پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۵۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کارشناس اقتصادی با بیان اینکه حقوق 930 هزارتومانی برای کارگران زیر خط فقر است، گفت: این میزان حقوق کفاف هزینه زندگی آنها را نمی دهد و معیشت شان هیچ تغییری نخواهد کرد.

شعار سال: عبدالمجید شیخی در مورد سقف حقوق تعیین شده برای کارگران، اظهار کرد: حداقل 930 هزار تومانی دستمزد کارگران زیر خط فقر است.

وی با بیان اینکه این میزان حقوق کفاف هزینه زندگی کارگران را نمی دهد و معیشت شان هیچ تغییری نخواهد کرد، گفت: چنین رقمی برای حقوق کارگران منطقی نیست.

این کارشناس اقتصادی با بیان این مطلب که شورای عالی کار باید در این راستا تجدید نظر کند، تصریح کرد: تخمین این میزان حقوق کارشناسی نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

شیخی با تأکید براینکه چنین مبلغی منجر به فقر قشر کارگر می شود، اضافه کرد: این اقدامات باید در راستای رفع مشکلات معیشتی کارگران باشد نه اینکه به مشکلات معیشتی آنها دامن بزند.

این کارشناس اقتصادی در راستای ریاست شورای عالی کار توسط وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به این موضوع که حضور وعدم حضور ایشان در شورای عالی کار منوط بر کار جهادی است، افزود: وزیر در این شورا باید این سیاست را در دستور کار قرار دهد.

شیخی ادامه داد: اگر توانستند در این شورا برای قشر کارگر کاری انجام دهند که حضورشان را خوش آمد می گوییم و اگر نمی توانند باید از سمتشان چه در شورای عالی کار و چه در وزارت خانه استعفا بدهند.

کارشناس اقتصادی کشورمان در خاتمه اظهار کرد: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید در عمل نشان دهد که قصد کار و خدمت به قشر کار گر را دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 26 اسفند 1395، کد مطلب: 1065793:www. dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین