پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
رییس انجمن عکاسان ایران از شهرداری خواست بیلبوردهای شهر تهران را از متن محوری به سوی عکس محوری حرکت دهد و گفت: اقدام شهرداری در ۶ ماه گذشته درنمایش عکس ها خوب بوده اما باید روی گرافیک و چاپ بیشتر کار شود.

شعارسال: مسعود زنده روح کرمانی، رییس انجمن عکاسان ایران درباره اکران عکس در شهر و تاثیر آن بر ذائقه مردم در گالری گردی گفت: به نظرم استفاده از عکس کار خوبی است، اعتقاد دارم که شهرداری به یک شکلی باید از متن محوری به سمت عکس محوری حرکت کند، چون فکر می کنم خیلی از بیلبوردهای شهر که در اختیار شهرداری هستند هنوز به شکل متن دارند پیش می روند، هرچند که متن هم خودش یک تعریفی دارد.

وی اظهار داشت: ولی تاثیری که عکس در یک مدیایی مثل بیلبورد تبلیغاتی می گذارد به مراتب از متن بیشتر است، چون متن باید خوانده شود، ولی تصویر را می توانید در لحظه ببینید، به همین دلیل هم است که تمام تبلیغات بخش خصوصی همیشه متن هایش عکس محور است، حالا در ایران خیلی کمتر این استفاده می شود اما در اروپا خیلی متفاوت تر از عکس استفاده می کنند اما روش و شیوه ای که دارند استفاده می کنند خیلی باید بر روی آنها تامل بکنند.

مسعود زنده روح کرمانی با بیان اینکه در استفاده از عکس در بیلبوردهای شهر باید به تمام جوانب زیباشناسانه توجه کنند که عکس لطمه نبیند، گفت: فکر می کنم در برخی جهات عکس را نابود می کنند عکس ها گرافیک خوبی ندارند، چاپ خوبی ندارند در جاهایی استفاده می شوند که نباید می شده اند، خیلی از بیلبوردها را دیدم که عکس در شب یا دم غروب است و عکس در جایی است که نور ندارد و عملا 5 ساعت دیده می شود، فکر می کنم روی ساختار تکنیکی این کار باید یک فکری بکنند، صرف اینکه یک عرشه پل داشته باشید و صرف اینکه جایی دارید که کار را تبلیغ کنید این خیلی نمی تواند درست باشد، باید یک خرده روی گرافیک، روی کیفیت چاپ، روی فضای شهری که آن عکس در آن اتفاق می افتد مطالعه کنند.

رییس انجمن عکاسان ابراز امیدواری کرد: حداقل در طول 6 ماه گذشته در زمینه محرم، هفته دفاع مقدس و اخیرا پس از محرم استفاده از عکس در شهر تهران خیلی خوب شده است ولی فکر می کنم باید این ایرادات را برطرف کنند و امیدوارم این یک مسیر خوبی باشد برای یک گالری عکس در سطح شهر تهران.

مسعود زنده روح کرمانی در پاسخ به این سئوال که آیا اینگونه نمایش عکس در تابلوهای شهری در ذائقه مردم برای رفتن به گالری اثرگذار است؟گفت:به هر حال می بینید عکس خوب را مردم می بینند، شاید از یک محیط هایی که در آن زندگی می کنند و کسی دیگر یک جور دیگری دیده است را می بینند و این تاثیرگذار است؛ بقیه اش به تکنیکی که شهرداری می خواهد استفاده می کند برمی گردد و اگر از تکنیک درست استفاده کند که عکس خوب دیده شود، خیلی تاثیر گذار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: عکسی که یک طرفش فقط سرمه ای و نارنجی باشد یا در محرم مشکی اش کنیم عملا فکر می کنم از گرافیک خوبی برخوردار نیست؛ اگر روی اینها سازمان زیبا سازی شهرداری تهران دقت کنند خیلی خوب می شود. به نظر من تهران را زیر پوشش گالری بردن اقدام خوبی بود که باید ایرادات آن برطرف شود.

رییس انجمن عکاسان در پاسخ به این سئوال که پیشنهاد شما برای رفع ایرادات عکس برای نمایش در تابلوهای شهری چیست؟ گفت: من فکر می کنم باید بر روی گرافیک و چاپ آثار بیشتر باید کار کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار خبر 14 دی 1394، کدمطلب: 512435، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین