پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۴
این روزها فضای مجلس تحت تاثیر جلسات رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت است و از سویی به دلیل عدم رعایت نظم توسط نمایندگان، ریاست مجلس تذکراتی را می دهدکه این تذکرات در فضای رسانه ای کشور بازخورد جالبی ندارد .

شعار سال: نامنظم بودن جلسات مجلس هنگام بررسی صلاحیت و برنامه‎های وزرای پیشنهادی کابینه گاهی با تذکر رئیس مجلس همراه می‌شود، اما انعکاس این بی نظمی در فضای رسانه‎ای موجب شد تا یک نماینده مجلس، زبان به گلایه از رسانه‌ها بگشاید.

محمد حسن‎نژاد نماينده مردم جلفا و مرند گفت: روزهايي كه تصاوير مجلس به صورت زنده پخش مي‌شود، بهانه اي است تا از صبح تا شب مجلس را بكوبند! شما اگر تلويزيون و سايت‌ها را نگاه كنيد، به نحوي اخبار را منعكس مي‌كنند كه انگار مجلس، يك نقطه مثبت هم ندارد و همه اش ضعف است.

او ادامه داد: شما يك تذكر داديد كه نمايندگان سرجايشان بنشينند،‌شايد فقط منظورتان 5 نماينده بود، اما رسانه هاي به نحوي اين خبر را پوشش دادند كه انگار آقاي لاريجاني مبصر شده است و نمي تواند نمايندگان را سر جايشان بنشاند.

اين نماينده گفت: رسانه ها مي گويند كه در هيچ جاي دنيا چنين اتفاقي نمي افتد! شايد نگارنده آن مطلب در عمرش يكبار هم به مجلس كشور ديگر نرفته است اما به نحوي مطلب مي نويسد كه انگار كل مجالس دنيا را رئيس بوده است و همه جا را ديده و بر اين اساس مقايسه مي كند! يا مثلا يك نماينده اي يك حرفي مي زند و اما رسانه ها كل مجلس را زير سئوال مي برند! خب 289 نماينده هستند كه حرف خوب مي زنند و يك نفر هم عصباني مي‌شود، چرا كل مجلس را زير سئوال مي برند؟

حسن‌نژاد همچنين در مورد شلوغي‌ اين روزهاي جلسات مجلس در هنگام بررسي کابينه دوازدهم، اينگونه توضيح داد: مجلس ذاتش همين است. مثلا من در مورد وزارت بهداشت بايد بروم نظر آقاي نوبخت را بپرسم يا اينكه يك نفر در مورد وزير اقتصاد،‌ نظر من را جويا مي شود. اين رفت و آمدها كه در مجلس وجود دارد،‌ نشان دهنده بي برنامگي و لابي نيست. مثلا من از يك وزير سئوال دارم و پيش وزير مي‎روم، فوري زنگ مي زنند كه براي چه پيش وزير رفتيد؟! رفتيد كه امتياز بگيريد و رأي موافق بدهيد؟ يعني مدام در حال كوبيدن مجلس هستند.

او از رئيس مجلس خواست تا به رسانه‌ها تذكر بدهد و گفت: «من خواهشم اين است كه يك تذكر به صدا و سيما و ساير رسانه ها بدهند تا شأن مجلس را حفظ كنند. ما كه سرخود به مجلس نيامده ايم، خوب و بد باشيم از همين ملتيم! اگر واقعا يك عده نمي توانند مجلس را ببينند،‌ تعطيلش كنند تا ما هم راحت شويم.»

علي لاريجاني پاسخ داد: نمايندگان در صندلي هايشان باشند بهتر است،‌ اما خب درست مي‎گوييد رايزني در حاشيه مجلس هم هست.

رئيس مجلس گفت: اما من اين نكته را عرض كنم كه در بيرون از مجلس ممكن است خيلي وقت ها اين حرف ها زده شود. من فكر مي كنم آنها از نوع تصميم گيري تك تك نمايندگان به درستي اطلاع ندارند، نمايندگان تا لحظه آخر ارزيابي مي كنند كه آيا اين راي كه من مي دهم يا نمي دهم، در پيشگاه خدا حجتي دارم يا خير؟ اين وزير صلاحيت دارد يا خير؟ نمايندگان نشان دادند كه ارزيابي شخصي دارند.

لاريجاني با اشاره به تحليل‌هاي صورت گرفته از رفتار اين روزهاي نمايندگان مجلس،‌ تأكيد كرد: بحث هايي كه بيرون مي كنند به خاطر اين است كه تصور مي كنند نمايندگان فقط در قالب هاي تعيين شده سياسي تصميم مي‌گيرند،‌ اين تلاش هايي كه نمايندگان هم مي كنند براي اين است كه به يك حجت برسند و تصميم بگيرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تیک ، تاریخ انتشار 28 مرداد 96، کدمطلب:۱۷۹۷۹۸، www.tik.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین