پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مدیران، در شناسایی و کمک به ترک اعتیاد کارمندان، مسئول هستند، گفت: با کارمندان معتادی که در مهلت 100 روز نتوانند اعتیاد را کنار بگذارند بشدت برخورد می شود.

شعارسال: محمدرضا صالحی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان اشاره ای به ابلاغ مهلت به کارکنان معتاد در آبان سال 95 کرد و گفت: در طرح ارتقای سلامت کارکنان این مصوبه ابلاغ شد اما اجرای آن کند است.

وی با بیان اینکه در این خصوص هشدارباش لازم به دستگاه های اجرایی داده نشده است افزود: در بین دستگاه های اجرایی در خصوص کارکنان معتاد تلنگری احساس نکرده ام و همچنین کارکنان معتاد نیز احساس خطر نکرده اند.

وی از تمامی مدیران کل خواست تا در این خصوص جدی عمل کنند و افزود: به هر میزان برای پاک شدن کارمند معتاد هزینه انجام شود پرداخت خواهد شد و مدیران باید این بحث را ساماندهی کنند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اگر مدیران در این حوزه خوب وارد نشوند با توجه به تعداد معتادان زیر مجموعه با آنان نیز برخورد خواهد شد افزود: دستگاه ها برای بهبود نیروی معتاد هزینه کنند و حتی اگر لازم باشد آنان را به مراکز ترک اعتیاد سایر استان ها اعزام کنند و در خصوص هزینه نیز نگران نباشند.

وی اظهار کرد: در قانون انفصال از خدمت برای کارکنان معتاد در اداره ها آمده است که باید این بحث عملی شود.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از وسایل نقلیه اداره ها به صورت شخصی اشاره ای کرد و گفت: در مواردی که به مدیر اجازه استفاده شخصی از خودرو داده می شود پلاک شخصی نیز داده خواهد شد، پلاک های قرمز حق اجازه شخصی نخواهند داشت.

صالحی افزود: اگر مسئولان از وسایل دولتی برای تخلفات استفاده کنند و بخواهند تخلف خود را پوشش دهند در زمان شناسایی برخورد مضاعف با آنان انجام خواهد شد و هیچ گونه تعارفی در این رابطه نخواهیم داشت چرا که دستگاه های را بد نام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: معتاد بهبود یافته نباید به دلیل فقیر دوباره گرایش به مصرف مواد مخدر داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کودکان زیر دو سال و مادران باردار معتاد هم اشاره کرد و گفت: این اقدام با جدیت انجام شود و مشکل تامین هزینه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رقم 400 میلیون ریال اعتبار در سال برای این موضوع در نظر گرفته خواهد شد افزود: در این امر دستگاه های مربوطه جدی وارد عمل شوند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه وضعیت خوب استان در زمینه اعتیاد در مقایسه با دیگر استان ها در اولویت مبارزه با مواد مخدر قرار ندارد، گفت: باید با برنامه های آموزشی و پیشگیرانه تلاش کنیم تا رتبه فعلی را در بین استان ها حفظ کنیم.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25مرداد1396، کدخبر: 82633640: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین