پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پدیده دستفروشی را ثمره برنامه‌ریزی غیرکارشناسانه و سیاستگذاری اشتباه تمامی مسئولان دانست و گفت: عادلانه نیست که ۶۳ درصد درآمد ۸۰ میلیون ایرانی در تهران ۱۴ میلیونی هزینه شود.

شعار سال: رسول خضری در رابطه با اظهارات مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران مبنی بر اینکه در مرحله سوم طرح ساماندهی دستفروشان، دستفروشان تهران مدنظر قرار گرفتند تا از مهاجرت به تهران برای دستفروشی جلوگیری شود، گفت: سهم تهران از درآمد ناخالص ملی کشور ۶۳ درصد است بنابراین شهرداری ها، استانداری ها، وزرا، دولت و مجلس باید به این موضوع توجه داشته و به گونه ای عمل کنند تا از مهاجرت شهرستانی ها به تهران جلوگیری شود زیرا با مهاجرت ها شهرستان های محروم و کم برخوردار خالی از سکنه می شوند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری جمعیت ۸۰ میلیونی کشور، گفت: به طور خوشبینانه جمعیت تهران ۱۴ میلیون است آیا عادلانه است که ۶۳ درصد درآمد ملی کشور در این شهر هزینه شود و ۶۶ میلیون جمعیت کشور از هزینه کرد این منابع بی بهره بمانند.

وی با بیان اینکه دستفروشی باید ریشه یابی شود، گفت: عواملی مانند عدم عدالت در سرمایه گذاری، عدم بی توجهی به شاخص های توسعه است که با گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب هنوز به این موضوعات توجه نشده است؛ وقتی هیچ اقدامی برای مساله اشتغال و شاخص های توسعه شهرستان های محروم نشده چطور می توان از مهاجرت روستاییان و مناطق محروم جلوگیری و مانع از کسب و کار آنان شد.این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: متاسفانه بی توجهی نسبت به آمایش سرزمینی و نیاز سنجی مناطق علت شیوع دستفروشی در کشور به ویژه در کلانشهرها است این در حالی است که سرمایه گذاری در هر منطقه باید بر اساس ظرفیت ها انجام شود.

خضری افزود: به طور مثال پیرانشهر و سردشت بهترین مکان برای ایجاد مناطق تجاری- صنعتی است اما متاسفانه بی توجهی نسبت به نیاز سنجی باعث شده این مناطق در شهرهایی مانند کیش ایجاد شود در حالی که هیچ گونه سرمایه گذاری خارجی در این منطقه انجام نشده و به گونه ای محلی برای واردات اجناس بی کیفیت و تخلفات بیشمار شده و این نشانه عدم مدیریت درست مدیران، وزرا، نمایندگان مجلس و دولت در طول ۳۷ سال است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با بیان اینکه بی عدالتی در توزیع درآمدها افزایش آسیب های اجتماعی و فقر را به دنبال دارد، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب ۷۰ درصد جمعیت کشور روستایی و تنها ۳۰ درصد در شهرها زندگی می کردند اما متاسفانه در حال حاضر کمتر از ۲۷ درصد جمعیت کشور روستایی و بیشتر از ۷۳ درصد جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند و این به معنای بی توجهی به اقتصاد و توسعه، معیشت و تکریم، بهداشت، رفاه و آموزش روستاییان است که به دلیل این بی توجهی روستاییان به حاشیه نشینی و دستفروشی روی آورده و به تبع آن آسیب های اجتماعی در کشور افزایش می یابد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، پدیده دستفروشی را ثمره برنامه ریزی غیرکارشناسانه و سیاستگذاری اشتباه تمامی مسئولان دانست و گفت: مهمترین راهکار مدیریت دستفروشی و سایر آسیب ها، توجه به آمایش سرزمینی، آسیب شناسی، هدف گذاری دقیق و با برنامه ریزی اجرایی، راهبردی و عملیاتی نه آرمان گرایی با ابزار مشخص و شفاف است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیاز است مجلس به جای تصویب قوانین جدید تنقیح و به روز رسانی قوانین را در دستور کار قرار داده و نسبت به اصلاح قوانین اقدام کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار 2 شهریور 96، کدمطلب: ۳۷۶۱۸۲:www. parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین