پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
قائم مقام ستاد معاینه فنی شهر تهران از مأموران پلیس درخواست کرد که خودروهای فاقد معاینه فنی را از طریق دوربین‌های سطح شهر شناسایی کنند.
شعارسال: به گزارش «ایران»، نواب حسینی منش صبح روز گذشته در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد ستاد معاینه فنی شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه ما به جد دنبال آن هستیم که ارائه برگه معاینه فنی در تمام فصول الزامی شود، گفت: یکی از عوامل موفقیت این برنامه جدیت پلیس است اما متأسفانه رئیس پلیس راهور تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی تمام تحقیقات و پژوهش‌های چند ساله دانشگاه صنعتی شریف را جزوه می‌خواند و این نشان می‌دهد که پلیس اعتقادی به معاینه فنی ندارد.

وی با بیان اینکه باید از پلیس پرسید که چند درصد خودروهایشان معاینه فنی دارند، گفت: باید بگویم که هیچ خودروی پلیسی به مراکز معاینه فنی مراجعه نکرده و این نشان می‌دهد که آنها اعتقادی به معاینه فنی ندارند .

حسینی منش با بیان اینکه 14 مرکز معاینه فنی در شهر تهران فعال است، گفت: این مراکز می‌توانند روزانه نسبت به انجام معاینات فنی 6000خودرو اقدام کنند اما در حال حاضر تنها 1000 دستگاه خودرو به این مراکز مراجعه می کنند. وی با انتقاد از اظهارات رئیس پلیس راهور تهران در خصوص کاغذپاره‌خواندن برگه معاینه فنی گفت: معاینه فنی کاغذپاره نیست چرا که 18 تست مختلف روی آن انجام می‌گیرد. قائم مقام ستاد معاینه فنی پایتخت با بیان اینکه نباید توپ آلودگی هوا را به زمین سازمان‌های مختلف انداخت، گفت: 10 میلیون خودرو نیازمند مراجعه به مراکز معاینه فنی هستند که از این میان تنها سه میلیون خودرو به مراکز مراجعه کردند و مابقی مراجعه‌ای نداشتند. وی با بیان اینکه در تهران 300 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند، افزود: در اطراف تهران نیز 150 هزار برگه معاینه فنی صادر شده اما پلیس معتقد است که 80 درصد خودروها برگه معاینه فنی دارند و جای سؤال است که این خودروها از کجا برگه معاینه فنی دریافت کردند.

وی با طرح این سؤال که چرا پلیس تنها به جریمه نقدی خودروهای فاقد معاینه فنی اکتفا می‌کند، گفت: براساس قانون، پلیس باید مانع تردد این گونه خودروها شده و ضمن فک پلاک، آنها را به تعمیرگاه هدایت کند. اما می‌بینیم که این مهم محقق نمی‌شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از روزنامه ايران، سال بيست و يكم، شماره 6117 ، سه شنبه 15 دی 1394، صفحه 4

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین