌هایی برای حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگی خود بسازیم ولی حتی اعتبار لازم برای ساختن یک سریال ۱۳ قسمتی را نیز نداریم.

شعار سال: مرتضی صفری عصر امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان که در سالن همایش‌های شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد، اظهار داشت: قشر خبرنگار قشری پرتلاش، تاثیرگذار و کم ادعا است که از آن‌ها می‌توان شهدای رسانه همچون شهید رهبر، شهید خزایی و شهید آوینی را مثل زد.

وی از بسیج رسانه استان برای برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر قدردانی کرد و گفت: این جشنواره از زمان راه‌اندازی در استان به محفلی مناسب برای تولید آثار ارزشی و انقلابی تبدیل شده و امسال رشد چشمگیری در ارسال آثار دیده می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به جبهه فرهنگی و جنگ نرم دشمن ابراز کرد: در برابر این جبهه باید یک جبهه فرهنگی انقلابی برای حفظ ارزش‌ها ایجاد شود.

وی دلیل پیروزی دفاع مقدس را مردمی بودن آن عنوان کرد و گفت: دفاع فرهنگی نیز باید مردمی شود و تا زمانی که رسانه نتواند مردم را از شرایطی که در آن قرار گرفته‌اند آگاه کند موفق نیست.

صفری با بیان اینکه مخاطبان در فضای بمباران اطلاعاتی فرصت تجزیه و تحلیل اطلاعات را ندارند، ابراز کرد: راهکار علمی این مسئله بالا بردن سواد رسانه‌ای مردم است.

وی از اینکه بسیاری از اطلاعاتی که ما استفاده می‌کنیم بی‌فایده‌اند انتقاد کرد و گفت: این اطلاعات فراوان و بی‌فایده روی ذهن مخاطب تاثیر گذاشته و کمترین ضرری که دارد این است که او را از مسائل اصلی جامعه غافل می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با انتقاد از نامحدود بودن استفاده از فضای مجازی در کشور برای سنین مختلف گفت: با توجه به نبود فرهنگ استفاده از فضای مجازی و در دسترس بودن آن برای همه سنین، امروز سامان‌دهی فضای مجازی یکی از واجبات است.

وی با اشاره به ارتقای سواد رسانه‌ای از وظایف رسانه از تخصیص اعتبار کم به رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: وقتی در کشور همسایه سریال‌های 100 قسمتی بر ضد اعتقادات ما ساخته می‌شود ما نیز باید اعتبار لازم برای ساختن سریال‌های 100 قسمتی برای حفظ ارزش‌های خود را داشته باشیم.

صفری به فضای منطقی و مفید رسانه‌های استان اشاره کرد و گفت: کار کردن در فضای رسانه‌ای امروز کاری دشوار است و روز به روز سخت‌تر می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرگزاری تسنیم، تاریخ 19 مرداد 96، کد مطلب: 1488306:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین