پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۱۵۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
برخی اخبار غیررسمی و تائید نشده از احتمال بالای انتصاب دکتر غلامرضا اصغری رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو حکایت دارند.

شعارسال: در حالی حسن قاضی زاده هاشمی توانست با رای قاطع نمایندگان مجلس برای دومین بار پیاپی تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده بگیرد که به نظر می‌رسد از این پس موضوع مهم در این وزارتخانه انتخابات معاونان، روسای سازمان‌ها و مدیران ارشد باشد. در این بین شاید مهمترین انتخابات هاشمی انتخاب رئیس جدید سازمان غذا و دارو باشد.

رسول دیناروند در حالی طی چهار سال اخیر ریاست سازمان غذا و دارو را بر عهده داشت که به نظر می‌رسد دیگر تمایلی به حضور در این سمت ندارد و چند ماه قبل نیز عنوان کرد که در دولت یازدهم حضور نخواهد داشت و قصد دارد به کارهای دانشگاهی خود بازگردد.

در همین راستا برخی اخبار غیررسمی و تائید شده حاکی از آن است که به احتمال زیاد دکتر غلامرضا اصغری رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان رئیس جدید سازمان غذا و دارو منصوب خواهد شد. دکتر اصغری آذر ماه سال 1392 با حکم وزیر بهداشت به سمت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان منصوب شده بود.

وی متخصص گیاهان دارویی - در لاین تحقیقاتی تولید متابولیت‌های ثانویه دارویی از طریق کشت سلولی گیاهی - و عضو هیات علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و استاد گروه فارماکوگنوزی داروسازی است. وی سال 1359 در دفاع مقدس حضور یافت و از سال 1366 تا 1369 به عنوان معاون امور جنگ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مسوولیت اعزام دانشجویان و پزشکان به جبهه را بر عهده داشت و سال 1361 نیز در عملیات رمضان از ناحیه پا مجروح و یک پای خود را از دست داد. معاون امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1368، قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال 1367 تا 1368، معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال 1373 تا 1376 و همچنین ریاست دانشکده داروسازی از سال 1376 تا 1379 از سوابق کاری دکتر اصغری هستند.

گفته می‌شود دکتر اصغری مورد وثوق و حمایت دکتر رسول دیناروند نیز است.

باید منتظر ماند و دید در نهایت وزیر بهداشت چه کسی را به ریاست FDA ایران منصوب خواهد کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی فانا، تاریخ انتشار: 29مرداد1396، کدخبر: 8128 : www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین