پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قاسم جان‌بابایی به عنوان معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد.

شعار سال: مراسم قدردانی از دکتر جان بابایی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معارفه دکتر سید عباس موسوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور مدیران استان مازندران ، دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و درمان و استقبال با شکوه کارکنان و مسئولین دانشگاه در سالن اجتماعات آیت الله کوهستانی ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد .

در ابتدای آئین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر بابامحمودی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اگر مسئولی به فکر مردم باشد جایگاهش ارتقا پیدا می کند اظهار کرد: دکتر قاسم جان بابایی به عنوان دهمین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ما آموخت باید شبانه روز و در خدمت مردم کار کنیم.

دکتر بابا محمودی با بیان اینکه در گذشته مسؤولین کشوری از دانشگاه های پایتخت انتخاب می شدنداضافه کرد.: هدف دکتر هاشمی وزیر بهداشتو درمان در انتخاب دکتر جان بابایی استفاده از توانمندی و ظرفیت های ایشان در در مسوولیت های کشوری می باشد که بسیار ارزشمند است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هر فردی که برای رضای خدا کار کند خدا حامی او است، افزود: روسای دانشگاه ها فرصت خوبی دارند که به مردم ثابت کنند حامی آنها بوده و قصد خدمتگزاری دارند.

وی با آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید دانشگاه افزود: امیدواریم باتوجه به همت و پشتکاری که در دکتر موسوی وجود داردشاهد توسعه دانشگاه و حوزه سلامت استان باشیم .

در ادامه دکتر قاسم جان بابایی ، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه زکات انسان خدمت به دیگران است، اظهار کرد: بیماران وافرادی که به ما مراجعه می کنند جزو خانواده ما هستند و باید با نگاه محبت و خدمت به آنها نگریسته شود.

وی با ذکر این نکته که افزایش امکانات بهداشتی و درمانی در بیمارستان ها جهت رفاهحال بیمار یکی از اهداف من بود که خوشبختانه در زمان تصدی مسئولیت دانشگاه محقق شد، دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان را سرمایه ملی دانست و افزود: تا کنون فردی نتوانسته وزارت بهداشت را ارتقا دهد ولی دکتر هاشمی با عملکرد خود باعث عزت حوزه سلامت و وزارت بهداشت در کشور شد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه طرح تحول سلامت یک اقدام مهم اجتماعی است، گفت: اگر نیت انسان خدمت به مردم باشد خداوند راه را برای او باز می کند.

وی بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران سرعت رشد بالایی را تجربه کرده اضافه کرد: در سال های اخیر هزار و ۱۲۰ خانه بهداشت و ۳۵۰ مرکزجامع سلامت شهری و روستایی احداث شد.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه در گذشته بسیاری از مراکز و خانه بهداشت استیجاری و با قدمت بالا بوده است و خوشبختانه امروز مرکز بهداشتی،فرسوده وجود ندارد.افزود: بیمارستان فاطمه الزهرا (س) به عنوان مرکز قلب استان با مشکلات زیادی در حوزه اورژانس بیمارستانی مواجه بوده است که خوشبختانه در طرح تحول سلامت یکی از بهترین اورژانس های بیمارستانی در این مرکز احداث شده است.

وی با بیان اینکه سیستم شبکه بهداشتی پس از ۳۰ سال در مازندران احیا شده است، گفت: در سال های اخیر تعداد تخت های دیالیز به دوبرابر افزایش پیدا کرده است.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه دانشگاه مازندران در حوزه پژوهشی حرفی برای گفتن دارد، گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه پژوهشی از جمله ثبت بیماری به صورت علنی، مطالعات جمعیتی و ساخت مراکز تحقیقاتی انجام شده است.

دکتر جان بابایی با تشکر و قدردانی از خیرین حوزه سلامت، افزود: زمین مراکز بهداشتی را خیرین اهدا کردند و در ساخت بسیاری از آن ها نیز مشارکت داشتند.

وی دکتر سید عباس موسویسرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران را ایثارگری دانشمند دانست و گفت: امیدواریم با همت ایشان اقدامات موثری در حوزه سلامت انجام شود.

همچنین دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران به مشکلات بیمارستان ها در گذشته اشاره کرد و گفت: امروز مردم در حوزه سلامت بیش از ۸۶ درصد رضایت دارند

وی بابیان اینکه در برنامه چهارم و پنجم توسعه به توسعه حوزه سلامت اشاره شده است،گفت: در سال های اخیر در حوزه سلامت بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است که از این رقم بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت بوده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در این بخش ها باید به شکل مناسبی مدیریت شود افزود:آموزش همگانی در ارتقا سواد مردم در حوزه سلامت تاثیر زیادی دارد و باید از رسانه ها در جهت اطلاع رسانی در حوزه سلامت استفاده شود.

دکترفلاح به راه اندازی پرونده الکترونیک اشاره کرد و افزود: استان مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده پیشرو است و در این حوزه نیز باید برخی مشکلات برطرف شود.

استاندار مازندران خواستار همکاری بیشتر مسئوولان در حوزه سلامت شد و گفت: بیش از ۷۰ درصد خدمات بهداشتی در حوزه وزارت خانه هایی خارج از وزارت بهداشت است.

دکتر سید عباسموسوی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آئین تکریم و معارفه دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به ظرفیت استان مازندران اشاره کرد و گفت:علیرغم اینکه استان های شمالی را به عنوان استان برخورددار تلقی می کنند ولی استان های شمالی با توجه به تراکم جمعیت از منابع و امکانات کمی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان تنها ۲۵ درصد در حوزه بهداشتی نقش دارند افزود: : اگر وزارت بهداشت به تنهایی در حوزه بهداشتی فعالیت کند نمی تواند موفق باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اقدامات دکتر قاسم جان بابایی در کلان منطقه آمایش کشوراشاره کرد و گفت: دکتر جان بابایی با ایجاد اعتماد در بین دانشگاه ها سبب همدلی بین روسای دانشگاه ها شده است.

در پایان ایین تقدیر و معارفه سرپرست دانشگاه از دکتر قاسم جان بابایی رییس سابق دانشگاه جهت ارائه خدمات شایسته و مطلوب در سطح استان توسطمسئولین استان تقدیر شد.

همچنین دکتر ایرج حریر چی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین تکریم و معارفه دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در سالن اجتماعات آیت الله کوهستانی برگزار شد با بیان اینکه وزارت بهداشت در چهار سال اخیر دوران سخت و ثمر بخشی داشته است، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم ماهانه ۲۱هزار تومان کاهش یافته است‌.

دکتر حریر چی به افزایش ۲۱هزار تخت بیمارستانی در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: این در حالیست که در طول صد سال ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در بیمارستان ها فعال شده است.

وی ارتقا طرح تحول سلامت، استقرار نظام ارجاع، تامین منابع پایدار و متناسب سازی فعالیت ها، اصلاح ساختار سلامت و مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت را جزو اولویت اجرایی وزارت بهداشت دانست.

معاون کل وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه خدمت در حوزه سلامت، نعمت است،گفت: در سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۷میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی دریافت کردند که در هیچ مرکزی این خدمت ارائه نشده است.

دکتر حریر چی اولویت وزارت بهداشت را خدمت رسانی به محرومان دانست و افزود: دکتر موسوی به عنوان نماینده وزیر بهداشت در استان مازندران مسؤولیت سلامت همه مردم استان را برعهده دارند.

معاون وزیر بهداشت به خدمات دکتر موسوی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اشاره کرد و گفت: دکتر جان بابایی نیز در سال های گذشته خدمات بسیار خوبی را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال گذشته جزو یک درصد دانشگاه های برتر دنیا شد افزود: رشته هایدانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۴۷ رشته دانشگاهی به ۱۰۶رشته رسیده است.

دکترحریر چی با بیان اینکه ۵۴۰پروژه در طول چهارسال اخیر اجرا شد،گفت: بودجه حوزه آموزشی نیز از ۳۰ میلیارد ریال به ۱۴۰میلیارد ریال رسید که افزایش پنج برابری را نشان می دهد.

معاون کل وزیر بهداشت به طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود : شاخص مرگ مادر باردار در هزار از ۱۵.۷به ۱۰.۶رسیده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مف دا، تاریخ 22 شهریور 96، کد مطلب: 29853: www.mefda.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین